  • 11. Data: 2010-12-22 10:27:37
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "Adams" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:iesj08$1pa$1@polsl.pl...

    > Ano tak jest :-))
    > Malo tego wiekszosc traktuje ocieplenie jako zlo konieczne i najczesciej
    > stosuja materialy o gorszych parametrach.

    I dlatego w sprzedaży nie mamy wełny tylko jednego gatunku tej najlepszej
    ale różne rodzaje.
    Na składzie można więc kupić Supermatę o najwyższych parametrach i
    Majstermatę która nadaje się do ocieplenia obory. Nie mam pojęcia dlaczego
    akurat Majstermata ma najgorsze parametry. Może to jakaś aluzja producenta
    do naszych majstrów???
    Ja na nią mówię Majsterszmata bo po rozwinięciu rolki wygląda jak cienka
    szmata na podłodze.
    Kupi ją napewno developer i nie mający pojęcia Inwestor. Szkoda tylko że
    większość bolków na budowie także nie ma o tym pojęcia i wielu z nich z
    oszczędności utkali by poddasze nawet starymi gaciami/

    Marek

  • 12. Data: 2010-12-22 10:30:32
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Mnie chodzilo o fakt ze pytajacy nie zadal sobie trudu zerkniecia do
    > projektu

    Bo projket projektem, życie zyciem a zrobic trzeba poprawnie I bardzo dobrze
    ze autor postu sam stara sie zgłebic temat. Autorzy projektu często maja
    marne pojęcie o praktyczntych aspektach budowy. Nie wspomne o tym że
    projektanci w projektach czesto proponuja drogie rozwiazania systemowe-
    takla ukryta reklama.;

    > i podania wieszkej ilosci informacji jesli chce uzyskac w miare rozsadne
    > odpowiedzi.
    > Budowanie/wykaczanie na zasadzie "bo tak sie robi, gdzies tak czytal,
    > ktos mi tak
    > doradzil, w muratorze tak napisacji" to jest zwykla dewastacja i z budowa
    > nie ma nic
    > wspolnego..

    Przesada. Budowa domu to nie jakas super skomplikowana inwestyucja i jak
    ktoś potrafi logicznie myśleć i nie ulega magi marketigu producentów
    materiałów to spokojnie dopilnuje aby dom był wybudowany prawidłowo

    > Ano tak jest :-))
    > Malo tego wiekszosc traktuje ocieplenie jako zlo konieczne i najczesciej
    > stosuja materialy o gorszych parametrach.

    Bo i nie mozna przesadzac w druga sytrone. Np wełna: lambdy róznią się
    kilkoma miejscami po przecinku i zakup tej z najniższa lambda nie ma z
    reguły uzasadnienia ekonomicznego. To samo ze styropianem. Jakas paranoja w
    tej materi panuje i ludzie boją się do elewacji uchwyt do anteny przykręcic
    bo mostek termiczny powstaje;))

    Krzysiek

  • 13. Data: 2010-12-22 10:40:36
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Kris" <k...@w...pl> wrote:
> [...]
    > w tej materi panuje i ludzie boją się do elewacji uchwyt do anteny
    > przykręcic bo mostek termiczny powstaje;))

    Ja również tej paranoji nie rozumiem. Mój kierownik budowy, mądry człowiek,
    namawiał mnie na styropian Platinum z termoorganiki. Bo ma super lambdę i
    grafit i takie tam. Policzyłem co mi się bardziej opłaci: 18cm golda czy
    16cm platinum. No i oczywiście wyszło, że tańszy i cieplejszy będzie gold.
    Podobnie z wełną do poddaszy: jeśli ktoś ma dużo miejsca na skosy, to nie ma
    sensu kupować hiper drogiej wełny, lecz dać jej 5cm więcej. Będzie o niebo
    lepiej. Już nie wspominam o przyłożeniu się w wykonaniu ocieplenia, bo to
    przyniesie najwięcej korzyści (bądź strat).

    --
    Bartek

  • 14. Data: 2010-12-22 11:02:46
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    > Bo projket projektem, życie zyciem a zrobic trzeba poprawnie I bardzo
    > dobrze ze autor postu sam stara sie zgłebic temat.

    Autor postu nie wie o co pyta, tak to wyglada z mojej strony.
    A pytanie jest w tytule :-))
    Moja odpowiedz:
    Na podaszu polozylem paczke ISOVERA (mata) zostala po ociepleniu, panowie
    od ktoryz to robili powiedzieli ze na pewno sie jeszcze przyda .;-))

    >Autorzy projektu często maja marne pojęcie o praktyczntych aspektach
    >budowy.

    Maja duzo wieksze niz przecietny inwestor :-)))
    Ale skoro inwestor jest madrzejszy to "odpuszczaja" :-)))

> [...]
    > w tej materi panuje i ludzie boją się do elewacji uchwyt do anteny
    > przykręcic bo mostek termiczny powstaje;))

    A z tym sie zgadzam w 100%.

    pozdrawiam
    Adam

  • 15. Data: 2010-12-22 11:13:27
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Podobnie z wełną do poddaszy: jeśli ktoś ma dużo miejsca na skosy, to nie
    > ma sensu kupować hiper drogiej wełny, lecz dać jej 5cm więcej. Będzie o
    > niebo lepiej.

    Nie będzie.
    Po pierwsze musisz obniżyć konstrukcję zakrywająca wełną co wpłynie na
    obniżenie się pomieszczenia. Obniżanie konstrukcji wymusza stosowanie
    dłuższych wieszaków do profili a dłższy wieszak na skosie pod ciężarem płyty
    ma większą podatność na ugięcie więc istnieje większe ryzyko pękania płyt
    GK. No chyba że masz przewymiarowane krokwie ale to też ma wady.
    Po drugie stosunek parametrów przeciętnej wełny do tej najlepszej nie
    przekłada się na 5cm ale na jakies 10-15cm.
    Jako przykład weź przeciętną Isomatę i porównaj lambdę do Supermaty.

    Marek

  • 16. Data: 2010-12-22 11:35:48
    Od: "olob kowalski" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    grubość i jakość wełny nie ma znaczenia bo najlepszą izolacyjność cieplną ma
    próznia nie do uzyskania w budownictwie ale drugi czynnik w kolejności to
    powietrze w bezruchu
    zeby je uzyskać trzeba
    1. folię wiatroizolacyjną dokładnie sklejać na zakładach
    2. folia wiatroizolacyjna przy murłacie ma być połaczona szczelnie ze ścianą
    to są dwa najbardziej wrażliwe elementy poniewaz co daje ocieplona kurtka
    kiedy jest rozpięta lub kiedy do jej ocieplenia dostaje się zimne powietrze
    wełna mineralna do ocieplenia dachu jest produktem zastepczym nieudolności
    polskiech budowlańców przy wykonywaniu dachu bo wystarczy
    dokładnie "odeskować" płytami HDF lub czymś podobnym krokwie tylko dokładnie
    potem na to folia wiatroizolacyjna sklejona na zakładach i bez wełny na
    krokwie od wewnąrz poddasza płyty gipsowo katronowe i poddasze est idealnie
    ciepłe z tego względu że powietrze w bezruchu miedzy krokwiami jest
    najlepszą izolacji tylko wówczas jeden warunek połać dachowa pod względem
    szczelności wiatru musi być solidnie zrobiona i szczelna na co polscy
    wykonawcy nie mają czasu
    tak więc zapomnij o firmie o jakości wełny a skup się na dokładnym
    odizolowaniu poddasza od wiatru
    tylko to poddasze jest warte zapłacenia za wykonanie kiedy podczas wichury
    na poddaszu bez ocieplenia nie dostaje się powietrze zzewnatrz
    powodzenia :D

  • 17. Data: 2010-12-22 11:41:57
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w wiadomości
    > Po drugie stosunek parametrów przeciętnej wełny do tej najlepszej nie
    > przekłada się na 5cm ale na jakies 10-15cm.
    > Jako przykład weź przeciętną Isomatę i porównaj lambdę do Supermaty.

    Weż sobie teraz policz Supermate z lambda 0033 do isomaty 0036.Wyjda Tobie
    przy tej samej grubosci oszczędności rzędu pewnie na dobra flaszkę rocznie.
    A cena Supermaty jest 30% wyższa od isomaty

    Krzysiek

  • 18. Data: 2010-12-22 12:06:30
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    > Weż sobie teraz policz Supermate z lambda 0033 do isomaty 0036.Wyjda Tobie
    > przy tej samej grubosci oszczędności rzędu pewnie na dobra flaszkę
    > rocznie. A cena Supermaty jest 30% wyższa od isomaty

    Faktycznie Isomata to zły przykład gdyż to przecież druga w kolejności co do
    najlepszych.
    Wydawało mi się że stoi niżej.
    Unimata jest taką przeciętną. Ma lambdę 0,040 i wełna ta o grubości 15cm
    kosztuje 12,90zł/m2.
    Supermata labmda 0,033 i koszt 1m2 tej wełny grubej grubości 15cm to
    19,90zł

    Jak widzisz cena 1,5x wyższa, lambda 1,21x niższa.
    Uważam że warto zainwestować w supermatę gdyż jest bardziej sprężysta,
    lepiej się ja układa. Lepiej więc wypełnia odstęp między krokwiami i
    zakamarki. Praktycznie docięta na wymiar +1,5cm sama trzyma się między
    krokwiami odległymi o 80-90cm bez konieczności stosowania jakiś sznurków.
    Nie musimy też robić grubych skosów czyli nie zabieramy wysokości w
    pomieszczeniach.

    Zauważyłem też że pojawiła się nowość Isovera Profitmata z lambdą 0,035 w
    cenie 16,30. Cenowo wypada rewelacyjnie w stosunku do Unimaty, 1,26x a
    lambda 1,14x
    Jest także hit którego nie było wtedy gdy ocieplałem u siebie, Multimax z
    lambdą 0,030.

    Marek

  • 19. Data: 2010-12-22 12:59:18
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:
> [...]
    > krokwiami odległymi o 80-90cm bez konieczności stosowania jakiś sznurków.
    > Nie musimy też robić grubych skosów czyli nie zabieramy wysokości w

    Widzę, że zaślepiła niektórych ta lambda. Dobrze Kris mówi, że lambdy się
    różnią o ileś tam tysięcznych, więc faktycznie nie mają znaczenia.
    Rozwinąłem przykład przez Ciebie podany:
    Dla supermaty, l=0.033, ocieplenie grubości 20cm:
    U = 0.1584 [W/m2K]
    Dla unimaty, l=0.040, ocieplenie grubości _25cm_:
    U = 0.1537 [W/m2K]
    Koszty (opieram się na moim domu o powierzchni ocieplenia ok. 150m2).
    Supermata (2x10cm): 14,39zł*2*150=4317zł
    Unimata (10cm+15cm): (9,55zł+14,18zł)*150m2=3615zł

    Zostaje Ci 700zł w kieszeni (wystarczy na dłuższe grzybki) i jeszcze masz
    lepszą izolację.

    --
    Bartek

  • 20. Data: 2010-12-22 13:07:00
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Unimata (10cm+15cm): (9,55zł+14,18zł)*150m2=3615zł
    >
    > Zostaje Ci 700zł w kieszeni (wystarczy na dłuższe grzybki) i jeszcze masz

    Acha, dodam jeszcze jedno, bo zaraz się znajdą tacy, co powiedzą, że 700zł
    przy kosztach całej budowy to nic.
    Otóż 700zł przy koszcie ocieplenia dachu ok. 5000zł to 14%. Spróbujcie
    zaoszczędzić na każdym etapie budowy choć 10%. Po zakończeniu budowy,
    zostanie Wam pewnie na nowy samochód lub przynajmniej pierwszą ratę w
    kredycie 50:50.

    --
    Bartek