  • 1. Data: 2009-06-08 17:12:03
    Temat: Jak wyrównać krokwie
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Zmieniam poszycie dachu w altance na działce (domek typu wieżyca połacie
    25m^2 każda). Teraz jest blacha na pełnym deskowaniu a zamierzam położyć
    gont bitumiczny. Po zdjęciu blachy okazało się, że krokwie nie są idealnie
    równe i pod gontem wszystko będzie widać. I tak wymieniam poszycie więc będę
    mial krokwie odkryte.

    Pytanie - jak wyrównać krokwie?

    PC

  • 2. Data: 2009-06-08 17:38:47
    Temat: Re: Jak wyrównać krokwie
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > równe i pod gontem wszystko będzie widać. I tak wymieniam poszycie więc

    Zrobić pomiar do sznurka i zheblować elektrycznym heblem ....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 3. Data: 2009-06-08 17:43:31
    Od: "Kudlaty" <t...@n...onet.pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > równe i pod gontem wszystko będzie widać. I tak wymieniam poszycie więc

    Deskowanie sie nie nadaje na gonty. Trzeba nabijac plyte OSB. Deskowanie
    powoduje klawiszowanie.
    Wyrownanie moze nastapic tylko gdy nabijesz laty na krokwie na nie nabijesz
    OSB.
    Bedziesz mial fajne warstwy na dachu.
    Od gory
    - gonty
    - osb
    - szczelina pow.
    - deskowanie z papa
    - szczelina pow
    - welna
    - plyta g-k

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2009-06-08 17:46:33
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Zrobić pomiar do sznurka i zheblować elektrycznym heblem ....

    Nie dysponuję w/w narzędziem, nie mam skąd pożyczyć, do dwóch krokwi nie
    będę kupował.

    Może jakiś partyzancki sposób?

    PC

  • 5. Data: 2009-06-08 18:04:42
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

    > Nie dysponuję w/w narzędziem, nie mam skąd pożyczyć, do dwóch krokwi nie
    > będę kupował.

    Słaby z ciebie inwestor .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 6. Data: 2009-06-08 18:06:52
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Spokojnie może być deska ważne żeby była wąska ~10cm i połozona lekko na
    skos. Płyta jest droga i za ciężka dla jednej osoby z resztą to juz
    postanowione.

    Problem w krzywej krokwi.

    PC

  • 7. Data: 2009-06-08 18:15:48
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    > Słaby z ciebie inwestor .....

    To jest stara altanka działkowa a przyszłość tej dzialki jest nieznana. Więc
    już sama inwestycja w dach to przesada. Ja ze stolarką/cisielką mam niewiele
    wspólnego więc nie ma sensu taka inwestycja. Poza tym akurat w krokwi jest
    dół a nie garb.

    PC

  • 8. Data: 2009-06-09 07:06:27
    Od: "Endriu" <n...@i...pl>

> [...]
    > Więc już sama inwestycja w dach to przesada. Ja ze stolarką/cisielką mam
    > niewiele wspólnego więc nie ma sensu taka inwestycja. Poza tym akurat w

    No to nadbić jakiś kawałek odpowiednio grubej listwy, tudzież , kupić
    krokwię odpowiednio pozacinać i wyminić na miejsce starej.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 9. Data: 2009-06-09 09:07:27
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    "PC" <p...@p...onet.pl> wrote in message
    > Spokojnie może być deska ważne żeby była wąska ~10cm i połozona lekko na
    > skos. Płyta jest droga i za ciężka dla jednej osoby z resztą to juz
    > postanowione.
    >
    > Problem w krzywej krokwi.

    musisz pomierzyć wszystko żeby wiedzieć gdzie ile masz za dużo/za mało
    potem nabijasz(*) kontrłaty (czyli wzdłuż krokwi)
    i je odpowiednio profilujesz (strug elektryczny (60zł) byłby idealny)
    tak żeby dostać oczekiwaną powierzchnię

    (*) z tym nabijaniem to ostrożnie - przybijasz na fest dopiero jak masz juz
    wszystko wystrugane
    wcześniej tylko prowizoryczne złapanie żeby pomierzyć, dociąć i zheblować

    jak chcesz na to dać deskowanie to kontrłaty powinny być najszersze jak Ci
    się uda
    chyba że nie będziesz miał żadnych łączeń na długości...

  • 10. Data: 2009-06-09 09:45:08
    Od: "Tornad" <t...@o...net>

> [...]
    > równe i pod gontem wszystko będzie widać. I tak wymieniam poszycie więc będę

    Zadne strugi, jeszcze bys sobie palec obstrugal; heblarka to jedno z
    najniebezpieczniejszych narzedzi stolarskich.
    Jak masz krokiew czy dwie, ugiete to normalnie 'z boku' tych krokwi nabij czy
    lepiej nakrec na wkretach, po dwie trzycwierciowe dechy tak aby licowaly z
    tymi pozostalymi prostymi krokwiami.
    Bedziesz mial daszek cacany i co najwazniejsze, niedrogo wyrownany.
    Pzdr.