  • 11. Data: 2009-09-10 06:52:55
    Temat: Re: Jaką grubością ocieplić ściany domu???
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
    news:h88p8b$fca$1@news2.ipartners.pl...

    > Uzytkownik "kris" <k...@p...onet.pl> napisal w
    > wiadomosci news:h88aln$3mi$1@news.onet.pl...

    > Mam nadzieje, ze zauwazasz, jak w tym okresie czasu stanial styropian a
    > jak zdrozaly paliwa ?

    Z tym stanieniem to mit troche chyba.
    Bede u rodziców to spojrze w matki faktury. Ale z tego co pamietam w polowie
    lat 90tychjak przerabiali podlogi to kupowalem im styro w cenie ok 100zl za
    m3. Wyprowadzcie mnie z bledu jak zle pamietam.
    Teraz kosztuje podobnie. Dwa lata temu kosztowal 120zl

    Nie jestem juz z tym na biezaco ale jakie sa teraz zalecenia producentów-
    40cm?;))

    Krzysiek

  • 12. Data: 2009-09-10 07:04:08
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    > 100zl za m3. Wyprowadzcie mnie z bledu jak zle pamietam.
    > Teraz kosztuje podobnie. Dwa lata temu kosztowal 120zl

    Ja jak zawsze pamietam to styropian kosztowal ok. 100zl. Stanial w stosunku
    do tego co bylo dwa trzy lata temu, no ale to nie znaczy ze stanial. :-))

    Pozdro.. TK

  • 13. Data: 2009-09-10 07:21:13
    Od: "Duch" <n...@n...com>

    " Michal" <m...@g...pl> wrote in message

    Sa programy do liczenia strat ciepła w przegrodzie,
    mozna by przeprowadzic symulację.
    Taki program ma firma Atlas.

    Duch

  • 14. Data: 2009-09-10 07:32:17
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Jarek M." <j...@w...pl> napisał w wiadomości

    > I rzeczywiście, ten twardzy (podłoga) ma deklarowany współczynnik lambda
    > lepszy.
    > Ale u mnie to już " po herbacie" wiec może te informacje przydadzą się
    > komu innemu.
    > Może Koledzy z grupy je zweryfikują.
    >
    > Pozdrawiam
    > JM
    Z lambdą to prawda, tylko proszę zważ na fakt, że średnia gęstość EPS 70 to
    ok 10-11 kg/m3 a EPS 200 (podłogowego) to realnie >17 kg. Inna masa na
    ścianie. Uwzględniając fakt, że dobry styropian waży odpowiednio EPS 70 > 12
    kg/m3 a EPS 200 > 20 kg/m3, to liczby mówią same za siebie. Ja osobiscie na
    24 cm beton komórkowy daję 20 cm wełny Superocka Rockwoola z lambdą
    deklarowaną 0,035 W/mK. U sciany wychodzi mi wtedy 0,15 mK/W bez
    uwzględnienia mostków cieplnych.

    pozdrawiam
    przemek

  • 15. Data: 2009-09-10 07:37:22
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    > Nie jestem juz z tym na biezaco ale jakie sa teraz zalecenia producentów-
> [...]
    to nie kwesta zalecenia producenta, co raczej kalkulacji zysków ciepła do
    strat pieniędzy wydanych na ocieplenie. Matematyka połączona z fizyką.

    pozdr
    przemek

  • 16. Data: 2009-09-10 07:37:55
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > to nie kwesta zalecenia producenta, co raczej kalkulacji zysków ciepła do
    > strat pieniędzy wydanych na ocieplenie. Matematyka połączona z fizyką.

    Ja uważam ze raczej marketing połączony z ekonomią(zyski producenta)

    Krzysiek

  • 17. Data: 2009-09-10 07:42:47
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > to nie kwesta zalecenia producenta, co raczej kalkulacji zysków ciepła do
    > strat pieniędzy wydanych na ocieplenie. Matematyka połączona z fizyką.

    Policzyles zatem kiedy zwroci Ci sie kazdy zainwestowany tysiac powyzej 10cm
    styropianu na scianach wliczajac w to wszystkie inne przegrody i wentylacje?

    Pozdro.. TK

  • 18. Data: 2009-09-10 08:41:40
    Od: "Cam" <a...@c...pl>

    Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    >" Michal" <m...@g...pl> wrote in message
    >
    > Sa programy do liczenia strat ciepła w przegrodzie,
    > mozna by przeprowadzic symulację.
    > Taki program ma firma Atlas.

    Witam

    Jakie jest wasze zdanie czy jest sens kupować droższy srebnoszary styropian
    o lepszych właściwościach cieplnych od tradycyjnego białego. Planuje dać
    15cm tylko tak się zastanawiam na który się zdecydować. Koszt białego to
    około 2730zł a rebnoszarego 4860zł czyli różnica 2130zł. Patrząc na całą
    budowę to koszt nie jest duży ale porównując oba styropiany to różnica
    spora?

    pozdrawiam
    Artur

  • 19. Data: 2009-09-10 09:01:24
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]
    >
    > Policzyles zatem kiedy zwroci Ci sie kazdy zainwestowany tysiac powyzej
    > 10cm styropianu na scianach wliczajac w to wszystkie inne przegrody i

    nie liczyłem, załozyłem ze wydaję 10 tys na wełnę do domu, bo teraz mnie
    stać, na starość z zusowskiej emerytury moze byc gorzej, tak czy inaczej
    stopa zwrotu nawet jesli bedzie 20-30 lat to mnie zadowala, statystycznie
    zostało mi zycia jakies minimum 30 lat albo i wiecej, wiec bede do przodu :)

    p.

  • 20. Data: 2009-09-10 09:03:54
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

    Użytkownik "Cam" <a...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > białego to około 2730zł a rebnoszarego 4860zł czyli różnica 2130zł.
    > Patrząc na całą budowę to koszt nie jest duży ale porównując oba

    policzyc trzeba i tyle.
    bierzesz lambdę jedną, lambdę drugą, starty tu i tam i dalej juz jest prosto
    :)

    pozdr
    p.