  • 1. Data: 2011-05-22 15:58:12
    Temat: Jaka GRUSZA ?
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Chce jeszcze w tym roku posadzic grusze w ogrodzie.

    Jaka polecacie? Co sadzicie o gruszach japonskich (nashi) ?

  • 2. Data: 2011-05-22 16:21:16
    Temat: Re: Jaka GRUSZA ?
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl> napisał w wiadomości
    > Chce jeszcze w tym roku posadzic grusze w ogrodzie.
    >
    > Jaka polecacie? Co sadzicie o gruszach japonskich (nashi) ?

    Posadź smaczną.
    Odmiana zależy od prywatnych gustów zjadaczy i ilości miejsca
    (karłowa, średnia, duża), które masz dla tego drzewka.
    Ważne też, czy potrafisz je odpowiednio ciąć by uzyskać
    odpowiedni plon i formować by uzyskać oczekiwany pokrój korony.
    Poziom wód gruntowych również jest istotny.
    Wybierz odpowiednią dla Ciebie (rodziny)
    odmianę i poczytaj o jej preferencjach, wymaganiach,
    tempie przyrostów rocznych.
    Pozdrawiam zasadniczo
    skryba

  • 3. Data: 2011-05-22 17:14:55
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w

    > Ważne też, czy potrafisz je odpowiednio ciąć by uzyskać
    > odpowiedni plon i formować by uzyskać oczekiwany pokrój korony.

    Nie potrafie. :)

  • 4. Data: 2011-05-22 20:34:18
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-22 17:58, Neko pisze:
    > Chce jeszcze w tym roku posadzic grusze w ogrodzie.
    >
    > Jaka polecacie? Co sadzicie o gruszach japonskich (nashi) ?

    Miałam japońską "zjadła" ją jakaś choroba drewna. :-(

    A może grusza `General Leclerc`
    http://e-centrumogrodnicze.pl/produkt/rosliny/odkryt
    y-system-korzeniowy/drzewa-owocowe/grusze/grusza--ge
    neral-leclerc--1114.html

    Pozdrawiam Krycha.
    --
    "...kiedy autorytet ma poglądy inne niż środowisko, środowisko nie
    zmienia poglądów, zmienia autorytet.."

  • 5. Data: 2011-05-22 22:08:07
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    > Użytkownik "skryba ogrodowy" <s...@o...eu> napisał w

    > Nie potrafie. :)

    Zatem trzeba sie tego nauczyć pamietając, że lepiej
    wyciąć mniej niż za dużo. Jeśli wytniesz za mało, to
    możesz to skrygować w roku nastepnym,
    gdy pokonasz dalszy etap nauki tej sztuki.
    Gdy wytniesz za dużo możesz drzewo uśmiercić
    lub znacznie je osłabić, a to będzie miało bezpośredni
    wplyw na kondycje drzewa i jego plonowanie.
    Literatura:
    Cięcie drzew i krzewów owocowych - JeanYves Prat.
    Cięcie drzew i krzewów owocowych - Augustyn Mika.
    Nowe metody cięcia drezw i krzewów owocowych - Eberchard Makosz.
    Sztuka cięcia drzew owocowych - Augustyn Mika.
    Pozdrawiam merytorycznie
    skryba
    Nałóka to tródna żecz

  • 6. Data: 2011-05-23 19:03:54
    Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-05-23 00:08, skryba ogrodowy pisze:
    (...)
    > Nałóka to tródna żecz

    O jejku, ale mnie zęby zabolały.
    Nawet dla żartu można, dostać bóli.

    Pozdrawiam Krycha.

  • 7. Data: 2011-05-23 19:31:12
    Od: "skryba ogrodowy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Krycha" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >W dniu 2011-05-23 00:08, skryba ogrodowy pisze:
    > (...)
    >
    > O jejku, ale mnie zęby zabolały.
    > Nawet dla żartu można, dostać bóli.

    Może yaro, może komor może i skryba