  • 51. Data: 2009-03-24 19:53:16
    Temat: Re: Jaka budowlanych skala podatkowa?
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:
    > A w jakim celu chesz to wiedzieć?
    > ;-)
    A tak tylko pytam :) Bo oswobiście znam tylko jedną osobę która jest w
    najwyższej grupie podaqtkowej i niestety nie ja nią jestem :(

    --
    -----
    Pozdr

  • 52. Data: 2009-03-24 19:55:00
    Od: JanuszK <J...@m...o2.pl>

    Krzemo wrote:
    > A w jakim celu chesz to wiedzieć?
    > ;-)
    Ale już się chyba domyślam że jesteś architektem, a zainteresowało mnie
    jeszcze dodatkowo ten 50% koszty autorskie, w pierwszej chwili
    pomyślałem że może piszesz książki albo coś w tym stylu.

    --
    -----
    Pozdr

  • 53. Data: 2009-03-24 23:13:27
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "JanuszK" <J...@m...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Ale już się chyba domyślam że jesteś architektem, a zainteresowało mnie
    > jeszcze dodatkowo ten 50% koszty autorskie, w pierwszej chwili pomyślałem
    > że może piszesz książki albo coś w tym stylu.

    No, pamietniki :-DD

    Pozdro.. TK

  • 54. Data: 2009-03-25 07:13:13
    Temat: Re: A kto buduje bez kredytu?
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Jan Werbiński pisze:
    > Użytkownik "Tadek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Jak Cię stać, to szczerze gratuluję i popieram!
    > :-)

    prawda jest taka, albo buduje dom który spełnia wszystkie moje
    widzimisie albo kupuje mieszkanie i nie narzekam.
    Dziwi mnie tylko dlaczego w Polsce prawnie zabronione jest posiadanie
    drugiej żony męża? skoro ślub biorą co niektórzy z bankiem na 40 lat

  • 55. Data: 2009-03-25 07:51:28
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    Skoro nawinal sie milosnik duzych domow a zawsze mnie to
    ciekawilo, mozesz powiedziec po co taki duzy dom?
    Na 330 m2 spokojnie sie zmieszcza z 7-8 duzych pokoi ze 3 lazienkz 2
    kuchnie,
    duzy salon, jakis pokoj do pracy. Na 400 jeszcze wiecej. No chyba
    ze ktos ma 6-7 osobowa rodzine.
    Rozumiem ze zatrudniacie sprzataczke?
    Dla mnie dotychczas taka gorna granica rozsadku i uzytecznosci,
    bylo ok 180 gora 200m2, ale jak widze moje pojmowanie jest
    zbyt waskie :-) poniewaz z domem 400m2 nie wiedzial bym co zrobic ;-).

    Pzdr
    Darek

  • 56. Data: 2009-03-25 08:04:03
    Od: a...@g...com

    On 25 Mar, 08:51, "Darek" <d...@o...pl> wrote:

    > Skoro nawinal sie milosnik duzych domow a zawsze mnie to
    > ciekawilo, mozesz powiedziec po co taki duzy dom?

    W ten sam sposob mozesz spytac po co ludziom silniki 500kucy w
    samochodach, skoro jest ograniczenie 50km/h w miescie :-))

    > Na 330 m2 spokojnie sie zmieszcza z 7-8 duzych pokoi  ze 3 lazienkz 2
    > kuchnie,

    Duuuzy salon (taki mi sie marzy) ~60m2 z antresola, duzy podwojny
    garaz 60m2 (chyba ze garazu nie wliczamy?) i juz zostaje "tylko" 210m2
    na reszte. Kuchnia z wyspa - 30m2, dwie duze lazienki po 25m2. Zostaje
    130 m2, akurat na na cztery - piec duzych pokoi :) A gdzie
    pomieszczenia gospodarcze, oddzielny pokoj na saune lub basen, pokoj
    na kino domowe, gabinet ? ;)

    [...]
    > Rozumiem ze zatrudniacie sprzataczke?

    Ja dopiero mam surowy otwarty ale juz zaczynam szukac :) No gdzie ->
    jeden pokoj na poddaszu mam 50m2 - tyle co cale moje aktualne
    mieszkanie, do ktorego ciezko sie zabrac przy sprzataniu ;-)

    > Dla mnie dotychczas taka gorna granica rozsadku i uzytecznosci,
    > bylo ok 180 gora 200m2, ale jak widze moje pojmowanie jest
    > zbyt waskie :-) poniewaz z domem 400m2 nie wiedzial bym co zrobic ;-).

    Ojtam na pewno bys cos wymyslil :))))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 57. Data: 2009-03-25 08:49:07
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bylo ok 180 gora 200m2, ale jak widze moje pojmowanie jest
    > zbyt waskie :-) poniewaz z domem 400m2 nie wiedzial bym co zrobic ;-).

    Z domem jak z samochodem, często przydaje się duży.
    Jedziesz z rodziną gdzie chcesz i zabierasz mase gratów.
    Tylko opłaty spore i zaparkowac ciężko.
    Na codzienne dojazdy do pracy dobry jest mały oszczędny
    i zwinny samochód.
    Z domem tak samo, na codzień wystarcza 150-200m
    ale jak jest większy, to może być pomieszczenie na saune,
    na siłownie, oddzielna pralnia, duża kuchnia ze spiżarnią itp.
    Z żoną chcieliśmy wybudować malutki dom, ale jak wyliczyliśmy
    co ma być to jak zaczeliśmy szukac po projektach wyszedł
    taki 160m. Teraz widzę że to troche mało, garaż jest pojedynczy
    a samochody dwa, łazienka na górze ma zaledwie 6m2.
    Kuchnia jedyne 13m2, a salon 30m2. Są raptem 3 sypialnie.
    Tak więc zawsze z początku wydaje się że te np 200m to dużo
    lecz jak się to podzieli na pomieszczenia to wcale nie jest dużo.
    Jakby mnie było stać - miałbym pewna sytuacje z pracą to
    też bym sobie walnął chatę ze 400m.
    Co do sprzątania to wydaje mi się że nie jest tak strasznie, może
    odkurzania więcej. Jak się ludzie cisną w małym mieszkanku
    to rupieci pełno w kazdym kącie, a w dużym domu każde pomieszczenie
    ma swoją funkję i jeśli domu za mocno nie zagracimy to i sprzątania
    nie będzie tak dużo.
    A swoją droga to chciałbym płacić duże podatki i miec dużo
    do sprzątania ;-))

    Pzdr
    J23

  • 58. Data: 2009-03-25 09:32:09
    Od: Krzemo <p...@g...com>

    On 25 Mar, 09:49, "J23" <i...@p...onet.pl> wrote:

    > A swoją droga to chciałbym płacić duże podatki i miec dużo
    > do sprzątania ;-))

    Państwo Polskie gwarantuje Ci tylko to pierwsze ....
    ;-)

  • 59. Data: 2009-03-25 09:54:35
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "J23" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > to rupieci pełno w kazdym kącie, a w dużym domu każde pomieszczenie
    > ma swoją funkję i jeśli domu za mocno nie zagracimy to i sprzątania

    Pieknie opisane, naprawde. Ja pamietam jak sam z architektem opracowywalem
    koncepcje mojego/naszego domu. Tez poszedlem z domem max 120m. Pozniej
    zaczelo sie, gdzie pralka, jakas spizarnia, gdzie taczke bede trzymal,
    kosiarke, drabine? To nie mieszkanie przeciez, wiec takie rzeczy musze miec.
    Jakas wieksza kuchnia z jadalnia, spory salon, pokoj jak rodzina przyjedzie,
    gabinet, sypialnie dla dziaciekow. Wyszlo dwa razy tyle co zakladalem. :-)
    Jakis rok temu jeden z moich sasiadow postawil sobie zakupiony w jakims
    markecie bude, ala domek drewniany na narzedzia obok domu, bo nie miescil
    sie z narzedziami w malej kotlowni, a i garaz nie jakis wielki. Mozna i tak,
    malo na poczatku a pozniej dopiero sie okazuje o czym nie pomyslelismy. Inny
    przedluzyl sobie salon z kominkiem o prawie pol domu w bok, dostawiajac
    wczesniej z drugiej strony garaz. :-) No coz dom mial byc maly, przy
    najmniej na poczatku. Szkoda tylko ze nie wychodzi to taniej, bo projekty,
    przerobki i wieczna budowa.

    > A swoją droga to chciałbym płacić duże podatki i miec dużo
    > do sprzątania ;-))

    Ja wole miec duzo do sprzatania. :-)

    Pozdro.. TK

  • 60. Data: 2009-03-25 10:21:06
    Od: Tadek <t...@o...pl>

    Darek pisze:

> [...]
    > bylo ok 180 gora 200m2, ale jak widze moje pojmowanie jest
    > zbyt waskie :-) poniewaz z domem 400m2 nie wiedzial bym co zrobic ;-).

    duży dom daje przede wszystkim przestrzeń do życia. Nie potykasz sie o
    meble czy inne wyposażenie które ludzie na siłę upychają w swoich
    domach. Budując pierwszy dom uczysz się na błędach. Przy drugim już tych
    błędów nie popełnisz. Przykładem niech będzie garaż, na dwa samochody.
    Zwyczajowo ma pojemność dwóch średniej klasy samochodów, a co, jeśli
    masz dwa Vany? Sam wjazd dwoma już sprawia problem a gdzie tu swobodnie
    wysiąść. Drugim powodem niech będzie troska o dzieci, wolę aby miały
    pokoje po 40m2 niż małe klitki po 15m2