  • 11. Data: 2009-06-02 16:32:10
    Temat: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 2 Cze, 18:05, "PC" <p...@p...onet.pl> wrote:
    > Strona oczywiście oczywista ;-) ale powiedzcie jeszcze coś o tych sznurkach.
    > Bo sznurki utrzynmujące wełnę sprawa dla mnie jasna. Ale pod deskami? Jak je
    > rozciągnąć pionowo od gwoździa do gwoździa czy też na skos?
    >
    > PC

    Coś takiego znalazłem:

    http://www.budujzpsb.com.pl/files/BlockImage/3ou08vn
    07j3dro/zdj03pozostawiamyszczeline_Column1FullNoFram
    e.jpg
    Słyszałem że dobrze (czyt. szybko) to zrobić takerem.

    Scream:
    - pomysł z listwami w sumie może być niezły - ale jak przybijać żeby
    nie odbijać deskowania od krokwi ? (pewnie powiesz że wkrętarka)
    - no jednak przy dwóch listwach wełnę się raczej dopchnie pomiędzy
    nimi do desek i z wentylacji nici - jaką grubość listew sugerujesz ?
    - no u mnie dochodzi sprawa papy - żeby jej nie przebić musiałbym
    idealnie dobrać długość gwoździ / wkrętów

    Pzdr
    Mat

  • 12. Data: 2009-06-02 16:42:44
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 09:32:10 -0700 (PDT), Mat napisał(a):

    > - pomysł z listwami w sumie może być niezły - ale jak przybijać żeby
    > nie odbijać deskowania od krokwi ? (pewnie powiesz że wkrętarka)

    Nie ukrywam, ze wkretarka jest idealna do tego celu :) Ewentualnie drobne
    gwoździe.

    > - no jednak przy dwóch listwach wełnę się raczej dopchnie pomiędzy
    > nimi do desek i z wentylacji nici - jaką grubość listew sugerujesz ?

    Grubość 2 cm.

    > - no u mnie dochodzi sprawa papy - żeby jej nie przebić musiałbym
    > idealnie dobrać długość gwoździ / wkrętów

    No fakt.
    Co do sznurka jeszcze, to trzeba sie troche natrudzić, żeby szczelina w
    jednym miejscu nie miała przypadkiem 1 cm a w innym 3,5 :) Powinna byc w
    miare równa.

    --
    best regards,
    scream

  • 13. Data: 2009-06-02 17:59:40
    Od: "PC" <p...@p...onet.pl>

    Thx

    PC

  • 14. Data: 2009-06-02 18:56:28
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Mat pisze:

> [...]
    07j3dro/zdj03pozostawiamyszczeline_Column1FullNoFram
    e.jpg
    > Słyszałem że dobrze (czyt. szybko) to zrobić takerem.

    Ale te sznurki flakowate, czyli do niczego.
    Widzialem chlopca, jak szedl z klebem sznura
    na przedramieniu, z mlotkiem w drugiej lapie,
    okrecal sznurek o wczesniej wbite papiaki i druga
    reka online je dobijal, tym samym naciagajac
    sznurek jak strune. Wyzsza szkola jazdy.

    pozdro
    --
    a s

  • 15. Data: 2009-06-02 19:04:39
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> wrote in message

> [...]
    > okrecal sznurek o wczesniej wbite papiaki i druga
    > reka online je dobijal, tym samym naciagajac
    > sznurek jak strune. Wyzsza szkola jazdy.

    Właśnie. Trzeba najpierw nawbijać gwoździ a dopiero później iść z rolką
    sznura lub drutu wiązałkowego, owijać i dobijać żeby sie naprężyłao.

    To zdjęcie jest fajne. Dodam, że po dobrym naprężeniu sznurków lub drutu
    należy najpierw wyłożyć przestrzeń membraną wiatroizolacyjną, a dopiero po
    niej włozyć wełnę. Wiatroizolacja powinna opierać się o naprężone sznurki i
    wejść na krokwie. Inaczej będzie wiało oj będzie wiało pod płytami KG.

  • 16. Data: 2009-06-02 19:27:31
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 2 Jun 2009 21:04:39 +0200, kiki napisał(a):

> [...]
    > wejść na krokwie. Inaczej będzie wiało oj będzie wiało pod płytami KG.

    Bzdura. Jak masz do dupy dach zrobiony to moze i bedzie wiało. Ale dachu
    chyba nie rozbierzesz kiki?

    --
    best regards,
    scream

  • 17. Data: 2009-06-02 20:22:09
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Dnia Tue, 2 Jun 2009 21:04:39 +0200, kiki napisał(a):
    > Bzdura. Jak masz do dupy dach zrobiony to moze i bedzie wiało. Ale dachu
    > chyba nie rozbierzesz kiki?

    Ja bym na Twoim miejscu sie nie zakładał o to;)))

    Kris

  • 18. Data: 2009-06-02 20:37:11
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message
    > Dnia Tue, 2 Jun 2009 21:04:39 +0200, kiki napisał(a):

    > Bzdura. Jak masz do dupy dach zrobiony to moze i bedzie wiało. Ale dachu
    > chyba nie rozbierzesz kiki?

    Ale co ma dach do wywiewania ciepła przez wełnę i do niedoróbek szczelności,
    braku wełny w profilach, rozsychania sie drewna?

    Trzeba dać wiatroizolację ale tylko taką ochronną od wiatru. Będzie się
    opłacało, zapewniam.

  • 19. Data: 2009-06-02 21:51:02
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "PC" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Układam gont na dachu. Technologia wymaga aby połać była wentylowana.
    > Poddasze będzie użytkowe i chcę je ocieplić wełną.
    >
    > Jak zapewnić przestrzeń między wełną a deskami aby zachować cyrkulację
    > powietrza?

    Połóż normalnie membranę (folię) paroprzepuszczalną. Na tę folię nabij
    kontrłaty i dopiero deski bij do tych kontrłat.
    Często widzę jak ludzi biją dechy bezpośrednio do krokwii. Nie rozumiem
    dlaczego spora część tych ludzi woli się pieprzyć ze sznureczkami czy też
    listwami drewnianymi lub styropianowymi przybijanymi od spodu. Położenie
    membrany oraz kontrłat zajmuje tyle samo czasu jak nie mniej od wiązania
    sznureczków czy nabijania listew, a efekt jest zdecydowanie o wiele lepszy.
    Po pierwsze - membrana stanowi dodatkową ochronę w razie przeciekania dachu.
    Po drugie - membrana zabezpiecza przed wwiewaniem powietrza w wełnę
    mineralną, które powoduje pogorszenie izolacyjności tej wełny.
    Po trzecie - membrana idealnie utrzymuje szczelinę wentylacyjną i nie musimy
    się bać, że będzie ona dotykać do desek.
    Po czwarte - bijąc od dołu listwy drewniane lub styropianowe do desek jest
    duże ryzyko przebicia deski oraz gontu na wylot gwoździem lub wkrętem, a tym
    samym stanowi zagrożenie przeciekami.

    Bicie deskowania bezpośrednio do krokwii jest uzasadnione tylko w jednym
    przypadku - tylko wtedy, kiedy nie planuje się ocieplać dachu oraz nie
    planuje się zabudowywać i wykorzystywać poddasza.

  • 20. Data: 2009-06-03 12:58:32
    Od: "Aleksander" <d...@p...onet.pl>

    > Bzdura. Jak masz do dupy dach zrobiony to moze i bedzie wiało. Ale dachu
    > chyba nie rozbierzesz kiki?

    ;) Wiesz, może to przez te wyburzone szczyty, które są teraz za niskie,
    tak 'kikiemu' wieje ;)

    Aleksander.