  • 131. Data: 2009-11-06 11:04:12
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 5 Lis, 16:01, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > A co to masz ile centrymetrów tej wylewki? 5-6cm?

    7cm

> [...]
    > minimalna wylewki 23st C przy której temp pomieszczenia spadnie do jeszcze
    > akceptowalnych 18stC
    > W  każdym 1m2 wylewki masz zakumulowane więc 0,084kWh
    > Powierzchnia wylewek pod którymi znajdują się rury podłogówki u ciebie to ile
    > jest? jakieś 100m2 będzie?
    > Napewno nie masz szczelnie ułozone wszędzie od ściany do ściany i pod schodami i
    > pod wanną natryskiem itepe.
    > Jeżeli tak, znaczy się w podłodze masz zakumulowane 0,084kWh * 100= 8,4kWh
    > Na ile to starczy podczas -10st C ? jedną godzinę?

    Pieknie wszystko liczysz tylko jak zwykle zapominasz o wielu innych
    czynnikach :) Gdyby przytoczone przez Ciebie obliczenia byly takie w
    praktyce, u kazdego uzytkownika podlogowki wisialby w pokoju
    indywidualny termostat.. A jakos go sie nie poleca, ze wzgledu wlasnie
    na duza akumulacyjnosc. Poczytaj troche co pisza ludzie (zreszta niech
    sie jakis uzytkownik podlogowki z dobrze ocieplonym domem tu wypowie!)
    - u niektorych z 22st do 18st temperatura spada po.. 2 dobach
    niedzialania CO!

    Ale zeby nie bylo, kilka faktow ktorych pominales lub o ktorych
    specjalnie zapomniales;)

    1. Nie mam 100m2 tylko 360m2 podlogowki - ogrzewana jest w calosci. W
    tym jest 140m2 piwnic, stad tak niskie zapotrzebowanie na cieplo
    (gdyby to byla normalna kondygnacja to wyszloby pewnie w okolicy
    13-14kW). Wezownice akurat mam takze pod natryskiem (bo bedzie "bez
    brodzikowy" z odplywem liniowym) :) Ale zalozmy do obliczen ze mam te
    300m2. Czyli zgodnie z Twoimi obliczeniami 3 x wiecej - tj. mamy 8,4 *
    3 = 25,2kWh.

    2. Zapomniales o... WODZIE! Zapomniales o 220l wody ktora znajduje sie
    w moich rurkach i ktora ma temperature 40stC :) Tak wiec ta woda w
    roznicy 15st (40-25) zakumuluje ona kolejne 3,8kWh.

    3. Podlogowka to nie kalafiory ktora grzeje za pomoca konwekcji, tylko
    w wiekszej mierze - za pomoca promieniowania. Promieniowanie to
    nagrzewa wszystkie przedmioty znajdujace sie w okolicy - stolek,
    krzeslo - ale takze poltorej tonowe schody w salonie, kilkutonowe
    sciany, czy w koncu 60 tonowy strop.

    I punkt trzeci to jest podstawowe zalozenie, ktore zupelnie
    pominales :) Kalafiory ogrzewaja tylko powietrze znajdujace sie w
    pokojach, powietrze ktore ma bardzo mala pojemnosc cieplna. Podlogowka
    grzeje przez promieniowanie i tym samym ogrzewa wszystkie przedmioty,
    wiec akumulacja zachodzi nie tylko w tej cienkiej plycie ale w calej
    reszcie domu.

    Ja sie na to nastawilem i prawie wszystkie sciany wewnetrzne mam w
    domu grubasne - z porothermu 25. Zaluje, ze w okolicy nikt nie
    sprzedawal silikatow, bo z nich chcialem stawiac calosc - te maja
    swietna pojemnosc cieplna :) Na 15 oscieznic w domu - tylko dwie mam
    12-14cm, reszta 26-28cm ;-)

    Co tu jeszcze dodac.. Gdyby bylo tak jak piszesz - podlogowka
    nagrzewalaby sie 1h i po kolejnej godzinie bylaby zimna. Fakty sa
    ZUPELNIE inne - podlogowka rozkreca sie 2-3 dni i tyle samo chlodzi.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 132. Data: 2009-11-06 13:22:53
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    k.googlegroups.com...
    On 5 Lis, 16:01, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >7cm
    Ile to więcej? Pomijalnie mało.

> [...]
    >sie jakis uzytkownik podlogowki z dobrze ocieplonym domem tu wypowie!)
    >- u niektorych z 22st do 18st temperatura spada po.. 2 dobach

    Nie prawda. Regulacja temperatury podłogówki jest ustawiona odpowiednim
    przepływem na rozdzielaczu a więc jednak występuje.
    Nikt nie ustawia przepływy tak aby rozgrzewać podłogówkę do więcej niż 28-30
    stopni bo to nie jest ani dla zdrowia dobre ani dla podłogi.

> [...]
    >brodzikowy" z odplywem liniowym) :) Ale zalozmy do obliczen ze mam te
    >300m2. Czyli zgodnie z Twoimi obliczeniami 3 x wiecej - tj. mamy 8,4 *

    No dobra ale stosunek ilości zakumulowanej do powierzchni budynku się chyba nie
    zmienił?
    13-14kW ? A co to jest? Moc chwilowa? czy może masz na myśli 13-14kWh energii
    na dobę?

    >2. Zapomniales o... WODZIE! Zapomniales o 220l wody ktora znajduje sie
    >w moich rurkach i ktora ma temperature 40stC :) Tak wiec ta woda w
    >roznicy 15st (40-25) zakumuluje ona kolejne 3,8kWh.

    Te 220l to o tyle mniej zakumulowanej energii w wylewkach oczywiście.
    Celowo takich rzeczy nie biorę pod uwagę ponieważ to pryszcz.

> [...]
    >nagrzewa wszystkie przedmioty znajdujace sie w okolicy - stolek,
    >krzeslo - ale takze poltorej tonowe schody w salonie, kilkutonowe

    Kilka razy zarzucałeś mi pisanie farmazonów. Ale sam to takie buble walisz że
    hej.
    Z pustego nie nalejesz przecież. Nie ważne czy promieniowanem czy konwekcją.
    Bilans mocy musi się zgadzać.
    Ciepłe powietrze nagrzane z kalafiora w równym stopniu nagrzeje stołek, krzesło,
    i te póltoratonowe schody w salonie Nie wspomne o ścianach.
    Dół domu to w większości podłogówka. Góra oprócz łazienki to kalafiory które
    sterowane są RTLami ponieważ większość ciepła idzie do góry. Kalafiory na górze
    są często zimne. Mam kamere termowizyjną i ogladając jakoś nie widzę niższych
    temperatur gratów i ścian na górze niż na dole.

> [...]
    >grzeje przez promieniowanie i tym samym ogrzewa wszystkie przedmioty,
    >wiec akumulacja zachodzi nie tylko w tej cienkiej plycie ale w calej

    Kolejny farmazon. Mylisz pojęcia. Pojemność cieplna to nie przewodność cieplna!
    Po drugie podłogówka nie grzeje tylko promieniowaniem ale także przez konwekcję
    tyle że na całej powierzchni.
    Jeszcze raz wrócę do przykładu kamery termowizyjnej aby udowodnić że piszesz nie
    sprawdzone farmazony.
    Kazdy przedmiot jak i ściana ma tą samą temperaturę w pokoju z kalafiorem jak w
    przypadku podłogówki!
    Uważasz że wpompując w pomieszczenie z podłogówką oraz w identycznie umeblowane
    pomieszczenie z kalafioramia i tak samo docieplone z zewnątrz jak te z
    podłogówkę
    masz zakumulowaną większą ilość energii? Zrozum. To wynika z prawa termodynamik!
    Jak? Niby gdzie ma sie podziać ta energia w pomieszczeniu z kalafiorami według
    ciebie? W karniszach?

> [...]

    >nagrzewalaby sie 1h i po kolejnej godzinie bylaby zimna. Fakty sa
    >ZUPELNIE inne - podlogowka rozkreca sie 2-3 dni i tyle samo chlodzi.

    Kolejny farmazon.
    U mnie rozruch podłogówki do 28 stC to maksymalnie 4-5 godzin dlatego że pod
    spodem jest 10cm styropnianu. Kto ci nagadał że 2-3 dni. Może ktoś rozgrzewa
    bardzo małą mocą grzewczą powoli, to wtedy może takie czasy uzyska.
    Podłogówkę nagrzewasz przy rozruchu dłużej dlatego, ponieważ jej temperatura
    początkowa jest bardzo niska. Dlatego trwa to dłużej.
    Gdy podłogówka już nagrzeje się do tych 28stC to po zaprzestaniu dalszego
    nagrzewania odda te 80-90Wh energi w ciagu 1 godzniny (tak jak wyliczyłem) tak
    aby jej temp nie spadła poniżej sensownych 25stC. Ponowne jej "naładowanie" do
    28stC będzie już trwało znowu około godziny. Termodynamika panie. Pobranie
    większej ilości energi oznaczało by zejście z temperaturą podłogi poniżej
    wartości która pozwoli ogrzewać w dalszym ciągu pomieszczenie na przyzwoitym
    poziomie przynajmniej 18stC.
    Dlatego też nie ma co się łudzić ale jezeli przyjmujesz dopuszczalne wachania
    temperatury w pomieszczeniu 18-21stC to gdyby podłogówka miała skuteczność100%
    to takze jej temperatury wachałyby się w zakresie 18-21stC. Ale że podłogówka
    nie ma skuteczności100% i na dodatek wystepują straty energii z pomieszczenia to
    jej temperatury będą nie 18-21 ale te 25-28 i to tez w przybliżeniu bo wystepują
    jeszcze inne czynniki co oznacza że rozpiętość wymagana temperatur podłogi
    będzie ciut większa, może jakieś 26-30stC.
    Zawsze więc łądowanie rozładowanie 25-28 będzie trwało "wte i wewte" po jednej
    godzinie. Mniej więcej. Termodynamika.

    Marek

  • 133. Data: 2009-11-06 13:41:23
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 6 Lis, 14:22, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Zawsze więc łądowanie rozładowanie 25-28 będzie trwało "wte i wewte" po jednej
    > godzinie. Mniej więcej. Termodynamika.

    Koncze dyskusje z Toba bo nie ma sensu - Twoje teorie mijaja sie o 180
    stopni z rzeczywistoscia! 1h na zejscie z 23-18 st przy podlogowce -
    HA HA :-)
    EOT :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 134. Data: 2009-11-06 14:02:09
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    n.googlegroups.com...
> [...]

    Koncze dyskusje z Toba bo nie ma sensu - Twoje teorie mijaja sie o 180
    stopni z rzeczywistoscia! 1h na zejscie z 23-18 st przy podlogowce -

    1. Nie z 23 lecz z 21.
    2. Fizyki nie oszukasz.
    3. Mylisz się i błądzisz. Będziesz miał podłogówkę to sobie zmierzysz czas
    stygnięcia przy -10st na zewnątrz. Wtedy się odezwij. Ja to zrobiłem kamerą
    termowizyjną i wiem. Nie tylko u mnie :)
    4. Teoria to u ciebie a rzeczywistość u mnie bo ty jeszcze nie używasz tylko
    planujesz a ja używam :)

    Masz rację, dyskusja nie ma sensu.

    Pozdrawiam
    Marek

  • 135. Data: 2009-12-04 10:05:33
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "marko1a" <m...@l...de> napisał w wiadomości news:hcomvp$c47
    > GZ 50 50zł/1GJ, LPG 93zł/1GJ, prąd 150zł/1GJ

    Proszę nie kłamać. Prąd w II taryfie kosztuje 25 groszy za kWh, co daje
    69,44 zł za GJ przy praktycznie zerowych stratach energii i najniższym
    możliwym koszcie inwestycyjnym oraz największej wygodzie.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 136. Data: 2009-12-04 10:15:41
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:hfanhv$52p$1@nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
    > 69,44 zł za GJ przy praktycznie zerowych stratach energii i najniższym
    > możliwym koszcie inwestycyjnym oraz największej wygodzie.

    Podobno dzieli sie przez COP.

    Pozdro.. TK

  • 137. Data: 2009-12-04 10:18:10
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Gru, 11:15, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > U ytkownik "Jan Werbi ski" <j...@j...com> napisa w
    > wiadomo cinews:hfanhv$52p$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Podobno dzieli sie przez COP.

    Przez COP dzieli sie przy pompie ciepla :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 138. Data: 2009-12-04 10:24:38
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z ta pompa ciepla
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Przez COP dzieli sie przy pompie ciepla :)

    Eeee, no taki chyba byl tytul...

    Pozdro.. TK

  • 139. Data: 2009-12-04 10:27:13
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    wiadomości news:hfanhv$52p$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > możliwym koszcie inwestycyjnym oraz największej wygodzie.

    A przy okazji, czym rozni sie wygoda w drugiej taryfie i pierwszej, GZ50,
    propanu, czy nawet oleju??

    Pozdro.. TK

  • 140. Data: 2009-12-04 10:35:05
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Gru, 11:24, "Maniek4" <b...@w...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam Szendzielorz" <a...@g...com> napisal w wiadomosci

    > Eeee, no taki chyba byl tytul...

    No ale kolega pisze o ogrzewaniu pradem ("przy praktycznie zerowych
    stratach energii i najni szym mo liwym koszcie inwestycyjnym oraz
    najwi kszej wygodzie"). Pompa raczej najtansza w inwestycji nie
    jest :-)

    Ja sie zastanawiam nad kupieniem licznika ciepla na ten sezon,
    przydalby sie do sprawdzenia rzeczywistych mocy puszczanych na
    podlogowke w najwieksze mrozy i dopasowania w pozniejszym czasie mocy
    pompy ciepla. Nawet mialbym fajne miejsce na niego hm.. :P
    pozdr.

    --
    Adam Sz.