  • 11. Data: 2012-04-27 07:44:56
    Temat: Odp: Jak wywiercić otwory w betonowej płycie?
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Masz na myśli te rurkowe z drobinami diamentu? Te są faktycznie rewelacyjne
    nawet do szkła, tylko pioruńsko drogie.

    PC

  • 12. Data: 2012-04-27 08:25:03
    Temat: Re: Jak wywiercić otwory w betonowej płycie?
    Od: ZbyszekZ <z...@g...com>

    W dniu piątek, 27 kwietnia 2012 07:44:56 UTC+2 użytkownik PC napisał:
    > Masz na myśli te rurkowe z drobinami diamentu? Te są faktycznie rewelacyjne
    > nawet do szkła, tylko pioruńsko drogie.

    Nie. Są wiertła do wiercenia bezprzewodowego, podobne do widii z wyglądu. Ja kupiłem
    firmy Jordan (czy jakoś podobnie), "8" kosztowała mniej niż 20zł (pioruńsko drogo?).

    --
    ZZ@private

  • 13. Data: 2012-04-27 09:08:58
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Te dobre rurkowe to "8" koło 100zł.

    PC

  • 14. Data: 2012-04-27 09:12:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-04-25 20:47, Mateusz pisze:
    > Witam,
    >
    > Mam obrzeże trawnikowe, betonowe o wymiarach 100cm/20cm/6cm i chcę je
    > użyć w jako podstawę płotku. W każdym razie chcę wywiercić w nim 4
    > otwory fi 8 na głębokość ok 4cm, w miarę blisko krawędzi. Mniej więcej
    > jak na obrazku:
    Bez problemu wywiercisz tylko:
    1. dobre wiertło.
    2. żaden SDS, bo ma za silny udar
    3. wiercisz z udarem ale zwykłą wiertarką i z wyczuciem, żeby nie za
    mocno dociskać
    4. obrzeże do wiercenia układasz na miękkim podłożu - najlepiej na piasku

    O ile obrzeża są dobrej jakości tzn. bez wewnętrznych wad to nie ma
    prawa pęknąć.
    Jacek

  • 15. Data: 2012-04-27 11:28:41
    Od: Mateusz <m...@b...domeny.pl>

    On 2012-04-25 8:47 PM, Mateusz wrote:

    > Potrzebuje rady - Jak to wywiercić i przy tym nie rozłupać płyty?

    Dziękuje bardzo wszystkim za rady. Otwory wywiercone, płyty całe - czyli
    pełen sukces.

    Kilka uwag po:
    - otwory najlepiej wiercić w dwóch etapach: małe wiertło fi4 i później
    docelowe - u mnie fi8.
    - przy małym wiertle można włączyć udar - wiertło posuwa się w materiale
    kilka razy szybciej i nie spowodowało to spękań.
    - przy wierceniu bez udaru wiertło się stępiło - tzn. główna krawędź
    skrawająca po prostu się starła i wiertło przy końcu zrobiło się
    okrągłe. Moim zdaniem wtedy nadaje się tylko do kosza.
    - ciągłe chłodzenie wodą to podstawa.

    Mateusz