  • 21. Data: 2015-03-24 21:44:34
    Temat: Re: Jak zamocować markizę?
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-23 o 23:01, masti pisze:

    > ale może zrobiony jest wieniec jak tu
    > <http://4.bp.blogspot.com/-hz3hnBwE51k/TeoXRifB8SI/A
    AAAAAAADbc/qxGMW3Xmyow/s1600/embed.php-10.jpg>

    > i wtedy można słonia powiesić :)
    Celowo zapodałem problem, bo wieńca niema:-{

  • 22. Data: 2015-03-24 21:48:14
    Od: Frez <f...@g...com>

    > No to spokojnie. Kilkanaście centymetrów, to tylko w mojej ułomnej pamięci.
    > A tu jest ze dwa cale w najcieńczym miejscu. Potem szybko grubieje, bo
    > kanał ma fi ledwie 15 centymetrów. Markizy się utrzymają, a jeszcze panią
    > hrabinę i księcia pana można obok powiesić.

    Hmmm udało mi się zrobić odkrywkę, i przegrody wewnętrzne w najcieńszym
    miejscu mają ze 2 cm.Skrajna jest grubsza, ale hgw ile.Spróbuje zrobić
    odwiert rozpoznawczy, ale cudów się nie spodziewam.

  • 23. Data: 2015-03-24 21:50:36
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-23 o 22:08, Ikselka pisze:

    > I strzelić sobie w stopę "pięknym" mostkiem termicznym na zimę :-}
    > E, tam.Bez sensu.Mam gdzieś mostek- z tym sobie poradzę. Pomyślałem o otworach np
    fi 50mm
    i wciśniecie do wnętrza kanału w okolice docelowych otworów betonu ile
    wlezie.Wówczas napór na ściankę ładnie by się rozłożył...

  • 24. Data: 2015-03-24 21:51:47
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-23 o 23:14, Ikselka pisze:

    > ...pod warunkiem, że się nie uszkodzi zbrojenia przy wierceniu - uszkodzony
    > wieniec to poważna sprawa.

    Bez przesady. Budynek nie stoi na terenie sejsmicznie czynnym, więc
    uwalenie 1 pręta na 3-4 niewiele by zmieniło.

  • 25. Data: 2015-03-24 21:53:41
    Od: Frez <f...@g...com>

    W dniu 2015-03-23 o 22:54, Ikselka pisze:

    > Dlatego trzeba ROZŁOŻYĆ obciążenie na większy odcinek ścianki. Hint -
    > element dłuższy przymocowany w wielu punktach do ścianki - pośredniczący
    > między mocowaniem markizy a ścianką.

    No qrna ile by taka belka musiała mieć grubości??? Noo, chyba,że płyta
    stalowa grubości 1,5cm z wspawanymi prostopadle śrubami

  • 26. Data: 2015-03-24 22:02:34
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2015 21:53:41 +0100, Frez napisał(a):

    > No qrna ile by taka belka musiała mieć grubości??? Noo, chyba,że płyta
    > stalowa grubości 1,5cm z wspawanymi prostopadle śrubami

    Wystarczy dwu-teo-wnik albo i jedno teo :-)
    Choć nie wiem, czy na pewno myślimy o tym samym sposobie mocowania, a
    narysować tu niedasie. Masz jakieś zdjęcie miejsca montażu? Bo tak to
    pływam raczej. A pomysły często mam ciekawe, w każdym razie u nas w domu
    wile rozwiązań jest mojego autorstwa, bo od zawsze lubię takie łamigłówki
    :-)
    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 27. Data: 2015-03-24 22:04:39
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ikselka wrote:

    > Wystarczy dwu-teo-wnik albo i jedno teo :-)

    zakładasz, że jest jak go wsunąć do wnętrza otworu. A jak zlane to już
    niespecjalnie

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 28. Data: 2015-03-24 22:29:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 24 Mar 2015 21:51:47 +0100, Frez napisał(a):

    > Bez przesady. Budynek nie stoi na terenie sejsmicznie czynnym, więc
    > uwalenie 1 pręta na 3-4 niewiele by zmieniło.

    A to zależy, w jakim miejscu - gdyby uszkodzenie wypadło nad otworem
    okiennym czy drzwiowym i równocześnie przerwany byłby akurat jeden z dwóch
    DOLNYCH prętów, a nie byłoby osobnego nadproża (oprócz wieńca),
    jednocześnie zaś nad otworem byłaby pełna ściana (czyli silne działanie na
    ścinanie chyba też?), no to...
    http://www.inzynierbudownictwa.pl/images/magda/ib_01
    _13/przed5.JPG
    albo (rys.b):
    http://www.home-u.pl/wp-content/uploads/2013/09/zary
    sowanie-nadpro%C5%BCy.jpg
    Ale to moje obawy ogólne tylko, bo przecież nie wiem, jak tam jest u
    Ciebie.

    --

    Ikselka
    pewni siebie.

  • 29. Data: 2015-03-24 22:32:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Frez pisze:

    AAAAAAADbc/qxGMW3Xmyow/s1600/embed.php-10.jpg>

    > Celowo zapodałem problem, bo wieńca niema:-{

    To się chwali. Dominują tu problemy zupełnie przypadkowe, poruszane
    całkiem bezwiednie. Nie żeby taki problem zapodany celowo był od
    razu w czymś lepszy, ale zawszeć to jakieś urozmaicenie.

    Istnienie poprzecznych kanałów ja bym traktował jako okoliczność
    sprzyjającą, a nie utrudnienie montażu zamocowania. Prosta śruba,
    choćby nie wiem jak długa i jak rozporowa, to zasze jakaś niepewność.
    Wyrwie się, albo się nie wyrwie. A jak w takim kanale utkwi jakiś
    element poprzeczny, to nie ma możliwości by dało się go wyjąć bez
    wyrwania kawału muru. Nawet nie trzeba robić specjalnego przegubu,
    o którym wspomniałem wcześniej. Można sobie przygotować kawałek
    płaskownika z nagwintowanym otworem na śrubę i dwoma otworkami
    pomocniczymi. O, coś takiego:

    +------------------------------+
    | * |
    | O |
    | * |
    +------------------------------+

    W środku jest ten nagwintowany otwór, a gwiazdki, to pomocnicze
    dziurki, przez które przetkniemy wte i nazad kawał sznurka. Otwór
    w murze trzeba wyfrezować na tyle duży, by się toto dało wrazić
    do dziury. A potem jak się przyciągnie za sznurek, to nam się ta
    kotwa ustawi prostopadle we właściwy sposób. Wtedy my jej wkręcamy
    pręt z gwintem i już mamy zamocówkę-niewyciągajkę. Przed ostatecznm
    dokręceniem śruby z zewnątrz trzeba tam jeszcze wpsiukać gładkiej
    i mocnej zaprawy cementowej, żeby siły się dobrze rozłożyły.

    Jarek

    --
    Wyrosła rzepka jędrna i krzepka,
    Schrupać by rzepkę z kawałkiem chlebaka!

  • 30. Data: 2015-03-24 22:39:09
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Frez pisze:

    > Hmmm udało mi się zrobić odkrywkę, i przegrody wewnętrzne w najcieńszym
    > miejscu mają ze 2 cm.Skrajna jest grubsza, ale hgw ile.Spróbuje zrobić
    > odwiert rozpoznawczy, ale cudów się nie spodziewam.

    Jak głęboki ma być ten odwiert rozpoznawszy? Ja bym nie wpadł na to,
    by wiercić głębiej niż do pierwszego kanału. Zresztą te płyty żerańskie
    mają jakąś dokumentację techniczną, z której da się wymiary odczytać.
    Ze swoich doświadczeń pamiętam, że to jest jakiś sakramencko mocny beton.
    Ale tu już bym na żadną dokumentację nie liczył -- jak kierownik zmiany
    w fabryce domów akurat się budował i potrzebował cementu, to wytrzymałość
    tworzywa może być mniejsza.

    --
    Jarek