  • 31. Data: 2010-12-22 23:14:45
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ietjsq$gne$1@news.dialog.net.pl...

    > - to czy wełna siada (zmienia grubośc po czasie) pod wpływem grawitacji.
    > - jak się ja tnie
    > - Tak jak napisał Maniek Czy sama w sobie jest mniej lub bardziej
    > przewiewna.
    > i o inne cechy o których w tej chwili nie wiem że są ważne lub nie.

    Moze opisze moje spostrzezenia. Nie robilem unimata, ale widzialem jak
    wyglada. U siebie na pierwsza warstwe wybralem toprock i porownujac obie
    moge stwierdzic, ze unimata jednak sporo rozni sie od toprocka pod wzgledem
    struktury na niekorzysc oczywiscie. Toprock tnie sie pieknie, uklada sie
    pieknie i przenosi sie w jednym wzglednie sztywnym kawalku. Wszystko byloby
    pieknie gdyby nie jedna dosc znaczna wada jak dla mnie, ktora sprawila, ze
    na druga warstwe wybralem supermate. Pomijajac parametry obu choc chodzilo
    mi tez o te z poziomu lambdy 0,035 to rockwool niestety wykonawczo jest
    wyjatkowo upierdliwy jesli chodzi o pylenie. Dzis troche sie juz
    przyzwyczailem, ale poczatki byly trudne. Swedzenie doslownie wszedzie. Nie
    ma co liczyc na prace bez maski, a najchetniej to czlowiek by wlazl w
    prezerwatywe. Jak ktos jest twardzielem to smialo polecam cos z tej serii.

    Pozdro.. TK

  • 32. Data: 2010-12-23 00:44:17
    Temat: Re: Jaka Wełna na poddasze - odradzam Rockwool
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    Odradzam rockwool, przywieźli mi coś, co się rozpadało w rękach na kawałki
    (część dostawy). Uprzejmie powiedzieli że mogę wymienić - czyli przerzucić
    kilkaset kilogramów tam i z powrotem. Drugi i trzeci transport tak samo zły.
    Rockwool przestał odbierać telefony. Najlepsze jest to, ze do tej pory nie wiem,
    czy ta wełna była dobra - Rockwool nie raczył mi odpowiedzieć na to pytanie
    zadane wprost. Kłamie w materiałach marketingowych, ze ich wełna się nie
    rozpada.
    Dramat i żenada. Odradzam współpracę z tą firmą, oraz zakup Toprock i Megarock.

    MichalL

  • 33. Data: 2010-12-23 00:56:57
    Od: "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl>

    "KS" <o...@o...pl> wrote in message news:ietjsq$gne$1@news.dialog.net.pl...

    > W moim pytaniu chodzi mi o cechy tych konkretnych materiałów, czyli:
    > Isover Unimata 18cm vs Rockwool Megarock 18cm.

    Rockwool się rozwarstwia i producent nie chce się wypowiedziec czy tak ma być,
    czy nie. A ja nie wiem, czy taka wełna która według marketingu Rockwoola nie
    poainna się rozwarstwiać, ma taką lambdę jak ta napisana na opakowaniu. Odradzam
    jakąkolwiek współpracę z firmą Rockwool.

    MichalL

  • 34. Data: 2010-12-23 04:18:17
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> wrote in message

> [...]
    > Rockwoola nie poainna się rozwarstwiać, ma taką lambdę jak ta napisana na
    > opakowaniu. Odradzam jakąkolwiek współpracę z firmą Rockwool.

    Od jakości wełny ważniejszy jest sposób jej połozenia i to czy majstry wrócą
    po pozostawione narzędzia czy nie :-)
    Ostatnie poprawki skosów robie _BYLE_GÓWNEM_ byle taniej ale za to sam
    wszystkiego pilnuję. Jak ręką odjął.

  • 35. Data: 2010-12-23 07:33:37
    Od: "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@N...poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ieu6pi$vn5$1@node1.news.atman.pl...
> [...]
    > marketingowych, ze ich wełna się nie rozpada.
    > Dramat i żenada. Odradzam współpracę z tą firmą, oraz zakup Toprock i

    Ta wełna z reguły sie sypie przy montażu. Każdy kto miał okazję ocieplac
    Rockwoolem i Isoverem powie że Rockwoll to syf podczas pracy z nią. Sypią
    się z niej malutkie drobinki i bez okularów się nie da chyba że komuś nie
    zależy na oczach. Isover zdecydowanie mniej "śmieci"

    Marek

  • 36. Data: 2010-12-23 08:06:00
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości
    Witam.

    > Obciążysz dach wełną ponad miarę? Aż się boję, co się stanie z twoim domem
    > jak spadnie śnieg.

    Cos Pan taki interesowny moim dachem ;-)

    > Jak mam pod skosami w najwyższym miejscu 4,5m. Ile miałbym tej wełny
    > włożyć, żeby aż tak obniżyć pomieszczenie.

    Skad mam to wiedziec ;-)))

    Rozumiem, ze chodzi Pan w butach o dwa numery za duze bo przeciez
    zawsze mozna zalozyc szesc par skarpet i dalej noga sie zmiesci :D

    pozdrawiam
    Adams
    PS. A tak bardziej powaznie te 4.5 metra to od czego mierzone, foto mile
    widziane :-))

  • 37. Data: 2010-12-23 08:40:59
    Od: "Adams" <n...@n...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    Witam ponownie,

    > Widze że dyskusja poszła w zupełnie jałowym kierunku.
    > 1. Proszę nie piszcie już aby robic tak jak w projekcie.

    To zdanie dyskwalifikuje jakiekolwiek moze i sluszne
    racje Pana.

    Adams

  • 38. Data: 2010-12-23 08:58:43
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 22 Gru, 21:25, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Supermata np jest 30% drozsza od isomaty.
    > A róznica w lambdzie to 0.003.
    > Może ktos dokaldnie policzy ale cos mi sie zdaje ze stosujac 25cm supermaty
    > w stosunku do isomaty zaoszczedzimy "ciepla' za równowartość dobrej flaszki
    > rocznie. A zaplacimy za material 30% drozej.

    Liczac 250m2 dachu, przy sredniozimowej roznicy temp. 0-20 = 20stC
    przy roznicy lambda=0,003, przy grubosci 25cm, czyli roznica U = 0,012
    zyskujesz 60W/h, czyli 1440W/dobe, czyli zakladajac sezon 6 m-cy, 180
    dni, w sumie -> 260kWh. Grzejac pradem kosztowaloby to 117 pln / sezon
    wiecej :)

    Jednak miedzy np. marketowym DOMROCKiem, a toprockiem jest juz roznica
    0,009 - niby tez trzecie miejsce po przecinku a oszczednosci na sezon
    = 350 pln. Grzejac drogim pradem oczywiscie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 39. Data: 2010-12-23 09:59:43
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> wrote:

> [...]
    > się z niej malutkie drobinki i bez okularów się nie da chyba że komuś nie
    > zależy na oczach. Isover zdecydowanie mniej "śmieci"

    Ja ociepliłem własnoręcznie 150m2 dachu i wsadzilem tę wełnę w 75m2 ścian
    działowych na poddaszu oraz ociepliłem rockwoolem kominek. To prawda, wełna
    nieźle pyli i podczas pracy kichałem jak głupi. Nie obyło się również bez
    leków antyhistaminowych. No ale to ocieplenie robiłem raptem 3-4 dni
    (pierwsza warstwa) później, przy wkładaniu wełny między profile, nie było
    już tak źle. Moja wełna w ogóle się nie rozwarstwiała, przy grubości 15cm
    trzymała się między krokwiami co prawie metr (ale i tak sznurowałem) i
    jestem z niej bardzo zadowolony.

    --
    Bartek

  • 40. Data: 2010-12-23 15:21:21
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .googlegroups.com...
> [...]
    >zyskujesz 60W/h, czyli 1440W/dobe, czyli zakladajac sezon 6 m-cy, 180
    >dni, w sumie -> 260kWh. Grzejac pradem kosztowaloby to 117 pln / sezon

    Czyli gazem równowartość dobrej flaszki-dobrze przeczuwałem

    A roznica w cenie to ok 2500zł

    >Jednak miedzy np. marketowym DOMROCKiem, a toprockiem jest juz roznica
    >0,009 - niby tez trzecie miejsce po przecinku a oszczednosci na sezon
    >= 350 pln. Grzejac drogim pradem oczywiscie :)

    Dlatego teraz moim zdaniem optymalne jest 25cm welny z lambdą 0.039. Knauf o
    takich parametrach grubości 15cm kosztuje teraz ok 10 zl za m2 jak dobrze
    pamiętam.

    Kris