  • 121. Data: 2009-11-05 20:31:21
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "zbooY" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    news:a9b06f82-3b66-4ab1-bb0c-1854d38d1744@z41g2000yq
    z.googlegroups.com...

    >dlatego idealnym uzupelnieniem - szczegolnie z poziomym dolnym zrodlem
    >- jest kolektor sloneczny i jak widac i plaski nieprozniowy wystarczy,
    >latem nadwyzki lejesz do gruntu a zima wspomagasz bezposrednio PC

    Jest taki projekt na skalę MEGA. W Szwajcarji. Fragment wiecznie zacienionej
    autostrady podgrzewany jest ciepłem akumulowanym w lecie skałach.

    >podnoszac COP w pewnym momencie mozna dumac nad wiatrakiem bo sie
    >zaczyna oplacac

    Też. Tylko ta nieprzewidywalność...

    Marek

  • 122. Data: 2009-11-05 20:40:11
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Tomek" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > 60st nie masz na kranie tylko w baniaku. 300l wody o temp 60stC daje ok
    > 500l wody o temp 45st w kranie, a to juz sporo. Poza tym nie dwa dni a
    > jeden, bo zakladam ze nadwyzka mocy bedzie kazdego dnia (nie pamietam
    > zeby -20stC utrzymywalo sie caly dzien i noc).

    A ja mam 300l i 4 osoby. 60stopni baniak może by wystarczyl na kąpiele pod
    prysznicem ale są jeszcze inne czynności jak mycie zębów, rąk po wyjściu z
    WC, w kuchni przy przygotowaniu posiłków. Jakies 70-80 owszem to już jest
    coś. A jak nagrzeje do 92 to już i na trzeci dzień rano jeszcze można się
    wyryktować do pracy i szkoły. Mam jeszcze wannę 180tkę. W chłodne dni sama
    frajda zamoczyć kotwicę w głębokiej solonej wodzie. A na to idzie wody już
    naprawdę sporo.

    > nie nie, ja mam kocial weglowy, na ekogroszek. Prosta maszyna

    Aaa no to trzeba było od razu mówić.

    Marek.

  • 123. Data: 2009-11-05 20:46:34
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

    > ..
    >
    > Widzisz - wszystko zalezy jakie dane przyjmiesz ;)
    > Podales prad w niekorzystnej taryfie.. Z buforem 1000l moge ogrzewac
    > dom w 100% pradem w taniej taryfie, u mnie tania taryfa to dokladnie
    > 0,2577 + przesyl 0,0389 =3D 0,2966 pln / kWh.
    >
    > 1 J =3D 1/3600000 kWh, czyli 1GJ =3D 277kWh * 0,2966 =3D 82 pln
    >
    > W pompie ciepla w drugiej taryfie z srednim COPem 3,5 wyjdzie 1GJ =3D
    > 23,5 pln
    >
    > To sa dane z "juz". Ceny energii zeby nie bylo:

    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /1455560cenyx/1475068po=
    > dst/index.jsp

    http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /473498przyx/197108aktu=
    > a/index.jsp
    >
    > Takze jak widzisz - LPG i olej wychodzi znacznie drozej od pradu, a
    > zeby grzac pradem wystarczy wydac 1k pln na piec 12kW + 2k pln na
    > bufor 1000l =3D inwestycja 3k pln. Znajdziesz za tyle piec olejowy /
    > gazowy + zbiorniki na to ? :)
    > pozdr.
    >
    > --
    > Adam Sz.
    Nie manipulujesz swoimi danymi?? ładnie wyszlo Ci ogrzewanie w II
    taryfie tańsze m.in. od LPG czy Oleju.. Po ile liczyłes ten olej??
    Czy bufor 1000l wystarczy Ci na długo?? ile bedzie czasu dawać ciepło
    instalacja nagrzewana ta iloscią w mrozne dni? Kto wie, gdyby tak pieknie
    bylo z tym pradem to przy nizszych bezspornie cenach pieców -grzałkach Naród
    umiejacy policzyć szybko by sie przerzucił na tańsze żrodło. Ja też
    zresztą...

  • 124. Data: 2009-11-05 20:52:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Oczywiście Szwajcarii a nie Szwajcarji.
    Jestem już po 4 grzańcu i mi się procenty udzielają.

    Marek

  • 125. Data: 2009-11-05 20:57:37
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
> [...]
    > frajda zamoczyć kotwicę w głębokiej solonej wodzie. A na to idzie wody już

    skoro zużywasz metry sześcienne ciepłej wody dziennie i stać cię na to to w
    czym problem?
    pompa ciepła o mocy grzewczej 10kW zagrzeje ci 3m^3 wody w 10godzin nocą jak
    wszyscy śpią, jeszcze czegoś nie rozumiesz i nie potrafisz policzyć?:O)

  • 126. Data: 2009-11-05 21:01:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la> napisał w
    wiadomości news:hcvec4$9e3$1@atlantis.news.neostrada.pl...

> [...]
    > pompa ciepła o mocy grzewczej 10kW zagrzeje ci 3m^3 wody w 10godzin nocą
    > jak wszyscy śpią, jeszcze czegoś nie rozumiesz i nie potrafisz

    Potrafię policzyć że nocą pompa cieplna ma grzać pomieszczenia aby temp nie
    spadła poniżej 18C
    ale ty jesteś za głupi aby to zrozumieć.

    Miał ktoś rację. Trafiasz do kf. Nie wysilaj się z odpowiedzią.

    Marek

  • 127. Data: 2009-11-05 21:09:28
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "Marex" napisał:
> [...]
    > Naród
    > umiejacy policzyć szybko by sie przerzucił na tańsze żrodło. Ja też

    mylisz się!:O) problem polega na tym że masa ludzi płaci drożej bo ich nie
    stać na to żeby meić taniej, taki paradoks:O)
    masa ludzi płaci ogromne pieniądze za wynajmy mieszkań, bo ich nie stać na
    kupienie włąsnego i taniego, podobnie jest z pompami ciepła, jak ktoś jest
    biedny to ma stary nieocieplony dom, a wtedy PC jest baaardzo opłacalna, ale
    biedak jej nie kupi, bo gdyby było go stać to ocieplił by dom:O)
    kiedyś gdzieś w muratorze były wyliczenia kosztów różnych żródeł ciepła na
    przełomie 10-20lat urzytkowania i wyszło że dla domów nieocieplinych PC jest
    baaardzo opłacalna, ale dla domów dobrze ocieplonych to koszta na przełomie
    30lat są proównywalne dla WSZYSTKICH źródeł, zarówno PC, gazu, oleju, węgla,
    oraz prądu, paradokc co nie?:O)
    więc jak kogoś stać na dobrze ocieplony domek to po kiego ma inwestować w
    dość skomplikowaną instalację PC, skoro wystarczy powiesić kilka grzejników
    na prąd (proste, łatwe i przyjemne) a koszta i tak będą identyczne:O)

  • 128. Data: 2009-11-05 21:18:32
    Od: "Papa Smerf" <P...@z...zalasami.trala.la>

    Órzytkownik "marko1a" napisał:
    > Potrafię policzyć że nocą pompa cieplna ma grzać pomieszczenia aby temp
    > nie spadła poniżej 18C ale ty jesteś za głupi aby to zrozumieć.

    ironią jest że głupiec innych od głupcuf wyzywa, bo sm nie potrafi policzyć
    że taka 10kW PC bez problemu podgrzeje te 3m^3 wody i jednocześnie ogrzeje
    ocieplony domek w mrozy, tylko czas nagrzewania troszkę się wydłuży:O)

    > Miał ktoś rację. Trafiasz do kf. Nie wysilaj się z odpowiedzią.

    ojej, ale się boję, aż trzęsę portkami, łojezuś!:O)

  • 129. Data: 2009-11-05 21:55:42
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lis, 21:46, "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > odpada=

    > http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /1455560cenyx/147...> dst/index.jsp

    > http://www.vattenfall.pl/www/vf_pl/vf_pl/196628gospo
    /473498przyx/1971...> a/index.jsp

    >      Nie manipulujesz swoimi danymi?? ładnie wyszlo Ci ogrzewanie w II
    > taryfie tańsze m.in. od LPG czy Oleju..  Po ile liczyłes ten olej??

    To nie ja liczylem tylko marko1a podal ceny oleju i pradu. Ja podalem
    ceny pradu *na dzisiaj*, gwarantowane do lipca 2010. Gdzie ja tu niby
    czyms manipuluje? Nawet linka do cennika vattenfalla podalem :)

    >    Czy bufor 1000l wystarczy Ci na długo?? ile bedzie czasu dawać ciepło
    > instalacja nagrzewana ta iloscią w mrozne dni?

    1000l zagrzane do 95st to (liczac spadek temp. do 25stC) ok. 81kWh. W
    najwieksze mrozy (-22st obliczeniowe) moj domek potrzebuje 9kW czyli
    wystarczy to na 9h. A pamietajmy ze mamy w miedzyczasie jeszcze tanie
    13-15 :)

    > Kto wie, gdyby tak pieknie
    > bylo z tym pradem to przy nizszych bezspornie cenach pieców -grzałkach Naród
    > umiejacy policzyć szybko by sie przerzucił na tańsze żrodło. Ja też
    > zresztą...

    A ze niby to sie nie nikt nie przerzuca?
    http://forum.muratordom.pl/ogrzewajacy-elektrycznosc
    ia-wystap,t14712.htm

    Nie jeden ma ogrzewanie tylko pradem w nowym domku i zyje :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 130. Data: 2009-11-05 22:49:51
    Od: "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Adam Szendzielorz <a...@g...com> napisał(a):

> [...]
    /473498przyx/1971...>=
> [...]
    > najwieksze mrozy (-22st obliczeniowe) moj domek potrzebuje 9kW czyli
    > wystarczy to na 9h. A pamietajmy ze mamy w miedzyczasie jeszcze tanie

    Ja=
> [...]
    ia-wystap,t14712.htm

    > Nie jeden ma ogrzewanie tylko pradem w nowym domku i zyje :)

    Ano na forum w temacie ogrzewania prądem jest ich niemało.Ale czy to
    jest reprezentatywna(choć pewnie postępowa) grupa społeczna?? Większość
    szufluje węgiel, groszek lub ogrzewa sie gazem.Nieliczni dostąpili dopiero
    wygody ogrzewania pradem, a cóz dopiero PC..
    Oczywiscie mozna brać pod uwagę ogrzewanie w II taryfie, majac nowo
    superocieplony, wyposazony w reku, - "styropianopodobny domek", ale czy dla
    średnio lub dobrze ocieplonych a wentylowanych jeszcze tradycyjnie domach,
    niekoniecznie nafaszerowanych energooszczędnymi "gadżetami" już sie opłaca
    przejscie na CO prądowe?.Jakoś mój ZE Łódż nie zachęca cenami do takich
    pomysłów( 0,52zł/kwh).. Pozdrawia~M