  • 61. Data: 2013-09-24 18:53:32
    Temat: Re: Jak u Was z grzaniem we wrzesniu?
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 września 2013 11:36:53 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

    > W poniedziałek w moim rejonie był termin odbioru szkłą, palstyków i odpadów
    organicznych. I przed większościa domów stało po kilka worków. Wczesniej smiem
    twierdzić duża częśc tego szła do pieca. Coniektórzy się wtedy w głowe pukali

    U mnie w miescie po segregacje jezdza z tygodniowym opoznieniem (minimum!).
    Od rzecznika dowiedzielismy sie, ze firma mimo tego iz miala wczesniejsze dane,
    nie spodziewala sie tak ogromnej ilosci tych smieci i zwyczajnie nie wyrabiaja.
    Smieci ponoc jest kilka razy wiecej niz wczesniej :)

    Oczywiscie nie oznacza to, ze wszystko to wczesniej szlo do pieca - czesc
    z pewnoscia wynika z tego, ze segregacja sie po prostu ludziom oplaca ale
    na bank czesc z tych smieci wczesniej byla spalana :) Wiec costam ta ustawa
    chyba pomaga.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2013-09-24 21:05:18
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > To jest rzecz wtórna. Nie zastąpi się węgla śmieciami, bo wartość opałowa
    > śmieci jest skrajnie mizerna.

    Raczysz żartować.
    Jest na tyle wysoka że są ciepłownie spalające śmieci wytwarzając prąd i
    ciepło.
    http://www.wku.at/MVA-Pfaffenau.11.0.html?&L=0

  • 63. Data: 2013-09-24 21:40:10
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 Sep 2013 21:05:18 +0200 osobnik zwany 4cx1000
    napisał:

    > U?ytkownik "Myjk" <m...@n...op.pl> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Raczysz ?artowaae.
    > Jest na tyle wysoka ?e s? ciep?ownie spalaj?ce ?mieci wytwarzaj?c pr?d i
    > ciep?o.

    a sprawdzałeś jakie to są "śmieci" i w jakiej ilości?

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 64. Data: 2013-09-24 21:54:29
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

    > a sprawdzałeś jakie to są "śmieci" i w jakiej ilości?

    Rozumiem że austriackie śmieci są lepsze niż polskie.

  • 65. Data: 2013-09-24 22:43:34
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Nie wyszło to idealnie, ale wypada jeszcze trochę poczekać.

    No, no już czekałem prawie 2 miesiące bez wywozu śmieci, bo kazali
    pozrywać dotychczasowe umowy, a jeszcze nie było firmy, która będzie te
    śmieci wywozić.

    > Też mam wory i jakoś się trzymają przy transporcie (a mam trochę
    > metrów z
    > domu do bramy). Inna sprawa, że mają z czasem jednak dostawiać te
    > pojemniki. Firmy nie były w stanie zakupić pojemników gdy nie
    > wiedziały ile
    > przetargów wygrają, a teraz jest problem z produkcją, bo potrzeba
    > więcej
    > niż zapewnia produkcja. Ja się jakoś szczególnie nie dziwię sytuacji.

    Wszystko zależy ile tych śmieci masz. Ja niestety muszę sprzątać po
    latach gromadzenia przez poprzednich właścicieli.
    Nie jestem w stanie zamówić dużego kontenera i go załadować w krótkim
    czasie, bo sprzątam miejsce za miejscem, pomieszczenie za pomieszczeniem
    i potrzeba na to sporo czasu. Do tego muszę pozbywać się popiołu. W tym
    roku sezon grzewczy skończył się bardzo późno, bo jeszcze w maju trzeba
    było palić, a już we wrześniu zacząłem kolejny sezon grzewczy, czyli
    znów popiół. Tak więc w moim przypadku pojemniczek 120 litrów to gmina
    może sobie wsadzić, skoro ja przez cały rok na okrągło miesiąc w miesiąc
    zapełniałem pojemnik 1100 litrów.

    > Ale tutaj to już czuję zwyczajny żal w głosie, bo się rozczarowałeś
    > niespełnieniem swoich nadziei.

    Nie niespełnieniem nadziei tylko niespełnieniem obietnic wójta.

    > Ja też bym wiele rzeczy chciał, co nie
    > znaczy że mogę je mieć. Ustawa śmieciowa nie miała być gwarancją na
    > pozbywanie się szajsu uzbieranego przez lata na swojej działce, tylko
    > gwarancją, że każdy zapłaci za śmieci jakie produkuje.

    Tyle, że ja płaciłem uczciwie za śmieci do tej pory, a co do pozbycia
    się nagromadzonych śmieci to sam wójt zapewniał, że o to właśnie chodzi
    gminie, żeby w końcu ludzie wyzbyli się nagromadzonych przez lata
    śmieci, zamiast wywozić do lasu czy też palić nimi w kotłowni.

  • 66. Data: 2013-09-24 22:45:07
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Tue, 24 Sep 2013 21:54:29 +0200 osobnik zwany 4cx1000
    napisał:

    > U?ytkownik "masti" <g...@t...hell> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > Rozumiem ?e austriackie ?mieci s? lepsze ni? polskie.

    nic nie zrozumiałeś.
    Brennstoffmenge: ca. 250.000 t/Jahr
    Stromversorgung für: ca. 25.000 Haushalte
    czyli 10t skompaktowanych śmieci rocznie na jedno gospodarstwo
    Pro Stunde werden 32 Tonnen Restmüll bei einer Mindesttemperatur von 850
    Grad verbrannt - 32t śmieci na godzinę

  • 67. Data: 2013-09-24 22:50:58
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > [ciach]
    >
    > To nie ustawa nakazuje gminom kretyńskie terminy wywozu, używanie
    > worków zamiast pojemników, przyjmowanie tylko 4 opon itd. To _Twoja_
    > _gmina_ tak sobie wymyśliła.

    Ale gdyby nie było tej ustawy to gmina by sobie nie wymyśliła.
    Dalej miesiąc w miesiąc wywożonoby ode mnie kontener 1100 litrów i byłby
    zadowolony.
    A tera nawet nie mogę się pozbyć po poprzednich właścicielach ogromnej
    liczby słoików i butelek po napojach.
    Część słoików muszę opróżniać, wywalając do kompostownika stare
    przetwory. Ileż tych słoików i butelek upcham do woreczka?
    Nawet jak już upcham to trudno jest go dotransportować w całości przed
    bramę. Jak się zostawi na zewnątrz takie worki to koty czy też inne
    padalce rozrywają te worki i późniuej trzeba sprzątać stłuczkę przed
    bramą.

  • 68. Data: 2013-09-24 23:04:23
    Od: "4cx1000" <s...@p...pl>

> [...]
    > czyli 10t skompaktowanych śmieci rocznie na jedno gospodarstwo
    > Pro Stunde werden 32 Tonnen Restmüll bei einer Mindesttemperatur von 850

    Wpierw się jełopie naucz niemieckiego to może coś z tego zrozumiesz co tam
    jest napisane.
    "Mit der thermischen Verwertung des Abfalls, als wertvoller Rohstoff, werden
    ca. 50.000 Haushalte mit Fernwärme sowie ca. 25.000 Haushalte mit Strom
    versorgt."

  • 69. Data: 2013-09-24 23:14:47
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Bo czarny dym o niczym nie świadczy. Widywałem czeski groszek który
    > przy spalaniu dymił okrutnie.
    > Wegiel brunatny czy trociny równiez dymią a póki co palenie nimi nie
    > jest zakazane.

    Potwierdzam. W tym roku dałem się przekręcić cwaniaczkom na super miał,
    który jak się okazało był miałem wysokolalorycznego węgla kamiennego
    wymieszanym z czeskim groszkiem brunatnym. Oczywiście cały czas paliłem
    w kotle miałowym na zasadzie palenia górnego, ale tym czeskim groszkiem
    po prostu nie dało się palić. Podwórko całe zakopcone, a każdemu
    startowi wentylatora towarzyszył wybuch. Po prostu tragedia. Na tą
    dostawę namówili mnie znajomi, którzy już od lat kupują od tych samych
    dostawców ten "miał" i są bardzo zadowoleni :)
    Na szczęście niebawem jak tylko wypalę resztę drewna i zapas miału z
    poprzedniego sezonu grzewczego, kocioł miałowy wędruje na złom, a na
    jego miejsce już mam zakupiony nowy kocioł z żeliwnym wielopaliwowym
    palnikiem retortowym i sterownikiem internetowym :)
    Ciekaw jestem jak będzie się w nim palił ten czeski ekogroszek. W
    internecie można go kupić nawet w cenie 300zł za tonę. Tylko warunek, że
    trzeba kupić całe auto 25 ton.

  • 70. Data: 2013-09-24 23:16:13
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Bzdurą jest twierdzenie, że można śmieciami komunalnymi (bo o takich
    > jest
    > mowa) zastąpić węgiel. To i tylko to zostało powyżej stwierdzone.

    Ależ można. W świecie istnieją spalarnie śmieci, które spalając śmieci,
    produkują ciepło i sprzedają je miastu.