  • 71. Data: 2020-06-16 21:59:56
    Temat: Re: Jak to ogarnąć?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > w moim telefonie jest opcja nagrywania rozmów, moze ze 5x w roku się
    > przydaje

    A jest do tego opcja nadawania nagraniom formy pisemnej? Bo jeśli już
    raz poświęciłem godzinę na słuchanie czyichś oracji, to perspektywa
    zmarnowania kolejnej godziny na ponowne odsłuchanie i wyciągnięcie
    z tego treści nie nastraja mnie optymistycznie. To samo na piśmie da
    się zwykle ogarnąć w trzy minuty.

    --
    Jarek

  • 72. Data: 2020-06-16 22:09:41
    Od: Budyń <b...@g...com>

    Wątpię, jeszcze nie te czasy. Jak komputery nauczą się skutecznie przetwarzać mowe na
    pisane to ludzie już nie będą umieli czytać :-)

    b.

  • 73. Data: 2020-06-16 22:24:25
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Budyń napisał:

    > Wątpię, jeszcze nie te czasy. Jak komputery nauczą się skutecznie
    > przetwarzać mowe na pisane to ludzie już nie będą umieli czytać :-)

    Już od dawna jesteśmy w trakcie tego procesu. Niektórzy zatracili
    umiejętność pisania. Pół biedy, jeśli to utrata całkowita. Najgorsi
    są ci, co nie potrafią, lecz wciąż to robią. Jestem przekonany, że
    oni również nie umieją czytać (choć czasem bezstkutecznie próbują).

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta

  • 74. Data: 2020-06-16 23:01:58
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Jarosław Sokołowski.
    On 16.06.2020 21:59 you wrote:

> [...]
    > wyciągnięcie z tego treści nie nastraja mnie optymistycznie. To samo
    > na piśmie da się zwykle ogarnąć w trzy minuty.

    Już od kilku lat w klawiaturze Google jest ikonka z mikrofonem po
    naciśnięciu której można dyktować treść zamiast ją wpisywać.

    --
    Pete

  • 75. Data: 2020-06-16 23:15:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pete napisał:

    > Już od kilku lat w klawiaturze Google jest ikonka z mikrofonem
    > po naciśnięciu której można dyktować treść zamiast ją wpisywać.

    Wiem, a nawet zdarzało mi się z tego korzystać. W przypadkach gdy
    trudno coś napisać, bo nie ma klawiatury. Czym innym jednak jest
    podyktowanie wcześniej przygotowanej i przemyślanej frazy, a czym
    innym zapis wypowiadanego potoku słów.

    Jarek

    --
    Bardzo proszę, mocium panie,
    Mocium panie, me wezwanie,

  • 76. Data: 2020-06-16 23:49:04
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-06-16 o 22:09, Budyń pisze:
    > Wątpię, jeszcze nie te czasy. Jak komputery nauczą się skutecznie przetwarzać mowe
    na pisane to ludzie już nie będą umieli czytać :-)

    > b.

    He he he ....

    Ale takie programy już są przynajmniej od kilkunastu lat. Takie opcje
    mają Google, ale nie tylko. Na Youtube masz opcję automatycznego
    generowania napisów tego co jest mówione w filmach. Ba..., nie tylko
    generowania napisów, ale także automatyczne tłumaczenie na dowolny
    język. Nie jest to może idealne, ale da się zrozumieć sens.

    Od ok 8-10 lat używam w telefonach programów, które nie dość, że w locie
    zapisują to co się mówi to jeszcze tłumaczą na jeden z kilkudziesięciu
    języków. Bez większych problemów da się nawet prowadzić konwersację
    pomiędzy ludźmi mówiącymi w różnych językach. Przy okazji dodam, że są
    też programy, które potrafią czytać i w locie tłumaczyć teksty, na które
    skierujemy kamerkę.

    W ostatnich kilku latach pojawiła się ogromna ilość przeróżnych urządzeń
    do takiego tłumaczenia mowy oraz czytania i tłumaczenia tekstów.

    Już w systemach Windows 7 było zaimplementowane oprogramowanie do
    rozpoznawania mowy.

    Tak więc przyjacielu jesteś daleko w tyle z informacjami :)

  • 77. Data: 2020-06-17 00:08:02
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Ja jak mogę to zawsze chcę mieć wszystko na mailu. Wtedy mogę sobie
    > wrócić i jeszcze raz na spokojnie przeczytać.
    > Ale niestety sprzedający bardzo często mają jakąś psychozę strachu przed
    > mailem... I to niezależnie czego sprzedaż dotyczy :/

    Mam rozpisanych ok. 60 domów, mieszkań które chcę obejrzeć. Oczywiście do wszystkich
    wysyłam maile (jeśli mam adres), smsy.
    Wiecie ile osób mi odpisało? 1 (jedna).
    Facet mówi po angielsku i ma w domu laptopa bo widzę, że pisze z domu. Reszta:
    - dzwoni (najczęściej)
    - przysyła sms (sporadycznie)
    - odpowiada przez portal (2 osoby)
    Ciężko mi idzie.
    K.

  • 78. Data: 2020-06-17 00:14:29
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Więc w gruncie rzeczy kupujący przez mojego pośrednika ma tylko w sumie
    > plus, bo zostanie dla niego wszystko ogarnięte na gotowo, a on
    > przychodzi jedynie podpisać sobie akt notarialny zakupu i nie musi za tą
    > obsługę nawet złotówki uiścić.

    Brzmi to jak w tych reklamach co ciągle przysyłają.
    Jak to nie płaci? Płaci i to za wszystko tylko ty na siebie wziąłeś całą operację
    finansową. Co, nie zaprzeczam, jest ułatwieniem. Za ułatwienia się płaci.
    Generalnie zgadzam się co do łatwego zarobku pośredników.
    K.

  • 79. Data: 2020-06-17 00:17:37
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > Już od kilku lat w klawiaturze Google jest ikonka z mikrofonem po
    > naciśnięciu której można dyktować treść zamiast ją wpisywać.

    Korzystasz z tego?
    K.

  • 80. Data: 2020-06-17 09:51:59
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu wtorek, 16 czerwca 2020 23:49:05 UTC+2 użytkownik Uzytkownik napisał:
    > Już w systemach Windows 7 było zaimplementowane oprogramowanie do
    > rozpoznawania mowy.
    >
    > Tak więc przyjacielu jesteś daleko w tyle z informacjami :)

    ale co ty, rozpoznawania mowy to ja używam w zasadzie na codzień. "nawiguj do.." ,
    "zadzwoń do", czasem dyktuję smsa.
    Tylko znam ograniczenia, mowa musi być wyraźna, jest to na tyle sprawne że daje się
    używać, ale zdarzają się błedy zwłaszcza w nazwach własnych.
    No i cały proces wykonany jest na zewnętrznych mocnych serwerach, daleko (wydaje mi
    sie) zeby to procesor w smarciaku ogarnął, zwłaszcza taką swobodną telefoniczną
    rozmowę. Ale moze doczekamy.

    b.