  • 1. Data: 2012-04-04 11:00:23
    Temat: Jak to z ubezpieczeniami...
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    ...bywa, wszyscy wiemy - a jeśli nie wszyscy, to:

    "Ofiary wypadków drogowych nie są zdane na państwową służbę zdrowia. Mogą
    leczyć się prywatnie, a ubezpieczyciele muszą oddać im za to pieniądze -
    uznał kielecki sąd.(...)

    To pierwszy taki wyrok w Polsce. Ubezpieczyciele niechętnie zwracają
    poszkodowanym koszty leczenia w prywatnych lecznicach. Tłumaczą, że
    przecież można leczyć się za darmo w państwowej służbie zdrowia. Nawet
    jeśli trzeba czekać w wielomiesięcznej kolejce.

    Tak trzy lata temu uznało też sopockie towarzystwo Ergo Hestia. Zwrotu
    kosztów leczenia domagali się od niego państwo Nowiccy, którzy w sierpniu
    2008 r. mieli wypadek samochodowy. On - poważny uraz kręgosłupa. Ona -
    uszkodzony nos i skomplikowane złamanie ramienia.(...)Po dziewięciu
    miesiącach procesu sąd przyznał mężowi 17 tys. zł za koszty leczenia (sama
    operacja kręgosłupa kosztowała prawie 16 tys. zł), a żonie - prawie 5 tys.
    zł. Dodatkowo zasądził też dla nich w sumie 80 tys. zł zadośćuczynienia.
    Ubezpieczyciel musi im także zwrócić koszty procesu. - Dobrze się stało, bo
    poszkodowani w wypadkach nie mogą być skazani na publiczną służbę zdrowia,
    w sytuacji gdy może to narazić ich zdrowie na szwank - mówi Bartosz
    Boberski, prezes kancelarii odszkodowawczej Auxilia, która reprezentowała
    Nowickich przed sądem.

    Nie wiadomo, czy Hestia odwoła się od wyroku. - Nie możemy w szczegółach
    odnieść się do tej konkretnej sprawy, bo naruszylibyśmy tajemnicę
    ubezpieczeniową - mówi Maciej Kuźmicz, rzecznik ubezpieczyciela. Zapewnia,
    że w "uzasadnionych przypadkach" firma zwraca poszkodowanym koszty leczenia
    w prywatnych placówkach.

    To samo twierdzą pozostali ubezpieczyciele. Nigdzie w umowach z klientami
    nie precyzują jednak, jakie to są "uzasadnione przypadki". Co innego
    twierdzą kancelarie odszkodowawcze, które w imieniu klientów walczą z
    ubezpieczycielami o zwrot pieniędzy za leczenie. - Ubezpieczyciele z
    automatu odmawiają wypłat za prywatne leczenie, argumentując to tym, że
    przecież jest publiczna bezpłatna służba zdrowia. Może po tym wyroku to się
    zmieni - mówi Bartosz Skwiercz z Auxilii.(...)"

    http://wyborcza.biz/finanse/1,105684,11478600,Leczys
    z_sie_prywatnie__Sad__odszkodowanie_sie_nalezy.html
    --

    XL wiosenna

  • 2. Data: 2012-04-04 13:48:21
    Temat: Re: Jak to z ubezpieczeniami...
    Od: Przesmiewca <o...@o...pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    >Może po tym wyroku to się
    >zmieni - mówi Bartosz Skwiercz z Auxilii.(...)"

    W Polsce niestety prawo nie dziala na zasadzie precedensu.

  • 3. Data: 2012-04-04 15:11:58
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Wed, 04 Apr 2012 13:48:21 +0200, Przesmiewca napisał(a):

    > W Polsce niestety prawo nie dziala na zasadzie precedensu.

    Czyli - albo trzeba się sądzić, albo zastanowić, jaki sens płacić
    złodziejom.

  • 4. Data: 2012-04-04 22:25:59
    Od: "Dziobak" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Przesmiewca"

    > W Polsce niestety prawo nie dziala na zasadzie precedensu.

    Ale w przypadku zmiany interpretacji przepisów przez ZUS prawo działa wstecz
    :)))
    Republika Bananowa :/

    pozdrawiam

    Dziobak

  • 5. Data: 2012-04-05 09:54:32
    Od: "quent" <x...@x...com>

    > albo zastanowić, jaki sens płacić
    > złodziejom.

    Ciągle to powtarzam ;-)

    Pozdr.

  • 6. Data: 2012-04-05 15:26:07
    Od: "Chiron" <c...@o...eu>

    Użytkownik "Dziobak" napisał w wiadomości grup

    Użytkownik "Przesmiewca"

    > W Polsce niestety prawo nie dziala na zasadzie precedensu.

    Ale w przypadku zmiany interpretacji przepisów przez ZUS prawo działa wstecz
    :)))
    Republika Bananowa :/

    ===============================

    I tak, i nie- Sąd Najwyższy w poszerzonym składzie wydaje wyroki, które są
    precedensami dla podobnych spraw, i na nie się można powoływać

    --

    Chiron

  • 7. Data: 2012-04-05 17:55:46
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Chiron" <c...@o...eu> napisał(a):

    >I tak, i nie- Sąd Najwyższy w poszerzonym składzie wydaje wyroki, które są
    >precedensami dla podobnych spraw, i na nie się można powoływać

    Moga sie powolywac ale bez gwarancji uznania. Wiec prawo
    w PL mamy tylko z nazwy; jesli zas w jednej sprawie moga byc rozne
    wyroki, to znaczy ze jest bezprawie.

    Przypomina mi sie powiedzenie, ze prawo jest jak plot
    tygrys przeskoczy, waz sie przesliznie, a bydlo zatrzyma.
    I po to sie tworzy "prawo".

  • 8. Data: 2012-04-05 18:01:45
    Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl>

    "Dziobak" <d...@h...pl> napisał(a):

    >Ale w przypadku zmiany interpretacji przepisów przez ZUS prawo działa wstecz
    >:)))
    >Republika Bananowa :/

    Przeciez nikt tak naprawde nie dba o zwyklego kowalskiego, cala historia
    ludzi to pany i niewolnicy. Cos dzisiaj sie zmienilo? Tylko forma i metody.