  • 31. Data: 2009-11-03 10:43:39
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 11:33, Krzemo <p...@g...com> wrote:

    > 150zł/1GJ dla prądu (grzałka) to przy PC o COP=4 (całkiem łatwo
    > osiągalny dla przeciętniej PC) daje 37,50zł /1GJ z PC

    To teraz przelicz to dla kosztu 1GJ = 82 pln bo tyle kosztuje 1GJ w II
    taryfie :-)
    Chociaz lepiej nie bo i tak kto jest fanatycznym przeciwnikiem PC -
    nie uwierzy ;-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 32. Data: 2009-11-03 12:07:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    m.googlegroups.com...
> [...]

    taryfie :-)
    Chociaz lepiej nie bo i tak kto jest fanatycznym przeciwnikiem PC -

    Nie mam drugiej taryfy. I miec nie będę. Nie interesuje mnie grzanie i pranie
    tylko po zmroku.
    Ja wyliczyłem że dla mojego domu sie nie opłaca i tyle.

    Ja fanatycznym przeciwnikiem nie jestem ale wiem że inwestycja w CP w małej
    skali się nie zwraca.
    To nie jest fanatyzm lecz rozsądek.

    Marek

  • 33. Data: 2009-11-03 12:23:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 13:07, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Nie mam drugiej taryfy. I miec nie będę.

    Bo nie masz ogrzewania pradem ;)

    > Nie interesuje mnie grzanie i pranie
    > tylko po zmroku.

    13-15 to tez II taryfa. Grzac grzeje piec, a prac pierze pralka, wiec
    dla mnie to zadna uciazliwosc ;-)

    > Ja fanatycznym przeciwnikiem nie jestem ale wiem że inwestycja w CP w małej
    > skali się nie zwraca.
    > To nie jest fanatyzm lecz rozsądek.

    Jak ktos nie ma dostepu do gazu to PC jest jedyna sensowna instalacja
    grzewcza z zachowaniem wysokiego komfortu. Jest drozsza inwestycyjnie
    od oleju / gazu w zbiorniku ale koszt eksploatacji jak wykazalem moze
    byc nawet do 4 x nizszy, w praktyce wystarczy 2 x i okres zwrotu jest
    krotki :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 34. Data: 2009-11-03 12:29:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    a.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 13:07, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >13-15 to tez II taryfa. Grzac grzeje piec, a prac pierze pralka, wiec
    >dla mnie to zadna uciazliwosc ;-)

    A gotowanie, oglądanei TV, jakies suszarki do włosów kilowatowe, odkurzacze
    1500W. Wszystkie czynności musisz dostosować do drugiej taryfy i stajesz się jej
    niewolnikeim.
    To nie jest luksus.

> [...]
    >od oleju / gazu w zbiorniku ale koszt eksploatacji jak wykazalem moze
    >byc nawet do 4 x nizszy, w praktyce wystarczy 2 x i okres zwrotu jest

    Koszt eksploatacyjny plus koszt inwestycyjny wskazuje jednak że jest to zabawka
    która o ile nie bedzie awarii zwróci się moim wnukom.

    Marek

  • 35. Data: 2009-11-03 12:44:09
    Od: "Smerf" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Marex" > Ogrzewam już 15 sezonów i mimo trudnych okresów
    prognoz, straszenia nas
    > wyrównaniem cen z ON jakoś się przetrwało. Budynek 150m 2, dobrze
    > ocieplony
    > przy "zdrowych" temperaturach wewnątrz 20- 22oC( w łazienkach)przy
    > średniej
    > zimie połyka 1800 - 2100 l opału. To w tegorocznej cenie powinno zamknąć
    > się
    > w 4500zł. Piec jest napewno droższy od gazowego, ale bezpieczeństwo
    > eksploatacji nie bez znaczenia w kotlowni olejowej - nieporównanie
    > wieksze.

    Człowieku, z propozycja pieca na olej to zapraszam na inna grupę.
    Nie zauwazyles, ze mowa o paliwie, ktorego cena jest 50% ceny Twojego?

    A swoja drogą:
    - ekogroszek - dom 240m2 - 3200 kg w zeszłym roku.

    mar

  • 36. Data: 2009-11-03 13:23:26
    Od: robercik-us <r...@p...onet.pl>

    Maniek4 pisze:

    > [..] Zamarzac podobno zamarza, ale
    > tez odmraza sie. Rzecz gustu.

    Hmmm... a... czy w czasie, kiedy jest zamarznięte..., to też grzeje...?
    :-), bo ja jakoś nie gustuję w niedziałających urządzeniach i nie bardzo
    podobałoby mi się, gdyby tak okazało się, że na dworze minus dwadzieścia
    pięć w dzień i wiatr, a tu moje jedyne źródło ciepła... zamarzło i
    przestało grzać..., albo stało się na tyle mało wydajne, że utrzymuje
    temp wewnątrz powiedzmy plus pięć..., a ja nie mam nawet pieca, bo na
    kominie też oszczędzałem :-))). No nie życzę nikomu takich przygód,
    nawet gorącym zwolennikom pc :-))).

    pozdr.
    robercik-us

  • 37. Data: 2009-11-03 13:24:58
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    robercik-us pisze:

> [...]
    > temp wewnątrz powiedzmy plus pięć..., a ja nie mam nawet pieca, bo na
    > kominie też oszczędzałem :-))). No nie życzę nikomu takich przygód,

    nie martw sie
    adam ma to wszystko policzone

    Michał

  • 38. Data: 2009-11-03 13:27:15
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Usrobo" <u...@o...pl> napisał w wiadomości

    > nie martw sie
    > adam ma to wszystko policzone

    No i zawsze sa farelki.

  • 39. Data: 2009-11-03 13:59:06
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 14:24, Usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > nie martw sie
    > adam ma to wszystko policzone

    Nie mam, bo nigdy nie pisalem ze bede uzywal pompy powietrze - woda -
    bo nie bede ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 40. Data: 2009-11-03 14:01:50
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 14:23, robercik-us <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > temp wewnątrz powiedzmy plus pięć..., a ja nie mam nawet pieca, bo na
    > kominie też oszczędzałem :-))). No nie życzę nikomu takich przygód,

    Ale zaden normalny projektant nie zaprojektuje Ci pompy ciepla
    powietrze <> woda jako jedynego zrodla ciepla. Zawsze musi byc cos, co
    pokryje "piki" ponizej -5, -10 st C, nawet gdyby byly to tylko
    grzalki. Ja caly czas pisze o pompie gruntowej, a nie powietrznej,
    tutaj nie ma takich ekscesow :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.