  • 1. Data: 2010-06-20 11:42:01
    Temat: Jak wyczarować "drewniane" belki
    Od: Jim <j...@w...pl>

    Witam,

    Mam mieszkanie na poddaszu (kamienica z lat 50), którego konstrukcja
    dachu wykonana jest z płyt betonowych leżących na betonowych belkach
    które z to opierają się na ogromnym betonowym podciągu.
    Ponieważ mieszkanie jest niskie (średnio 2,5m) to nie ma mowy o tym
    aby wystające betonowe "belki" ukryć nad podwieszanym sufitem KG.

    Wymyśliliśmy z Żoną że wykończymy je stylizując na "drewno". Ponieważ
    zależało nam na tym aby nie tracić wysokości (w niektórych miejscach i
    tak już "ocieram" się o nie głową) to po dyskusjach ze stolarzem wyszło
    na to że jedyny opcja to płyta MDF 6mm z naklejonym obustronnie
    laminatem (2 x 0,7mm) o pożądanej przez nas strukturze.
    Koszt tego rozwiązania (materiały) jest lekko porażający ale nie będę
    wchodził w szczegóły.

    Jako przygotowanie do tych prac, ekipa "wykończyła" belki lekkimi
    płytami KG (5 mm grubości) przytwierdzonymi do delikatnego stelażu - tak
    wszystko dostosowując aby belki mniej więcej trzymały wymiary tj. taka
    sama wysokość od podłogi, jednolite spadki na całej długości (oryginalne
    betonowe potrafią być wygięte w łuk). Odchylenia nie przekraczają 5mm.
    Narożniki nie były montowane bo w założeniu miało być to wykańczane drewnem.

    No i mam problem - gość (stolarz) który miał "obudowę" dla mnie robić
    - zrezygnował z pracy. Po prostu remont mi się przeciągnął a On znalazł
    jakąś inną robotę i nie ma czasu.
    Jak wziąłem innego potencjalnego wykonawce i zacząłem mu opowiadać o
    płycie MDF + laminacie to zrobił duże oczy i zaczął mnie namawiać na...
    tapetę symulującą drewno.

    Proszę Was o radę - ktoś ma jakiś pomysł jak to można wykończyć aby
    się trzymało i wyglądało jak drewniane belki? MDF + laminat z dwóch
    stron i to kleić do KG? Profile są delikatne i nie utrzymają dużego ciężaru?

    Może możecie polecić kogoś w Warszawie kto by się tego podjął?
    Tych belek do wykończenia jest sporo...

    Zdjęcia obrazujące jak to wygląda pod adresem:
    http://www.skierka.net/belki/belki_1.jpg
    http://www.skierka.net/belki/belki_2.jpg
    http://www.skierka.net/belki/belki_3.jpg

    Pozdrawiam,
    Jim.

  • 2. Data: 2010-06-20 12:31:43
    Temat: Re: Jak wyczarować "drewniane" belki
    Od: M <M...@o...pl>

    Jim pisze:
> [...]
    > się trzymało i wyglądało jak drewniane belki? MDF + laminat z dwóch
    > stron i to kleić do KG? Profile są delikatne i nie utrzymają dużego

    A myślałeś o sklejce? 4mm, 2,5m długości, zapewne mogliby ci to
    sfrezować na 45 stopni. Chociaż nie wiem, czy nie łatwiej skleić na prosto.

    Np. sosna
    http://www.sklejki.pl/sklejka/sosna

    Nie wiem tylko, czy wygląd będzie OK, ale musisz to sprawdzić samodzielnie.

    Tak się zastanawiam po co w ogóle jest ten GK. Można było zrobić gotowe
    belki puste w środku - takie, jak robi się na kominki.

    M.

  • 3. Data: 2010-06-20 13:36:23
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    Użytkownik "Jim" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > Jak wziąłem innego potencjalnego wykonawce i zacząłem mu opowiadać o
    > płycie MDF + laminacie to zrobił duże oczy i zaczął mnie namawiać na...

    O gustach się nie dyskutuje ale moim zdaniem 2 stolarz ma racje. To nigdy
    nie będzie wyglądać jak naturalne drewno a dodatkowo będzie wyglądać bardzo
    ciężko. MDF też chyba faktycznie nie jest najlepszym pomysłem jak masz już
    KG. Zresztą jeśli chcesz tem MDF to właściwie można było tego nie wykańczac
    KG bo to i tak bedzie zakryte. Same płyty są ciężkie i będziesz pewnie je
    musiał przykręcać do elementów nośnych (podciągu).
    Według mnie to te płty KG trzeba tylko wyszpachlować i pomalować.

  • 4. Data: 2010-06-20 18:14:05
    Od: s_13 <s...@i...pl>

    >    Proszę Was o radę - ktoś ma jakiś pomysł jak to można wykończyć aby
    > się trzymało i wyglądało jak drewniane belki?

    najprościej drewnem :-)
    bez sensu ten KG, tylko pogrubia te belki
    ja mam podobny "sztuczny" słup:
    http://www.studioonline.pl/belka.jpg
    zrobiony z desek klejonych z marketu budowlanego:
    trzy deski sklejone na kołki, bez żadnego ścinania brzegów na 45
    stopni, połączenia zaszpachlowane delikatnie szpachlą do drewna w
    kolorze naturalnym (można starym sposobem: drobne trociny i wikol),
    całość malowana śnieżka drewkorn forte i zamocowana na piankę
    rozprężną (uwaga, przed klejeniem lepiej ścisnąć ściskami na
    szerokości, bo pianka powypycha), na suficie dałbym dla pewności kilka
    wkrętów mocujących

    pozdrawiam
    s_13

  • 5. Data: 2010-06-23 11:47:02
    Od: "Łukasz C." <a...@r...to>

    Sun, 20 Jun 2010 13:42:01 +0200, Jim napisał(a):

    <ciach>

    Rozumiem, że zabudowa z GK została wykonana po to, by do niej przykleić
    obudowy belek? (to od razu dawałoby odpowiedź jak wykonawca widział sposób
    mocowania okładzin).

    Napisz jakiego efektu oczekujesz, co jest akceptowalne a co nie w aspekcie
    wyglądu i mocowania, mając na uwadze:
    - w przypadku laminatu - ma on swoją grubość i będzie widoczna gruba ciemna
    krawędź,
    - mocowanie - niewidoczne (klejenie), zamaskowane?
    - na ile chciałbyś uzyskać efekt prawdziwego drewna, na ile jesteś w stanie
    iść na kompromis.
    - jakiej długości są belki - istotne, gdybyś chciał uzyskać okładziny belek
    bez łączeń na długości.

    Ad. ciężaru - MDF ma gęstość ok. 600-650 kg/m3, więc mb takiej zabudowy
    będzie ważył ok. 2,5-3 kg (przy założeniu sumy wymiarów belki do obudowania
    60 cm).

    Tapeta na pewno będzie tańsza, zyskasz kilka cennych mm ;-)

    --
    ŁC
    Toast płetwonurków: "do dna"!