  • 41. Data: 2009-06-03 16:26:03
    Temat: Re: Jak zapewnić wentylację dachu między deskami a wełną
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message
    news:h066ef$4ov$1@inews.gazeta.pl...

    > tak jak u mnie :) fachowcy z koziej dupy drugim razem sam zrobię bo u mnie
    > był kierownik od dachu z firmy budowlanej fachowiec po studiach
    > budowlanych
    > z uprawnieniami ogólnobudowlanymi i 30 letnim doświadczenie
    > kretyn do kwadratu
    > a teraz kiedy jadę i widzę jak robią samą folię na dachu to śmiać mi się
    > chce że właściciel wierzy takim burakom i takim płaci

    Ja to gówno powoli naprawiam. Właśnie kuję szczyty, połowa robót za mną.
    Gdzie się da zdejmuję płyty od środka i izoluję membraną.
    W ogóle szkoda słów na nich wszystkich. Jedyne co dobrze zrobili to
    zasmrodzili pomieszczenia albo fajkami albo własnym smrodem od niemycia.

  • 42. Data: 2009-06-03 16:31:29
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    > jak w czasie lata masz na poddaszu otwarte okna bo jest gorąco to znaczy
    > że
    > twój dach jest gówno a nie izolowany i te twoje sposoby są gówno warte

    Już spokój ! :-) Obaj macie rację z tym ociepleniem dachu :-) Nie mają
    natomiast inni, którzy coś tu usiłują gadać :-)

  • 43. Data: 2009-06-03 17:23:51
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jacek \Plumpi\ <p...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    > wiadomości news:h0668a$3vc$1@inews.gazeta.pl...

    > No i tutaj właśnie pomaga szczelina wentylacyjna, ponieważ ogranicza latem
    > przenikanie ciepła od nagrzewających się desek do temperatury ponad 100
    > stopni Celsjusza.

    deski nagrzewać się nie mogą od promieni słonecznych ponieważ są pod
    dachówką i izolacją przeciw choćby śniegowi pod dachókami które to dachówki
    skolei są na kontrłatach

    > Promieniowanie słoneczne nagrzewa deski do wysokiej temperatury. Jezeli
    nie
    > zrobisz luki wentylacyjnej to to ciepło prznika w kierunku mieszkania. Tym
    > bardziej będzie przenikać jak nie dasz wełny, a pozostawisz lukę
    powietrzną
    > pomiędzy deskami, a płytą gipsowo-kartonowymi.

    gdyby było jak piszesz to termos nigdy nie utrzymałby ciepłego płynu
    wewnątrz nawet przez godzinę

    > Widzę jednak, że natrafiłem na pseudoteoretyka, dlatego pozwolę sobie
    > wyjaśnić Tobie:
    > Po pierwsze chodzę po budować i wiele rzeczy widziałem. Widziałem wiele
    > dachów spierniczonych i przeróbki, które miały doprowadzić do pozbycia się
    > problemów.
    > Po drugie samemu remontowałem poniemiecki dom o jakich piszesz, w którym
    > właśnie wymieniłem przeciekający dach z dachówek cementowych na dach z
    > gontem bitumicznym i membraną, dokładnie zrobione tak jak to tutaj
    opisałem.

    lepiej żeby z twojej pracy chwalili się ci co im robiłeś bo chwalenie samego
    siebie jest nic nie warte

    > Twierdzę także, że po kilku latach klej wbrew Twoim twierdzeniom nie
    > odparował i nadal świetnie spełnia swoje zadanie i jest cały czas lepki.
    > Tak więc wybacz, ale jedynym, który pisze tu bzdury jesteś Ty. Kultury
    także
    > by Ci się przydało.

    zakładasz że klej dalej trzyma czy sprawdzałeś bo jak zakładasz to chwal się
    sam bo tylko to ci zostało a ci którym robiłeś ciebie przeklinają :)
    a kim ty jesteś żeby oceniać czy mam kultury tyle ile trzeba czy też nie
    poza tym kim jesteś żeby ustalać co to kultura a co nie :)
    pomyśl nad tym

  • 44. Data: 2009-06-03 19:57:50
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 3 Cze, 19:23, "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:

    > a kim ty jesteś żeby oceniać czy mam kultury tyle ile trzeba czy też nie
    > poza tym kim jesteś żeby ustalać co to kultura a co nie :)
    > pomyśl nad tym

    ale z ciebie dupek :-)

    nie karmić trolla proszę bo lata po całym usenecie i prowokuje więc po
    co dawać satysfakcję.

  • 45. Data: 2009-06-03 20:17:18
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    Użytkownik "kiki" <j...@g...ky> napisał w wiadomości
    > "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

    > Już spokój ! :-) Obaj macie rację z tym ociepleniem dachu :-) Nie mają
    > natomiast inni, którzy coś tu usiłują gadać :-)

    :) kurcze tak czytam i nic nie wiem :) oswieccie mnie wiec prosze bo za 2
    tyg. dojde do tego etapu i w sumie fajnie bybylo miec dobrze polozony dach,
    na razie stan surowy... poddasze uzytkowe, dach bedzie bez deskowania i w
    projekcie mam tak: blachodachowka, łaty kontrłaty, folia paroprzepuszczalna,
    krokwie, welna 16cm, i paroizolacja? czyli znow folia mam rozumiec?, no i na
    koncu KG.
    Jest to w miare prawidlowe rozwiazanie??, nie musze miec super hiper
    idealnie.. aby bylo prawidlowo.. nie mam zbyt duzo wolnej przestrzeni aby
    robic 40cm warstwy gdyz jest to rozbudowa starego domu.
    Z gory dzieki za wszystkie wypowiedzi :)

    Pzdr
    Yzedef

  • 46. Data: 2009-06-03 20:34:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Wed, 3 Jun 2009 22:17:18 +0200, Yzedef napisał(a):

> [...]
    > tyg. dojde do tego etapu i w sumie fajnie bybylo miec dobrze polozony dach,
    > na razie stan surowy... poddasze uzytkowe, dach bedzie bez deskowania

    Jezeli bez deskowania to kup membrane wysokoparoprzepuszczalna i nie
    bedziesz musial robic zadnych szczelin wentylacyjnych.

    --
    best regards,
    scream

  • 47. Data: 2009-06-03 21:14:43
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "Yzedef" <x...@x...xx> wrote in message

> [...]
    >>

    > :) kurcze tak czytam i nic nie wiem :) oswieccie mnie wiec prosze bo za 2
    > tyg. dojde do tego etapu i w sumie fajnie bybylo miec dobrze polozony

    daj zdjęcia w dużej rozdzielczości co już masz

  • 48. Data: 2009-06-03 21:17:14
    Od: "kiki" <j...@g...ky>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

    > Jezeli bez deskowania to kup membrane wysokoparoprzepuszczalna i nie
    > bedziesz musial robic zadnych szczelin wentylacyjnych.

    Ale jak mu zaczną latyać krokwie to pokrycie dachu spadnie, dachówki zlecą,
    a blacha sie powygina. Rozbic to o kant wiadomo czego.
    Przynajmniej troszke desek powinien nabić dla usztywnienia. Same łaty sa za
    słabe. Dużo by mówić.

  • 49. Data: 2009-06-03 22:10:25
    Od: "Yzedef" <x...@x...xx>

    > daj zdjęcia w dużej rozdzielczości co już masz

    Nie dam zdjec bo dachu nie ma jeszcze:), bedzie wszystko nowe, stary
    zrzucony i zrobiony nowy dach, o sztywnosc sie noe boje bo ogolnie podobno
    porzadnie ejst zrobiony z duza iloscja kleszczy itp.
    Chodzilo mi o rozwizanie jakies dobre dla wersji bez deskowania, i czy w
    projekcie zalozenie jest prawidlowe.. wyczytalem wlasnie na jakims forum ze
    ludzie daja dla mego rozwiazania welne bez szczeliny czyli jak krokiew ma
    18cm to welny 18cm i przylega do foli.

    Pzdr
    Yzedef

  • 50. Data: 2009-06-03 22:15:18
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    Użytkownik "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:h06bj7$t6f$1@inews.gazeta.pl...

    > deski nagrzewać się nie mogą od promieni słonecznych ponieważ są pod
    > dachówką i izolacją przeciw choćby śniegowi pod dachókami które to
    > dachówki
    > skolei są na kontrłatach

    Pozwolę sobie przypomnieć o czym jest rozmowa. Wobec tego przytoczę fragment
    autora wątku:
    "Układam gont na dachu. Technologia wymaga aby połać była wentylowana"
    Teraz wskaż mi palcem, gdzie jest mowa o dachówkach ?
    Ponadto dachówek nie montuje się na kontrłatach, lecz na łatach.
    Poza tym gont kłądzie się na deskowaniu i na takim dachu, gdzie jest gont
    nie ma ani jednej łaty.

    > gdyby było jak piszesz to termos nigdy nie utrzymałby ciepłego płynu
    > wewnątrz nawet przez godzinę

    Termos wewnątrz posiada dokładnie to samo co Ty masz w głowie - próżnię :)
    Mówiąc inaczej nie ma tam żadnego gazu, a tym samym nie ma konwekcji,
    dlatego jest tak dobra izolacja.
    Gdyby tam się znajdowało powietrze to ten termos nie utrzymał by ciepła
    nawet przez godzinę.

    W nawiązaniu do deskowania - luka wentylacyjna ma inne zadanie. Ona po
    pierwsze osusza deski, ale także odbiera od nich ciepło latem.
    Izolację termiczną dla domu natomiast stanowi wełna mineralna.

    > opisałem.
    >
    > lepiej żeby z twojej pracy chwalili się ci co im robiłeś bo chwalenie
    > samego
    > siebie jest nic nie warte

    Ja w całym swoim życiu nie położyłem ani jednego dachu (poza dachem budy dla
    psa - prawdziwa willa ocieplana wełną i styropianem posiadająca membrany
    paroprzepuszczalne), ani sobie, ani nikomu innemu.
    Technologię znam tylko dlatego, że samemu kilka lat temu potrzebowałem na
    własnym domu wymienić dach i zanim do tego doszło przez kilka miesięcy
    poznawałem technologie i przeróżne rozwiązania dachów, a zrobili mi to
    "fahofcy", których też nie udało mi się dopilnować do końca.
    Ponadto chodzę po budowach w nieco innym charakterze i niejedno widzę.
    Zaróno jak robią to fachowcy i jak robią partacze, po których inwestorzy
    muszą poprawiać.

    > zakładasz że klej dalej trzyma czy sprawdzałeś bo jak zakładasz to chwal
    > się
    > sam bo tylko to ci zostało a ci którym robiłeś ciebie przeklinają :)

    Nie zakładam. Ja to sprawdziłem, bo sam byłem ciekaw. Na strychu ponad
    piętrem nie mam położonej wełny na dachu, gdyż jest mi tam niepotrzebna.
    Wełna jest tylko i wyłącznie na skosach ponad pomieszczeniami piętra oraz na
    stropie ponad piętrem.
    Zatem jest swobodny dostęp do membrany znajdującej się od połowy dachu, aż
    do kalenicy.

    > a kim ty jesteś żeby oceniać czy mam kultury tyle ile trzeba czy też nie
    > poza tym kim jesteś żeby ustalać co to kultura a co nie :)

    Kimś, kto ma więcej wiedzy i doświadczenia od Ciebie i nie pieprzy takich
    głupot jak Ty działając na szkodę innych.

    > pomyśl nad tym

    Raczej Ty pomyśl nad tym co tu wypisujesz dając ludziom złe rady.
    Wybacz, ale uważam i nie tylko ja tak tu uważam, ze nie masz na ten temaż
    żadnego pojęcia. Daj sobie spokój ze złymi radami, bo robisz ludziom
    krzywdę.