  • 21. Data: 2010-12-23 00:11:28
    Temat: Re: Jak zmarnować życie pracując na innych?
    Od: "Jaszyn" <w...@s...na.ryj.komuchy>

    Użytkownik "Mario" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:iet2ap$blu$1@news.onet.pl...

    > Oczywiście można tego domu nie kupować tylko wynajmować, co oznacza
    > miesięczną stratę w wysokości 2000zł.

    A skad ci ta "strata" wyszla?

  • 22. Data: 2010-12-23 00:57:03
    Temat: Re: Jak zmarnowa? ?ycie pracuj?c na innych?
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    Jaszyn wrote:

    > A skad ci ta "strata" wyszla?

    Życie to jedna wielka strata pieniędzy...

  • 23. Data: 2010-12-23 01:27:25
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2010-12-23 01:11, Jaszyn pisze:
    > Użytkownik "Mario"<m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A skad ci ta "strata" wyszla?

    A nie zauważyłeś słowa strata u przedpiscy? Ja je zastosowałem przez
    analogię.
    Człowiek kupuje dom na raty płaci za nie przez 40 lat a potem obiecuje
    bankowi że dostanie dom po jego śmierci w zamian za dożywotnią rentę.
    Czyli gość ma zapewniony dach nad głową. Gdy zarabia to za ten dach
    płaci. Gdy przestał pracować dostaje pieniądze za to, że jest tego domu
    właścicielem i może w nim spokojnie mieszkać do końca życia. Jest to
    ewidentnie bezpieczne rozwiązanie dla tych którzy nie mają spadkobierców
    i nie liczą że z państwowej emerytury uda się przeżyć. I nasz grupowy
    Bear Grylls twierdzi że to strata w wysokości 1000 zł/mc.
    Alternatywą jest płacić 2000 miesięcznie za możliwość mieszkania w
    cudzym domu bez poczucia stabilizacji i z obawą że gdy przyjdzie wiek
    emerytalny to nie będzie cię na to stać i skończysz w przytułku.

    MD

  • 24. Data: 2010-12-23 02:51:52
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > No dobra. Ale co proponujesz w zamian?

    > Pozdr.,

    > Koziołek

    > --

    > http://przepraszamzacrossposta.blox.pl/2010/09/Pierw
    szy-rok-na-AM.html

    A czy jak ktos znajdzie nieprawidlowosc, nielogicznosc albo bzdure to musi miec
    od razu propozycje jak ja zlikwidowac? Kazdy komu ukradna lusterko za stowke
    drze ryja zeby rece obcinali. Ktos tu pisal ze jak ktos samotny to w systemie z
    dozywociem za mieszkanie, pod mostem nie bedzie zdychal. Za pol milona to jak to
    mialby byc samotny facet, to na koszt banku codziennie dwie najlepsze laski z
    dpbrej agencji za pielegniarki robiace, powinny robic co sobie wymysli. A oni mu
    600 na miesiac do emerytury proponuja. Jan ma racje, to zlodziejstwo pierwszej
    klasy. I jak znam zycie to znajdzie siie paru idiotow co na to pojda. Jak
    znajduja sie na zalozenie ciasnej obrozy na 30 lat to i tam sie znajda. Jakis
    owczy ped do posiadania swojego mieszkania albo domu obserwuje. W spoldzielczym
    mieszkaniu w bloku mieszka sie tak samo jak w wykupionym. To po ch.. ludzie je
    wykupuja jak chca w nich mieszkac. Ja wykupilem bo chcialem spzredac. Ale kupic
    zeby mieszkac jesli sie w nim wiele lat mieszkalo to bzdura. Kupowanie
    mieszkania albo budowanie domu ma sens jak sie ma polowe kasy a druga poloe
    splaci sie bankowi w trzy lata. Ale nie jak nie ma sie nic i bedzie splacalo 30
    lat. Taki dlugi okres splaty oznacza ze wielu nie uda sie nigdy splacic kredytu.
    Na wylocie zostaną z dlugami w banku i bez mieszkania albo domu. To ze ktos ma w
    tej chwili troche kasy i jakas zdolnosc kredytowa nie oznacza ze bedzie tak mial
    zawsze.

  • 25. Data: 2010-12-23 03:48:03
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "kogutek" <k...@v...pl> wrote in message

    Cejrowski nam pokazał jak żyć mamy...

  • 26. Data: 2010-12-23 06:02:37
    Od: Shrek <lskorupka@wirtualna>

    W dniu 2010-12-22 17:34, jp pisze:

    > Zakupienie odpowiedniej ilości zgrzewek z wodą powinno rozwiązać problem
    > ;-)

    http://ekostyl.blogspot.com/2009/07/earthship-dom-z-
    butelek-espeszyli-for.html

    Shrek.

  • 27. Data: 2010-12-23 06:04:18
    Od: "onion" <o...@w...pl>

    a ostatecznie i tak lądujemy w piachu :)

  • 28. Data: 2010-12-23 06:48:47
    Od: "Jaszyn" <w...@s...na.ryj.komuchy>

    > Alternatywą jest płacić 2000 miesięcznie za możliwość mieszkania w cudzym
    > domu bez poczucia stabilizacji i z obawą że gdy przyjdzie wiek emerytalny
    > to nie będzie cię na to stać i skończysz w przytułku.

    Ok, ja rozumiem idee odwroconej hipoteki, problem zaczyna sie w takich
    sytuacjach jak teraz na rynku, gdzie brano na kredyt przewartosciowane
    mieszkania czy domy, a juz teraz laczna wartosc czesci kapitalowej kredytu
    przewyzsza o 30-50% wartosc rynkowa nieruchomosci. Taka sytuacja juz jest w
    USA, bedzie niedlugo w Polsce (na razie zatrzymywana sztucznie przez
    bandyckie programy typu "rodzina na swoim". Wtedy moze sie okazac, ze renta
    dozywotnia bedzie zbyt mala, porownujac do sumy pieniedzy, wplaconych do
    banku w kredycie. Roztropny czlowiek moze mieszkac w wynajetym mieszkaniu i
    odkladac pieniadze lokujac je na przyklad w zloto.
    No ale sa rozne sposoby zycia i oszczedzania na przyszlosc, tak ze
    faktycznie, mowienie o stracie jest naciagane. Kwestia co dla kogo jest
    oplacalne i na co moze sobie pozwolic.

    --
    Jaszyn

  • 29. Data: 2010-12-23 07:53:04
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "Jaszyn" napisał w wiadomości news:ieurcd$qgm$1@news.onet.pl...

    > Roztropny czlowiek moze mieszkac w wynajetym mieszkaniu i
    > odkladac pieniadze lokujac je na przyklad w zloto.
    Ale wątkotwórca mówił o stracie 1000/mc na spłaty kredytu,
    a mario o wynajęciu za 2000, to skąd się wzięły oszczędności?
    (-1000)/mc to raczej strata niż zysk.

    > No ale sa rozne sposoby zycia i oszczedzania na przyszlosc, tak ze
    > faktycznie, mowienie o stracie jest naciagane. Kwestia co dla kogo jest
    > oplacalne i na co moze sobie pozwolic.

    Dla mnie hipoteka jest jednak bardziej opłacalna niż wynajem.
    Zwłaszcza, że mogę dysponować pewną własnością.

  • 30. Data: 2010-12-23 08:39:00
    Od: "czeslaw" <b...@l...com>

> [...]
    > cwaniaków.
    > Licząc że średni czas pracy człowieka to 40 lat, oznacza to stratę 1000 zł

    No dobra a jak wychodzą koszty zakupu i czynszu w mieszkaniu w bloku
    zakładajac ze zakup tez z kredytu? Czy autor wątku lub ktoś inny mogłby to
    pokazac dla porównania?