  • 21. Data: 2013-07-15 13:10:30
    Temat: Re: Jak wyciągnąć cegły ze studzienki kanalizacyjnej
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013 12:44:40 UTC+2 użytkownik m...@o...pl napisał:

    > góry i znowu powtórka po następną cegiełkę, tyle że z opalaniem plecków.
    > Pozostaje mi rozejrzeć się za odpowiednim kleiwem i będzie.

    Moze byc. Sa kleje w kartuszach typu "fix all" ktore maja bardzo mocna
    sile spajania "poczatkowego". Do kupienia w kazdym markecie budowlanym,
    kartusz ok 20-30 pln. O ile cegly leza na plasko i bedzie sie dalo docisnac
    ta spuszczana na dol wieksza powierzchnia - to chyba powinno sie je moc
    dac wyciagnac razem sklejone do kupy :) Problem jednak bedzie wtedy kiedy one
    leza tam sobie "na stosie".
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 22. Data: 2013-07-15 13:12:34
    Od: Adam <a...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 lipca 2013 13:10:30 UTC+2 użytkownik Adam napisał:

    > Moze byc. Sa kleje w kartuszach typu "fix all" ktore maja bardzo mocna
    > sile spajania "poczatkowego". Do kupienia w kazdym markecie budowlanym,

    Mam na mysli cos takiego np.:

    http://www.tytan.pl/files/b4c/fix-rapid-klej-high-ta
    ck-Karta-techniczna-produktu-b4cbb4d9ecd9471645f207f
    cb7c32bc0.pdf

    Oczywiscie jest ich b. duzo, kazda firma ma cos takiego w ofercie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 23. Data: 2013-07-15 13:13:23
    Od: Einstein <e...@o...pl>

    W dniu 2013-07-15 13:10, Adam pisze:

> [...]
    > dac wyciagnac razem sklejone do kupy :) Problem jednak bedzie wtedy kiedy one

    A czy woda w tej studzience ma jakiś wpływ na klej? Czy widać z góry te
    cegły?

    Pozdrawiam

  • 24. Data: 2013-07-15 13:59:20
    Od: m...@o...pl

    No to spróbuję chyba w pierwszej kolejności z z klejeniem ?
    Pewni nie będzie zupełnie łatwo, bo cegły leżą różnie, swobodnie powrzucane (nikt
    nie raczył zejść na dół i ładnie ich posztaplować ? ) ale może wymyślę coś w miejsce
    deski, do czego doklei się również cegła leżąca pod kątem.
    Sytuacja jest o tyle korzystna, że cegły są dobrze widoczne z góry oraz że powyżej
    tej kiniety jest już tylko moja instalacja sanitarna, tak więc mam wyłączny wpływ na
    ilość przebywającej przez nią cieczy.
    Dam znać jak rezultaty. Zadanie będzie wykonane najwczęsniej w weekend, jeśli tylko
    pogoda dopisze, tak abym nie musiała wykreślać etapu opalania ?
    Dziękuję Wszystkim za pomysły!
    Gosia

  • 25. Data: 2013-07-15 14:12:32
    Od: <m...@g...com>

    Pomysł z odkurzaczem jest jak najbardziej OK. Ale cegła musi być w miarę
    cała. Mój odkurzacz, wcale nie taki nowy i super duper, Cobra 2010 ma takie
    ssanie że jak przyłożyłem rurę do ręki to go za tą przyssaną rurę podnoszę
    do góry a waży parę ładnych kg.

    Kup przepychacz do udrażniania kanalizacji. Wyjmij z gumy trzonek i zrób w
    tym miejscu dziurę na rurę,. Kup parę metrów rury peszla 40/32 do instalacji
    elektrycznych. Kupisz za poniżej 10 zł. nałóż z jednej strony na gumową
    ssawkę z udrażniacza a drugą do odkurzacza podłącz. Skoro na rurze z
    odkurzacza podniosłem odkurzacz ważący parę kg to na tej ssawce o sporo
    większej powierzchni podnieść można dziesiątki kilogramów, byle rura
    wytrzymała.

  • 26. Data: 2013-07-15 14:14:41
    Od: <m...@g...com>

    Daruj sobie z klejami. Wykosztujesz się i stracisz sporo czasu. Zaręczam cię
    że o ile tylko nei ma wody w studzience to pomysł z odkurzaczem i dorobioną
    ssawką z przepychacza jest najtańszy i najszybszy w realizacji.

  • 27. Data: 2013-07-15 14:19:57
    Od: "hit\(wytnij to\)o...@o...pl" <hit(wytnij)okazja@o2.pl>

    Zamów wóz do wywozu szamba gość włoży rurę do studzienki i wyciągnie ci
    wszystko
    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2013-07-15 16:21:28
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 15.07.2013 13:59, m...@o...pl pisze:
> [...]
    pogoda dopisze, tak abym nie musiała wykreślać etapu opalania ?

    jeżeli o klej idzie to dobrym rozwiązaniem może być żywica + utwardzacz
    do kupienia za ~20zł taka puszka jako zestaw naprawczy do samochodów.
    Wiąże to to w chwilę, na oko w czasie idealnym do przeprowadzenia takiej
    operacji.
    Więc patent z deseczką i klejem jak najbardziej OK. Ale...
    uważaj aby tą żywicą nie posklejać całego tego marasu na dole, bo potem
    to jedynie wersja z dynamitem..

  • 29. Data: 2013-07-15 16:48:38
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Albercik" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > Więc patent z deseczką i klejem jak najbardziej OK. Ale...
    > uważaj aby tą żywicą nie posklejać całego tego marasu na dole, bo potem to

    O widzisz, to mi nasunęło pewien sposób używany w modelarstwie, gdy trzeba
    cos szybko złapać za pierwszym razem. Sklej dwuskładnikowy który łapie
    natychmiast po zetknięciu składników. Jeden składnik wlewasz do studni, a
    drugim smarujesz deseczkę. Spuszczasz dotykasz i gotowe trzyma po jednej
    sekundzie.

    Niestety nie wiem co to za chemia ja to miałem w formie spreju do spryskania
    jednej części i płynu do posmarowania drugiej.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 30. Data: 2013-07-15 18:26:18
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Użytkownik wrote:
    > No to spróbuję chyba w pierwszej kolejności z z klejeniem ?

    klej = szkoda chemi i kasy oraz srodowiska... przeciez te cegly sa wilgonte,
    zakurzone, porosniete filmem bakteri itd. A kazdy klej wymaga czystych
    powierzchni :)