  • 1. Data: 2011-06-25 16:56:15
    Temat: Jak zrobic brodzik w poziomie podlogi ?
    Od: " THX" <j...@N...gazeta.pl>

    Chodzi o budynek wielomieszkaniowy (gotowy stan tzw. deweloperski, czyli
    strop żelbetowy + kilka centymetrów styropianu + kilka centymetrów wylewki, a
    pion kanalizacyjny szczęśliwie blisko brodzika).
    Jakie są różne rozwiązania?
    Wiem o kilku, ale na pewno nie o wszystkich.
    Wolałbym higieniczną i łatwiejszą do utrzymania w czystości blachę
    (ostatecznie akryl), niż kafle z fugami.
    THX

  • 2. Data: 2011-06-25 17:58:58
    Temat: Re: Jak zrobic brodzik w poziomie podlogi ?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    " THX" <j...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > Wolałbym higieniczną i łatwiejszą do utrzymania w czystości blachę
    > (ostatecznie akryl), niż kafle z fugami.

    Jeśli jesteś taki pedantyczny, to możesz dać fugę epoksydową. Takie coś daje się
    tam, gdzie są naprawdę rygorystyczne wymagania higieniczne. Ja mam ze zwykłą
    fugą, nie myślałem w ogóle o akrylu czy innym rozwiązaniu.

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2011-06-25 19:44:38
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    THX wrote:
> [...]
    > Wolałbym higieniczną i łatwiejszą do utrzymania w czystości blachę
    > (ostatecznie akryl), niż kafle z fugami.

    są eleganckie brodziki w jednym kawałku do wklejenia zamiast płytek kilak
    firm to oferuje.

    np. http://www.roca.pl/roca-grupa-brodziki/32

    http://www.kaldewei.pl/produkty/brodziki/avantgarde/

  • 4. Data: 2011-06-26 08:48:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 25 Cze, 18:56, " THX" <j...@N...gazeta.pl> wrote:

    > Wolałbym higieniczną i łatwiejszą do utrzymania w czystości blachę
    > (ostatecznie akryl), niż kafle z fugami.

    Uzytkuje brodzik z kafli od poltorej roku i specjalnie go nie
    czyszczac (tyle co przejade mopem raz na tydzien, dwa) - kafle i fugi
    lsnia jak nowe. Fugi cementowe z mapei - te "anty-wszystko" :) Zero
    brudu!
    pozdr.

    --
    Adam

  • 5. Data: 2011-06-27 08:54:17
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Jak ten brodzik robiliście?
    Na specjalnej kształtce wpuszczonej w poziom szlichty (wylewki)?

    -----
    > Uzytkuje brodzik z kafli od poltorej roku i specjalnie go nie czyszczac -
    kafle i fugi lsnia jak nowe.

  • 6. Data: 2011-06-27 08:59:17
    Od: " THX" <j...@g...pl>

    Jak to zrobić "pod spodem", czyli jak wstawiać taki brodzik w poziomie
    posadzki?

    Na istniejący styropian po wykuciu deweloperskiej szlichty (wylewki)?
    Na specjalną kształtkę po usunięciu deweloperskiego styropianiu (2 warstwy
    styro są)?
    Jeszcze inaczej?

    Ile przestrzeni (dla syfonu i odprowadzenia) potrzeba pod takim brodzikiem?

    -----

  • 7. Data: 2011-06-27 11:49:20
    Od: Kadar <o...@g...com>

    Ja zamiast brodzika zrobiłem odpływ liniowy a podłoga jest brodzikiem
    (oczywiście ze spadkiem). Wykonawca trochę sie napsioczył na takie
    pomysły ale ładnie wyszło.

    KADAR

  • 8. Data: 2011-06-27 11:52:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Kadar wrote:
    > Ja zamiast brodzika zrobiłem odpływ liniowy a podłoga jest brodzikiem
    > (oczywiście ze spadkiem). Wykonawca trochę sie napsioczył na takie
    > pomysły ale ładnie wyszło.

    ja troszkę teraz żałuję że zrobiłem odpływ liniowy ale jak juś sie w temat
    wlazło to trzeba brnąć dalej :)

  • 9. Data: 2011-06-27 13:27:49
    Od: Kadar <o...@g...com>

    > http://www.kaldewei.pl/produkty/brodziki/avantgarde/

    Świetnie wyglądają, zastanawiałem się nad takimi ale zrobiłem w
    podłodze odpływ liniowy, lekkie nachylenie i wyszło super. Wykonawca
    trochę narzekał ale świetnie sobie poradził. Taki odpływ liniowy
    okazuje się nie lada wyzwanie.

    KADAR

  • 10. Data: 2011-06-27 14:16:47
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > podłodze odpływ liniowy, lekkie nachylenie i wyszło super. Wykonawca
    > trochę narzekał ale świetnie sobie poradził. Taki odpływ liniowy

    Hejka,

    Możesz podrzucić jakieś zdjęcia tego "brodzika" / odpływu liniowego ?

    Z góry dzięki :)
    Aleksander.