  • 11. Data: 2013-01-02 10:43:56
    Temat: Re: Jak zrobic imitacje głazu
    Od: "qlphon" <q...@p...fm>

    > Z balonu nie uzyskasz innego kształtu, niż.. balon ;)

    masz rację
    można go wprawdzie delikatnie modyfikować różnymi sztuczkami,
    ale generalnie, do imitacji kamienia z załączonej ilustracji, owalny kształt
    balonu byłby w sam raz

    > Ja bym wziął szary papier pakowy, urobił z niego żądany kształt (można też
    > wiązać) i to obkleił tym samym papierem na mokro, z dodatkiem kleju do
    > tapet.

    się narobisz a efekt raczej wątpliwy...
    ;-)
    a miało być szybko i bezproblemowo

    > Będzie lekkie i bardziej wytrzymałe, niż wydmuszka.

    a tu się pozwolę z Tobą nie zgodzić...
    wiesz czemu balon przyjmuje właśnie taki kształt?
    czemu jajko wygląda podobnie?

    taka "wydmuszka" w przeliczeniu na masę zużytych materiałów, będzie
    najwytrzymalszym kształtem...

    pozdrowienia w NR!

  • 12. Data: 2013-01-02 21:04:51
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 2 Jan 2013 10:43:56 +0100, qlphon napisał(a):

    > się narobisz a efekt raczej wątpliwy...
    > ;-)

    Bez przesady, przez ostatni rok przerobiłem z 200kg papieru pakowego i
    wiem, co piszę :) Formuje się go szybko i łatwo.

> [...]
    > czemu jajko wygląda podobnie?
    >
    > taka "wydmuszka" w przeliczeniu na masę zużytych materiałów, będzie

    Jako całość zapewne tak, ale punktowe uderzenia zniesie bardzo źle. Do
    tego jajko w stosunku do swojej wielkości ma bardzo grubą wapienną
    skorupkę. Tutaj będziesz mieć dużo większą bryłę ze stosunkowo miękką
    ścianką. IMO zwiększona wytrzymałość z racji kształtu nie pomoże wiele.
    Zwłaszcza w rękach przedszkolaków :)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl