  • 1. Data: 2009-08-29 19:48:38
    Temat: Jak zrobić regał z płyt gipsowych
    Od: mamqa <m...@o...pl>

    Witam

    Chciałabym w swoim salonie zrobić coś takiego jak w tym artykule:
    http://www.urzadzamy.pl/style-urzadzania/abc-urzadza
    nia/plyta-podzielone,5442_1396.htm
    - zdjęcie na dole po lewej stronie.
    Rozumiem że to jest z płyt gipsowych, nigdy nic z nich nie robiłam ale
    wiem że one są cienkie, jak zrobić efekt takiej grubości? A może wykonać
    taki regał z czegoś innego niż płyty gipsowe? Wiem że są one bardzo mało
    wytrzymałe, przy dzieciach wolałabym coś pewniejszego, ale z kolei coś
    co bym mogła zdemontować przy ewentualnej przeprowadzce (z tym trzeba
    się liczyć na wynajętym domku...)

    mamqa

  • 2. Data: 2009-08-29 21:05:10
    Temat: Re: Jak zrobić regał z płyt gipsowych
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "mamqa" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wytrzymałe, przy dzieciach wolałabym coś pewniejszego, ale z kolei coś
    > co bym mogła zdemontować przy ewentualnej przeprowadzce (z tym trzeba

    Wykonanie raczej jednorazowe. Grubość to kolejna ścianka sklejona z tamtymi.
    Do wykonania łatwe - szkielet z listew, na nim paski i płaszczyzny z płyt
    całość wykończona jak ściana i pomalowana farbą emulsyjną. Nie nadaje się
    zbyt do demontażu - nawet podobne regały z Ikei z płyt MDF raczej ulegałyby
    uszkodzeniom przy rozbiórce, lub czasochłonność przekraczałaby cenę i montaż
    nowych, choć jest to wykonalne.

  • 3. Data: 2009-08-30 08:56:00
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    mamqa wrote:
    > Chciałabym w swoim salonie zrobić coś takiego jak w tym artykule:
    > http://www.urzadzamy.pl/style-urzadzania/abc-urzadza
    nia/plyta-podzielone,5442_1396.htm
    We wrzesniowym Majstrze masz opis krok po kroku jak to zrobic :)
    W skrocie:
    * Na stelaz dajesz profile - w zaleznosci od grubosci docelowej sciany
    dajesz UW (3 cm), CD (6 cm) albo te drzwiowe (10 cm).
    * Calosc obudowujesz plytami kartonowo gipsowymi 12.5 mm. Wystarcza
    zwykle, przy takich malutkich sciankach nie ma potrzeby dawania
    wypelnienia w srodek (welna czy cus). Skrecasz wkretami do plyt GK,
    wystarcza te o dlugosci 20 mm.
    * Na rogi dobrze jest dac albo katownik aluminiowy albo specjalny siatke
    do rogow. Odradzam dawanie tej papierowej albo flizelinowej tasmy (lubi
    odlazic na krawedziach).
    * Na polaczenia pomiedzy plytami wtapiasz papierowa tasme. Plyty musza
    miec minimum 3 mm luzu zeby wlazla tam gladz szpachlowa. Dobrze jest
    zfazowac brzegi ucietych kawalkow ktore maja byc kolo siebie.
    * Calosc szlifujesz i znowu szpachlujesz gladzia tzw finiszowa.
    * Na to dobrze jest dac jakis grunt i dopiero na to farba gruntujaca.
    * Malujesz na kolor.

    Na wykonanie takiego czegos zejdzie Ci jedna sobota.
    Plyt nie musisz kupowac od razu tych 2.6 x 1.2, sa tez krotsze 2 x 1.2 i
    sa latwiejsze w przenoszeniu.
    Typowe plyty maja grubosc 12.5 mm, sa tez wersje 9 mm.

    > wytrzymałe, przy dzieciach wolałabym coś pewniejszego, ale z kolei coś
    Hmm, jak skrecisz to solidnie i dasz jakies wzmocnienie na krawedzie to
    jest to bardzo sztywne. Oczywiscie z buta pewnie rozwalisz ;)
    Ale zwykly mebel takze.

    > co bym mogła zdemontować przy ewentualnej przeprowadzce (z tym trzeba
    > się liczyć na wynajętym domku...)
    Raczej zapomnij o demontazu tego bo to waga pewnie z 50 kg, dopasowane
    do podlogi i sufitu.
    Natomiast koszt tego jest na tyle maly ze gra nie warta swieczki :D
    Orientacyjny koszt profili:
    UW: 4 zl za 3m
    CD: 5 zl za 3m
    Drzwiowy: 9 zl za 3m
    Katownik Alu: 3 zl za 3m
    Plyta GK: okolo 20 zl za wersje 2.6m x 1.2m i okolo 14 zl za 2m x 1.2m
    Szpachla: okolo 20 kg za worek 20-25kg
    Farba np Sniezka lateksowa z serii Kolory Swiata - okolo 25 zl za 2.5l

    Smiem twierdzic ze bez problemu zrobisz to sama (na tej grupie sa takie
    kobiety ;)). Albo dobry test przydatnosci dla meza czy chlopaka ;D

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 4. Data: 2009-08-30 11:29:04
    Od: mamqa <m...@o...pl>

    Artur Lew pisze:

    > We wrzesniowym Majstrze masz opis krok po kroku jak to zrobic :)

    Dziękuję, opis jest świetny, lecz na wszelki wypadek postaram się
    zaopatrzyć w ten magazyn.

    mamqa

  • 5. Data: 2009-08-31 08:59:23
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Artur Lew pisze:
    > * Calosc szlifujesz i znowu szpachlujesz gladzia tzw finiszowa.
    Moze warto wspomniec, ze jest przy tym niebywala
    ilosc kredowego syfu i pylu...

    pozdro
    --
    A S

  • 6. Data: 2009-08-31 11:55:17
    Od: mamqa <m...@o...pl>

    Andrzej S. pisze:
    > Moze warto wspomniec, ze jest przy tym niebywala
    > ilosc kredowego syfu i pylu...

    To wiem :) A może znasz sposób by było tego mniej lub nie był aż tak
    uciążliwy?

    mamqa

  • 7. Data: 2009-08-31 12:36:19
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    > To wiem :) A może znasz sposób by było tego mniej lub nie był aż tak
    > uciążliwy?
    >
    > mamqa

    Odkurzacz centralny, przemysłowy lub Hyla czy Rainbow.

  • 8. Data: 2009-08-31 13:26:46
    Od: "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl>

    Slavinka pisze:

    > Odkurzacz centralny, przemysłowy lub Hyla czy Rainbow.

    Fakt, odkurzacz workowy Zelmer az dymil bialym pylem
    gdy to odkurzalem. Ale odkurzanie to i tak dopiero po.
    Nalezy wszystko otulic folia malarska. Nie próbowalem,
    ale lepiej byloby jakos ta folia otoczyc miejsce pracy
    i pracowac w takiej szczelnej klatce (chodzi o faze
    szlifowania).

    pozdro
    --
    A S

  • 9. Data: 2009-08-31 14:44:51
    Od: "Slavinka" <s...@w...pl>

    Użytkownik "Andrzej S." <A_S@nie_nie.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ale lepiej byloby jakos ta folia otoczyc miejsce pracy
    > i pracowac w takiej szczelnej klatce (chodzi o faze

    Szlifierka z odsysaniem.

  • 10. Data: 2009-08-31 17:07:25
    Od: mamqa <m...@o...pl>

    Andrzej S. pisze:

> [...]
    > ale lepiej byloby jakos ta folia otoczyc miejsce pracy
    > i pracowac w takiej szczelnej klatce (chodzi o faze

    Dziękuję za pomysły, za tą szlifierką z odsysaniem co pisała Slavinka
    też popatrzę :)

    mamqa