  • 1. Data: 2011-06-18 07:00:28
    Temat: Jak uszczelnic betonowe szambo?
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    Witam,
    Jest sobie szambo z kregow betonowych, polaczonych zaprawa. Na dole
    wybetonowane gruba warstwa. Calosc uszczelniona jakims izobudem w plynie
    (taki czarny). Zapewniano mnie, ze to wystarczy. Wydaje mi sie ze nie
    wystarcza. Szambo funkcjonuje od roku. Jak poprawic jego szczelnosci i czym?
    Musze najpierw wszystko wybrac szambiarka (ulatwienie jest takie, ze tam sie
    zbiera tylko plyn, nic gestego), oczyscic woda pod cisnieniem i znowu
    wybrac. Mam nadzieje ze to wystarczy. Potem chcialbym nalozyc jakis lepik na
    calosc, jaki? Pomozecie?
    Pozdrawiam
    marcan

  • 2. Data: 2011-06-18 15:13:13
    Temat: Re: Jak uszczelnic betonowe szambo?
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    W dniu 2011-06-18 09:00, marcan pisze:
> [...]
    > zbiera tylko plyn, nic gestego), oczyscic woda pod cisnieniem i znowu

    popytaj przedstawicieli Remmersa, schombrun (czy jakoś podobnie) robią
    dobre specyfiki do uszczelnień m. in. odporne na agresywne srodowisko.

    Pozdarwiam
    michał

  • 3. Data: 2011-06-18 21:32:06
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "marcan" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tam sie zbiera tylko plyn, nic gestego), oczyscic woda pod cisnieniem i
    > znowu wybrac. Mam nadzieje ze to wystarczy. Potem chcialbym nalozyc jakis

    Moim zdaniem to wystarczy, z czasem sie to wszystko samo uszczelni. Zawsze
    jest tak że pierwszy wywóz nieczystości następuje po dłuższym okresie a z
    czasem ściany i dno samoistnie się uszczelnia. Mówię to na podstawie
    doświadczenia z dwoma nowymi zbiornikami jakie używałem. W poprzednim domu
    pierwszy wywóz miałem też po roku a z czasem doszedłem do raz na miesiąc a
    czasami nawet częściej.

  • 4. Data: 2011-06-19 11:13:27
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    nacocito wrote:
> [...]
    > W poprzednim domu pierwszy wywóz miałem też po roku a z czasem
    > doszedłem do raz na miesiąc a czasami nawet częściej.

    gorzej jak zażądają kontroli szczelności szamba...

  • 5. Data: 2011-06-19 16:44:17
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Marek Dyjor" napisał
    > gorzej jak zażądają kontroli szczelności szamba...
    No właśnie, to co polecasz?

  • 6. Data: 2011-06-19 20:51:30
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > "Marek Dyjor" napisał
    > No właśnie, to co polecasz?

    Świadectwo szczelności wydaje producent, firma która wykonuje szambo lub
    kierbud. To że beton w początkowej fazie przepuszcza wodę i z czasem się
    uszczelnia jest normalnym zjawiskiem. Szczelne w tym wypadku znaczy że nie
    ma celowo wykonanych odprowadzeń w postaci otworów w ścianach lub dnie
    zbiornika czy też braku dna.

    A swoją drogą jak ta próba szczelności miałaby wyglądać?

  • 7. Data: 2011-06-19 22:05:42
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "nacocito" napisał
    > A swoją drogą jak ta próba szczelności miałaby wyglądać?
    Np. widzę, że x/10 zbiornika jest pełne. Nic nie leję tam 2 tygodnie i
    poziom ścieków jest mniej więcej ten sam, a nie o 1/3 niższy. Nie chodzi mi
    o mm.

  • 8. Data: 2011-06-19 23:11:02
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    marcan wrote:
> [...]
    > oczyscic woda pod cisnieniem i znowu wybrac. Mam nadzieje ze to
    > wystarczy. Potem chcialbym nalozyc jakis lepik na calosc, jaki?

    co byś nie chciał tam zrobić musisz pamietać o BHP - zabezpieczenia
    itp
    używane szambo jest bardzo niebezpieczne jeżeli się do niego wchodzi

    jeffrey

  • 9. Data: 2011-06-20 04:09:54
    Od: "marcan" <m...@o...pl>

    "Jeffrey" napisał
    > co byś nie chciał tam zrobić musisz pamietać o BHP - zabezpieczenia itp
    > używane szambo jest bardzo niebezpieczne jeżeli się do niego wchodzi

    Jak proponujesz postępować?

  • 10. Data: 2011-06-20 04:37:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    marcan wrote:
    > "Jeffrey" napisał
    >
    > Jak proponujesz postępować?

    zgodnie z zasadami...

    szambo opróżnione, założona rura z nadmuchem świeżego powietrza do wnętrza
    zbiornika, jeśli malowanie to w masce gazowej, asekuracja (szelki lina do
    wyciągania) nadzór na powierzchni itd...