  • 1. Data: 2012-03-29 22:30:53
    Temat: Jaką farbę wybrać na klatkę schodową?
    Od: "Jokto" <j...@w...pl>

    Witam,

    Proszę zaproponować farbę na klatkę schodową w bloku. I podać dlaczego ta.

    Wymagania:
    - wszystko odporna ;)
    (odporna na brud, uderzenia ,zarysowania, łatwo zmywalna, brak śladów po
    palcach itp)

    Nie może być to farba olejna.

    Cena farby nie stanowi problemu o ile będzie podyktowana jakością.

    Pozdrawiam
    Leszek Rokicki

  • 2. Data: 2012-03-30 06:23:09
    Temat: Re: Jaką farbę wybrać na klatkę schodową?
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-29 22:30, Jokto pisze:
    > Witam,
    >
    > Proszę zaproponować farbę na klatkę schodową w bloku. I podać dlaczego ta.
    > Nie może być to farba olejna.
    O jaką farbę Ci chodzi?
    Olejna nie, w sensie, że nie farba rozpuszczalnikowa tylko emulsyjna?
    Jacek

  • 3. Data: 2012-03-30 08:53:25
    Od: "Jokto" <j...@w...pl>

> [...]
    > Nie może być to farba olejna.
    O jaką farbę Ci chodzi?
    Olejna nie, w sensie, że nie farba rozpuszczalnikowa tylko emulsyjna?

    Myślałem żeby zastosować farbę lateksową może silikonową.
    Potrzebuje konkretnego producenta i nazwę dobrej sprawdzonej farby która
    miała by pełnić funkcję lamperii.

    Leszek Rokicki

  • 4. Data: 2012-03-30 09:11:29
    Od: calleh <c...@g...com>

    > Wymagania:
    > - wszystko odporna ;)
    > (odporna na brud, uderzenia ,zarysowania, łatwo zmywalna, brak śladów po
    > palcach itp)

    takie rzeczy to tylko w ... ;)

    coraz częściej stosuje się tynk mozaikowy, np taki
    http://www.atlas.com.pl/pl/oferta-produktow/katalog-
    produktow/tynki-cienkowarstwowe/detail/26-tynki-cien
    kowarstwowe-i-masy-podkadowe/flypage/2154-atlas-deko
    -dim.html?sef=hcfp
    i nie koniecznie musisz wybrać Atlasa, sam stosowałem tynki Ekoru i efekt ok, i
    spełni Twoje oczekiwania j.w.
    no, ale to nie farba

  • 5. Data: 2012-03-30 09:25:43
    Od: Macios <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-03-30 08:53, Jokto pisze:
> [...]
    >
    > Myślałem żeby zastosować farbę lateksową może silikonową.
    > Potrzebuje konkretnego producenta i nazwę dobrej sprawdzonej farby która

    Fluger Flutex 7S - kolory do wyboru.
    Droga, ale prawie "wszystkoodporna" i daje się szorować nawet szczotką
    ryżową :)

    Ja u siebie musiałem dwie warstwy zapodać.
    Od 3 lat daje radę dzieciom.

    --
    Macios

  • 6. Data: 2012-03-30 10:08:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 29 marca 2012, 22:30:53 UTC+2 użytkownik Jokto napisał:

    > Cena farby nie stanowi problemu o ile będzie podyktowana jakością.
    ,
    W bloku gdzi emam mieszkanie kilka late temu robiliśmy remont klatki i dalismy SN-mal
    atlasa + farba silikonowa Atlas. Twarde to jak cholera, odporne na uderzenia a i
    farba dobrze się zmywa jakby co

  • 7. Data: 2012-03-30 11:22:11
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-30 08:53, Jokto pisze:

    > Myślałem żeby zastosować farbę lateksową może silikonową.
    > Potrzebuje konkretnego producenta i nazwę dobrej sprawdzonej farby która
    > miała by pełnić funkcję lamperii.
    Czyli chcesz emulsyjną. Nie wróżę tu wielkiego sukcesu na klatce schodowej.
    Jak chcesz farbę odporną na rysowanie, uszkodzenia i dającą się
    wyszorować, to bym szedł w kierunku farby poliuretanowej.
    np. takie coś - pierwszy z brzegu link
    http://www.polimal.com.pl/index.php?id=36
    Są to farby dwuskładnikowe i nie maluje się tym tak łatwo, jak
    wodzianką, no i cena też może przekroczyć 40 zł/litr
    Jacek

  • 8. Data: 2012-03-30 13:02:54
    Od: "Jokto" <j...@w...pl>

> [...]
    Są to farby dwuskładnikowe i nie maluje się tym tak łatwo, jak
    wodzianką, no i cena też może przekroczyć 40 zł/litr

    Na stronie farby jest:
    "Farby poliuretanowe zawierają lotne substancje szkodliwe dla zdrowia,
    dlatego trzeba zachować ostrożność przy malowaniu, zapewnić odpowiednią
    wentylację i sezonować pomalowaną powierzchnię. "
    Mam powiedzieć mieszkańcom (i sobie) żeby się wyprowadzili na czas malowania
    i sezonowania powierzchni ;) Chyba, że sezonowanie trwa 4 godziny no w
    porywach 8;)

    Dziś mi zaproponowano inne rozwiązanie: dać na ściany tapetę z włókien
    szklanych pomalowaną farbą lateksową. Tapeta wzmocni ścianę ale farba nadal
    będzie słabym ogniwem.
    Co myślisz o takim rozwiązaniu?

    Leszek Rokicki

  • 9. Data: 2012-03-30 14:09:09
    Od: Jacek <n...@g...com>

    W dniu 2012-03-30 13:02, Jokto pisze:
> [...]
    > Mam powiedzieć mieszkańcom (i sobie) żeby się wyprowadzili na czas
    > malowania i sezonowania powierzchni ;) Chyba, że sezonowanie trwa 4
    No wiesz. Farba rozpuszczalnikowa śmierdzi kilka godzin.
    To, że producent napisał na etykiecie "dupochron" nie znaczy, że w
    mieszkaniach ludzie się potrują od malowania na klatce.
    Mam niestety wyrobioną opinię na temat farb "ekologicznych". Jak ma być
    trwałe, to niestety trzeba te kilka godzin smrodu przeboleć i nie
    mieszkać w tym czasie na klatce, tylko w mieszkaniu.
    Jacek

  • 10. Data: 2012-03-30 16:52:33
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Jokto wrote:
> [...]
    > Wymagania:
    > - wszystko odporna ;)
    > (odporna na brud, uderzenia ,zarysowania, łatwo zmywalna, brak śladów

    jakiś tynk natryskowy. byle nie szorstki.