  • 81. Data: 2009-11-04 17:45:22
    Temat: Re: Jak to w koncu jest z tą pompą ciepła
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 18:36, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:
    > Adam, napisz co sądzisz o argumentach marko1a podanych powyżej

    Ktorych konkretnie ?
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 82. Data: 2009-11-04 18:03:23
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > "dużo odwiertów". A może jeden głęboki?

    Po pierwsze kto i za ile ci to takie głębokie wywierci? Po drugie tylko
    jeden otwór nie wystarczy bo zamrozisz ten wymiennik tuż przy powierzchni i
    PC przestanie działać.

    Marek

  • 83. Data: 2009-11-04 18:07:18
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > Czytam sobie co piszesz i chyba zdaje sięże jesteś zwykłym trollem. Nie
    > znam się na PC, ale od twoich postów demagogia aż wali.

    Więc nie znając się oceniłeś moją wiedzę.
    Nieźle.

    > Mieszasz się w zeznaniach, stosujesz półprawdy, grasz na emocjach.

    No to teraz czekam na przykłady.

    Marek

  • 84. Data: 2009-11-04 18:09:18
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    h.googlegroups.com...
    On 4 Lis, 18:36, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:
    > Adam, napisz co sądzisz o argumentach marko1a podanych powyżej

    Ktorych konkretnie ?
    pozdr.

    "Z pompami ciepła nie jest tak różowo. Źle zaprojektowana albo wykonana robi
    dodatkowe koszty. A jakie mogą wystąpić niespodzieane problemy?

    1. Pęknięcia kolektorów gruntowych,
    2. Zapowietrzanie się kolektorów gruntowych,

    3. Zamarzanie kolektorów gruntowych przy długotrwałych mrozach,
    4. Utrata z czasem sprawności działania każdej PC w wyniku zaolejania się
    obiegu chłodniczego (problem do dziś nie rozwiązany i mało nagłośniony)
    5. Uszkodzenia drogiej elektroniki sterującej w wyniku przepięć w sieci lub
    uderzeń piorunów w sieć.
    6. Dyfuzja freonu przez ścianki przewodów i pompy, co prowadzi do
    pogorszenia pracy pompy,
    7. Wibracje agregatu oprócz hałasu mogą doprowadzić do rozszczelnienia
    układu chłodniczego. "

    Sprawy finansowe pomijam bo to trzeba policzyć dla każdego domu.
    Ale to zaolejanie się obiegu chłodniczego mnie troxhę zaniepokoiło.

    MS

  • 85. Data: 2009-11-04 18:13:46
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > Więc nie znając się oceniłeś moją wiedzę.
    > Nieźle.

    Nie wiedzę ale sposób wypowiadania się i ładunek emocji, często negatywych,
    co w pewnym stopniu warunkuje ostrożność do tych pewnych siebie rewelacji o
    których piszesz.
    Nie neguję twojej wiedzy, ale jestem ostrożny w stosunku do ludzi którzy tak
    jednoznacznie negatywnie wypowiadają się co do spraw co do których wszytko
    zależy od wyliczeń - ocieplenia, rodzaju ródła, klimatu, grzejników itd.
    Ja planuję mieć podłogówkę w całym domu - tak czy tak będę miał.
    Gazu ziemnego nie mam i nie będę miał.
    projektu jezcze nie mam, ale na ociepleniu nie będę oszczędzał.
    Czy dla mnie PC to też szajs?

    > No to teraz czekam na przykłady.

    Patrz wyżej :))

    MS

  • 86. Data: 2009-11-04 18:14:02
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 4 Lis, 19:07, "marko1a" <m...@l...de> wrote:
    > Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w
    wiadomościnews:hcsei3$dhh$1@news.onet.pl...

    > Więc nie znając się oceniłeś moją wiedzę.
    > Nieźle.

    Ja sadze ze chodzilo mu o te Twoje cytaty - moze nie zauwazyl, ze
    tylko cytowales. Niemniej - te cytaty to sa naprawde niesamowite
    bzdury pisane przez fanatycznego przeciwnika PC. No juz pierwszy cytat
    i pierwsze zdanie sugeruje stek pozniejszych glupot - chodzi o
    porownanie kosztow instalacji, ktore rzekomo dla pompy ciepla wynosza
    60k pln, a dla gazu 3k pln :-))))))))))) Ja odpuscilem bo poprostu
    rece opadaja zeby nawet na takie cos zaczac odpowiadac - nie znize sie
    do tego poziomu :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2009-11-04 18:21:03
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    wiadomościnews:2203feb2-fae1-4455-978a-858e272b1121@
> [...]
    >
    > "Z pompami ciepła nie jest tak różowo. Źle zaprojektowana albo wykonana robi
    > dodatkowe koszty. A jakie mogą wystąpić niespodzieane problemy?

    Napisalem ze nie bede sie znizal do poziomu tych pytan wiec pozwolisz,
    ze nie bede :-) W zle wykonanej instalacji gazowej jest
    niebezpieczenstwo wybuchu, wycieku gazu. Nie napisze juz jakie jest
    niebezpieczenstwo zle zabezpieczonej instalacji przy kotle
    stalopalnym !!! Rozpierducha calego domu, ktory nadaje sie potem tylko
    do wyburzenia. Przy tym problemy zle wykonanej instalacji PC to pan
    pikus!

    No ale ja caly czas pisze o dobrze wykonanej instalacji, a nie
    spartaczonej... :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 88. Data: 2009-11-04 18:46:29
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Napisalem ze nie bede sie znizal do poziomu tych pytan wiec pozwolisz,
    ze nie bede :-)

    A te olejowanie obiegu?

    MS

  • 89. Data: 2009-11-04 19:06:14
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    k.googlegroups.com...
> [...]

    >60k pln, a dla gazu 3k pln :-))))))))))) Ja odpuscilem bo poprostu
    >rece opadaja zeby nawet na takie cos zaczac odpowiadac - nie znize sie

    To nie były cytaty jednej a kilku osób z osobna. W każdej wypowiedzi coś
    jest.
    No fakt że czasem ktoś przesadził np. z kosztem ale o wielu sprawach
    faktycznie się wstydliwie nie przyznaje.
    Sąsiada brat jest serwisantem urządzeń chłodniczych. Jakieś rok temu pytałem
    czy nie ma jakiegoś demobila sprężarki bo chciałem sobie zrobić
    eksperymentalne PC do grzania garażu. Sam mówił o tym że sprężarki po 10
    latach do wymiany, że to w małym domku jak mój nie opłaca się tym bardziej
    że mam tani gaz ziemny. Sporo wad, no i najważniejsze, co w sumie mi
    szwagier tez wspomniał, mianowicie że dolne źródło jak nie ma cieków wodnych
    czyli suche musi się dłużej zregenerować. Szwagier "kasy ma w ciul" ma w
    domu kolektory, reku, basen, saune, komorę do światłoterapi i bóg wie co
    jeszcze w tych jego lochach jest ale PC sobie odpuścił. Dlaczego? Bo u niego
    z tego nie byłoby ani kasy ani zdrowia. Tak podsumował.

    Marek

  • 90. Data: 2009-11-04 19:24:28
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Napisalem ze nie bede sie znizal do poziomu tych pytan wiec pozwolisz,
    > ze nie bede :-)
    >>>

    > A te olejowanie obiegu?

    No wez sie zastanow - przeciez pytasz niewlasciwa osobe, klienta napalonego
    na produkt. Jedyne sensowne zrodlo informacji to serwisanci, bo wiedza co i
    jak czesto moze pasc. Tyle, ze od nich sie niczego nie dowiesz. Jedno mnie
    rozwalilo totalnie:

    <cytat>
    5. Uszkodzenia drogiej elektroniki sterującej w wyniku przepięć w sieci lub
    uderzeń piorunów w sieć.
    </cytat>

    Przeciez trzeba byc idiota by taki argument podawac.