  • 51. Data: 2009-11-03 17:59:01
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm>

    > Ogromne gruntowe wymienniki i spory silnik jakies 5-6 KW To sa koszty
    > masakra.

    w grę wchodzą wymienniki pionowe - działka ma ok 1200 m

  • 52. Data: 2009-11-03 18:10:36
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Cytaty z netu które nadaja jakiegos światła.

    "Z pompami ciepła nie jest tak różowo. Źle zaprojektowana albo wykonana robi
    dodatkowe koszty. A jakie mogą wystąpić niespodzieane problemy?

    1. Pęknięcia kolektorów gruntowych,
    2. Zapowietrzanie się kolektorów gruntowych,
    3. Zamarzanie kolektorów gruntowych przy długotrwałych mrozach,
    4. Utrata z czasem sprawności działania każdej PC w wyniku zaolejania się
    obiegu chłodniczego (problem do dziś nie rozwiązany i mało nagłośniony)
    5. Uszkodzenia drogiej elektroniki sterującej w wyniku przepięć w sieci lub
    uderzeń piorunów w sieć.
    6. Dyfuzja freonu przez ścianki przewodów i pompy, co prowadzi do
    pogorszenia pracy pompy,
    7. Wibracje agregatu oprócz hałasu mogą doprowadzić do rozszczelnienia
    układu chłodniczego. "

    "Średni koszt instalacji pompy 50-60 tyś koszt kotła gazowego 3000 tysiące
    koszty miesięczne gazu dom 130m2 temp 21 stopni 450-600 zł
    koszty eksploatacji PC jeśli jest super dobrana (koszt prądu główny koszt,
    przeważnie taka pompa ma grzałkę elektryczną 4-6 kW + inne pompy obiegowe )
    czyli łaczny miesieczny koszt 350-500 zł miesięcznie przy założeniu ze inst.
    jest super wykonana chodzi dokładnie o ogrzanie wody z gruntu. Teraz proszę
    sobie policzyć kiedy to się zwróci po 20 latach, po 20 latach gwarantuje ze
    będzie trzeba wymienić pompę a znam się na tym pracuje w chłodnictwie nie od
    roku i znowu ponosimy koszt a wiec kupując PC zastanów się i nie słuchaj
    handlowców oni zawsze wciskają bajery a śmieszy mnie post poprzednika który
    twierdzi ze energia elekt będzie tańsza i ze nie rośnie tak jak gaz węgiel
    czy olej , ten Pan chyba nie obserwuje cen , nie wspomnę o ty m poście w
    którym ktoś napisał że za przywóz węgla czy oleju trzeba płacić ze to są
    koszty to już w ogóle jest śmiechu warte ,teraz nawet wrzucą do domu za
    darmo."

    "no kocioł też trzeba wymieniać ale jest 6 razy tańszy niż sprężarka"

    "Wspolczuje wszystkim z powodu montazu i uzytkowania pompy ciepla. Roczny
    koszt uzytkowania pompy ciepla ( na 200 m2)
    za prad za obsluge agregatow -parownika pompy ciepla beda wynosic min 3800
    zl. Nie 100 zl. na miesiac jak niektorzy czarusie czaruja swoich klientow.
    Agregat -parownik w pompie ciepla musi pobrac swoj prod i tyle. Pompy ciepla
    w Polsce nie oplac aja sie ze wzgledu na drogi prad.
    W Szwecji z kad pochodza pompy ciepla , uzytkowanie oplaca sie bo prad jest
    tani ( pochodzi z atomowych elektrowni )_
    Inwestycja min 50 tys zl.( na 200 m2) za pompe ciepla nie zwrocie sie
    nigdy.---- szkoda kasy.
    Montowalem rozne pomy ciepla (ktore nie przekonaly mnie). poziome pionowe
    oraz powietrzne ,zadne z nich nie pzrekanaly mnie i klientow
    To taka nowosc -bajer, pic na wode-doslownie,. To co opisuje Wiesman lub
    inne firmy o pompach to tylko moda
    zarobek -zacheta dla klienta . np. f-ma Buderus wycufuje sie z pomp ciepla
    (gruntowe )
    lub stawia na ( tanie w zakupie ok. 8000 zl.) pompy ciepla(powietrze
    wewnetrzne )-woda tylko na ciepla wode odzysk ciepla z pomieszczenia to sie
    oplaca.
    Gruntowa pompa ciepla to tylka sam klopot. Np caly czas musi byc odbierane
    cieplo z parownik, gdyz w innym razie jest pzregrzanie pompy i awaria ,
    ktora moze usunac tylko wyspecjalizwany serwis Inny warunek to ogrzewanie
    niskotemperaturowe czy li tylko ogrzewanie podlogowe. ropwnie w sypialniach
    , a gdzie sie ma podziac tlen . W branzy jestem 21 lat i nikt mi nie wmowi
    ze pomy ciepla to atrakcja. . Inwestujac 50 00 zl.( 10 % z pomy ciepla ) w
    instalace z udzialem np. oleju opalowego 2,50 zl. za 1 litr. ,ktory kosztuje
    obecnie = max 3500 zl. na rok pompa ciepla 4000 zl. , a gdzie inwestycja za
    min 50 tys . zl. Wnuki inwestorow beda splacaly dlugi zaciagniete na pompy
    ciepla. Jesli ktos nie zgadza sie ze mna prosze o pytania. Mam doswiadczenia
    21 letnie.
    Lepiej zaiwestowac w kolektory sloneczne np. za 20 tys zl. na potrzeby
    cieplej wody oraz wspomagania centralnego ogrzewania jest zasadne ze wzgledu
    na koszt uzytkowania , ktore wyniosza 100 zl. na ROK za pomki CO.
    Pozdrawiam i zycze szybkiej splaty za bajer w postaci pom,y ciepla"

    Marek

  • 53. Data: 2009-11-03 18:17:00
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 18:16, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Które? Jak duże i jakiej mocy? I najważniejsze: Za ile?

    A chocby rodzimej produkcji pompa PPC o mocy 9kW daje na wyjsciu
    50deg, co jest w zupelnosci wystarczajace dla CWU. Kosztuje ok 15k
    netto.

    > Czy ma olej w głowie czy nie i tak go skroi na 30-40 tysięcy a o 45C w
    > zbiorniku z PC w domku na działce zapomnij.

    45 to idzie standardowo na CO. Markowe pompy dadza nawet 60, 65st C
    dla CWU ale przy niskim COPie oczywiscie.

    > Wiesz jak ogromny musi być wymiennik aby z paru stopni C gruntu uzyskać 45C?
    > Chyba że zrobisz hybrydę PC gruntową plus powietrzną i wspomagająco
    > kolektory plus dogrzewanie prądem albo gazem w dni pochmurne.

    Solary przy pompie ciepla to jest dopiero rozrzutnosc :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2009-11-03 18:19:36
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 18:21, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Tak tylko że w lodówce sprężarka ma 150-200W a w PC 2-5kW.
    > Przeglądam właśnie net i widzę że sprawność PC do ciepłej wody wynosi
    > zaledwie 1,5-2
    > Ogromne gruntowe wymienniki i spory silnik jakies 5-6 KW To sa koszty
    > masakra.

    Co Ty za bajki piszesz? :) 5-6kW sprezarka (nie silnik) to dla mocy
    17-20kW, takie kloce to nie do domku panie :)
    Co do sprawnosci to owszem - COP przy podgrzewaniu wody dla CWU jest
    znacznie nizszy.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 55. Data: 2009-11-03 18:20:25
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 18:47, usrobo <u...@o...pl> wrote:

    > to jednak robisz komin?
    > nie widzialem.

    No pewnie ze tak - pod kominek przeciez !!
    Mam jeden malutki, jeden kanal dymny i dwa wentylacyjne - jednym
    pojdzie powietrze dolotowe do kominka z zew, drugim leca kable
    antenowe ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 56. Data: 2009-11-03 18:20:57
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    >Solary przy pompie ciepla to jest dopiero rozrzutnosc :)

    No no. :-)

    TK

  • 57. Data: 2009-11-03 18:22:34
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 19:10, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > Pozdrawiam i zycze szybkiej splaty za bajer w postaci pom,y ciepla"

    Wklejasz chlopie bajki z netu pisane przez jeszcze wiekszych
    bajkopisarzy :)
    Miesieczny koszt utrzymania chaupy pompa 500 pln? Chyba na pol
    sezonu ;-)
    Dobra - dla mnie temat kosztow EOT - pisalem odrazu ze nie dam sie
    wciagnac, a sie dalem.
    Koncze :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 58. Data: 2009-11-03 18:28:44
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Patchus" <yarin ( c u t ) @poczta.fm> napisał w wiadomości

    > w grę wchodzą wymienniki pionowe - działka ma ok 1200 m

    Czyli dużo odwiertów.

    Marek

  • 59. Data: 2009-11-03 18:42:08
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    m.googlegroups.com...
    On 3 Lis, 18:16, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    >A chocby rodzimej produkcji pompa PPC o mocy 9kW daje na wyjsciu
    >50deg, co jest w zupelnosci wystarczajace dla CWU. Kosztuje ok 15k
    >netto.

    9KW? Wiesz ile to żre prądu? To ja już wolę gaz z butli albo grzałkę 4kW w
    bojlerze i drugą taryfę.
    No i te 15k to agregat czyli raz na 10-20 lat trzeba wydac kolejne 15k
    złotych. Tylko mi nie mów że agregat chłodniczy w sklepach albo lodówka po
    15 latach nie sa złomami a to jest tak naprawdę to samo co PC
    Gdzie pozostałę koszty inwestycji reszty? Sam agregat za 15kzł to jeszcze
    nie PC.

    >45 to idzie standardowo na CO. Markowe pompy dadza nawet 60, 65st C
    >dla CWU ale przy niskim COPie oczywiscie.

    No właśnie niski COP a to jest strefa braku zwrotu inwestycji. a te 60 65 to
    z wymiennika powietrznego bo z gruntowego 7-8 stopni zapomnij.

    >Solary przy pompie ciepla to jest dopiero rozrzutnosc :)

    Masz na myśli same solary czy wspomagająco PC?

    Marek

  • 60. Data: 2009-11-03 18:51:31
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 3 Lis, 19:42, "marko1a" <m...@l...de> wrote:

    > 9KW? Wiesz ile to żre prądu?

    9kW mocy grzewczej. Wiem - ok 2,5kW.

    > To ja już wolę gaz z butli albo grzałkę 4kW w
    > bojlerze i drugą taryfę.

    I tymi 4kW chcesz nagrzac caly dom ? ;-) To ja wole grzalke 1kW! ;-)

    > No i te 15k to agregat czyli raz na 10-20 lat trzeba wydac kolejne 15k

    Mit. Te sprezarki sa niezniszczalne :) Zywotnosc w sredniej instalacji
    to min. 30 lat. Pozatym nie kosztuje 15 tylko ok. 3-3,5k.

    Tak powstaja wlasnie mity..

    [...]
    > No właśnie niski COP a to jest strefa braku zwrotu inwestycji. a te 60 65 to
    > z wymiennika powietrznego bo z gruntowego 7-8 stopni zapomnij.

    Pisze Ci o konkretnej pompie - gruntowej. Dokladnie model C9. Ale tyle
    da KAZDA pompa gruntowa. Brak zwrotu inwestycji ? Sorry ale pokazujesz
    totalna ignorancje - podaj wiec ile potrzeba kWh w ciagu sezonu na
    ogrzanie CWU z COPem 1,5 - 2, a ile na CO z COPem 3-4. A potem zrob z
    tego srednia wazona i wylicz ogolny COP takiej pompy :)

    > Masz na myśli same solary czy wspomagająco PC?

    I to i to. Koszty eksploatacji PC wychodza tak smieszne, ze bez
    dotacji z gminy solary nigdy sie nie zwroca, a sa IMHO klopotliwe w
    uzytkowaniu (nadmiar mocy w lato) :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.