  • 21. Data: 2009-09-10 11:28:49
    Temat: Re: Jaką grubością ocieplić ściany domu???
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:h88b7b$9m7$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Na początku budowy słuchałem wszystkich, bo prawie nic nie wiedziałem -
    > teraz wiem jedno: poważna literatura, zalecenia producenta i porządny
    > kierbud to baza.

    Poważna literatura sponsorowana przez producentów:)) ale coś czytać trzeba
    to fakt
    Zalecenia producenta- tu trzeba ostrożnie. Będziesz się tego trzymał to
    wydasz kupe kasy na dodatki systemowe, grunty systemowe itp. A wszystko to
    prawie można zamienić tańszymi odpowiednikami. Zobacz np ile kosztuje
    systemowa dachówka Braasa z dziurką do wypuszczenia kabla antenowego.;)))
    Porządny kierbud. Przydałby się. Ale jak sam nie dopilnujesz tylko zaufasz
    kierbudowi to zapomnij o tym ze będziesz miał porządnie zrobione.
    Jak nie dopilnujesz sam to będzie niedopilnowane.

    Krzysiek

  • 22. Data: 2009-09-10 11:57:50
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Przemek wrote:

    > stopa zwrotu nawet jesli bedzie 20-30 lat to mnie zadowala, statystycznie
    > zostało mi zycia jakies minimum 30 lat albo i wiecej, wiec bede do przodu :)
    No tak, ale jak dasz 1000 pln na lokate 5% to po 30 latach bedziesz mial
    ponad 4000. A jak to wyglada jak "zainwestujesz" w steropian?

  • 23. Data: 2009-09-10 12:20:56
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisał w wiadomości

    > No tak, ale jest lokata to przy założeniu, że paliwo (energia) nie będa
    > drożeć, wtedy będzie sie lokata opłacać. Poza tym, od razu masz ciepło,
    > jak dobrze ocieplisz. Ja tam jednak wolę teraz dołożyć, niz liczyć na
    > zwrot z lokaty po 30 latach. A co w miedzyczasie? Jak będziesz wybierał
    > odsetki, to nie dostaniesz 4000 , a jak nie to z czego będziesz płacił?

    Bardziej chodzi o to że jak teraz ocieplisz rozsądnie(czyli np 12-15cm styro
    zamiast 40cm) to i tak będziesz płacił przyzwoite rachunki za ogrzewanie.
    Jak dasz 40cm styro zamiast 12 cm to wydasz więcej a rachunki za ogrzewanie
    zapewne nie zmaleją.

    Krzysiek

  • 24. Data: 2009-09-10 12:23:20
    Od: "Przemek" <e...@v...pl>

> [...]

    lokaty po 30 latach. A co w miedzyczasie? Jak będziesz wybierał odsetki, to
    nie dostaniesz 4000 , a jak nie to z czego będziesz płacił?

    p.

  • 25. Data: 2009-09-10 12:28:05
    Od: "qaz" <q...@w...pl>

    > Użytkownik "qaz" <q...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Poważna literatura sponsorowana przez producentów:))

    ha ha ha

    > Zalecenia producenta- tu trzeba ostrożnie.

    Pewnie masz rację - ale jak producent podaje, że po ułożeniu płytek na jego
    kleju, można wchodzić na nie po min. 24 godz. to ja mu wolę wierzyć. Spece
    od siatki i kleju na elewacji zlekcewżyli u mnie temperaturę min. +6C (mimo
    uwag moich) no i mają kawał jednej ściany do poprawy a ja muszę codzień
    patrzeć na to

    > Porządny kierbud. Przydałby się. Ale jak sam nie dopilnujesz tylko zaufasz
    > kierbudowi to zapomnij o tym ze będziesz miał porządnie zrobione.
    > Jak nie dopilnujesz sam to będzie niedopilnowane.

    Też tak uważam (stąd moje zmagania w wątku "fotki rozdzielni), na wszelki
    wypadek kierbuda mam zupełnie niezwiązanego z ekipami, stosunkowo młodego i
    nie wstydzącego się powiedzieć - "skonsultuję i jutro panu powiem" (BTW:
    robił mi obliczenia statyczne i projektował zbrojenia itp.)

    pzdr qaz

  • 26. Data: 2009-09-10 12:35:16
    Od: zbigi <z...@g...w.wirtualnej.Polszcze.pl>

    kris napisał(a):
    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    Ano. Jakem ocieplal w 1997 sciany 10 centymetrowym styropianem, to
    wszyscy krecili sobie koka na czole na moj widok ;)

    > Z tym stanieniem to mit troche chyba.
    > Bede u rodziców to spojrze w matki faktury. Ale z tego co pamietam w polowie
    > lat 90tychjak przerabiali podlogi to kupowalem im styro w cenie ok 100zl za
    > m3. Wyprowadzcie mnie z bledu jak zle pamietam.

    Ale 100pln/m3 kosztowal twardy styropian - pod podlogi dawalo sie M20
    OIDP. Zas styropian M15 na sciany byl jakies 25% tanszy. OIDP :)

  • 27. Data: 2009-09-10 15:14:46
    Temat: Re: Jak? grubo?ci? ociepliae ?ciany domu???
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisal w wiadomosci

    > U?ytkownik "Przemek" <e...@v...pl> napisa? w wiadomooeci

    > Policzyles zatem kiedy zwroci Ci sie kazdy zainwestowany tysiac powyzej 10cm
    > styropianu na scianach wliczajac w to wszystkie inne przegrody i wentylacje?

    Przejrzyj watek - przy gazie po 4 latach. Inne przegrody i wentylacja nie maja na to
    wplywu.

  • 28. Data: 2009-09-10 15:35:47
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    Uzytkownik "Cam" <a...@c...pl> napisal w wiadomosci

    > Jakie jest wasze zdanie czy jest sens kupowaae dro?szy srebnoszary styropian
    > o lepszych w?a?ciwo?ciach cieplnych od tradycyjnego bia?ego. Planuje daae
    > 15cm tylko tak sie zastanawiam na który sie zdecydowaae. Koszt bia?ego to
    > oko?o 2730z? a rebnoszarego 4860z? czyli ró?nica 2130z?. Patrz?c na ca??
    > budowe to koszt nie jest du?y ale porównuj?c oba styropiany to ró?nica
    > spora?

    Trzeba znac parametr przenikalnosci cieplnej tego "szarego" i policzyc

  • 29. Data: 2009-09-10 18:28:46
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    > Przejrzyj watek - przy gazie po 4 latach. Inne przegrody i wentylacja nie
    > maja na to wplywu.

    Ale zmniejszaja udzial sciany w bilansie energetycznym i wpyw dodatkowego
    ocieplenia na rachunki.

    Pozdro.. TK

  • 30. Data: 2009-09-10 19:37:42
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

    > Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Ale zmniejszaja udzial sciany w bilansie energetycznym i wpyw dodatkowego
    > ocieplenia na rachunki.

    Nie zmniejszaja. Jak ktos ma 200m2 sciany netto to niezaleznie jaka ma wentylacje za
    ucieczke ciepla przez sciane zaplaci tyle ile wynika z jej parametrów a nie z
    parametrów okien.

    Chyba trzeba to wytlumaczyc na przykladzie. Wyobraz sobie, ze masz samochód za który
    placisz rocznie:

    5000 zl na benzyne spalajac 10l/100km
    2000 zl na ubezpieczenia
    2000 zl na serwis

    Teraz chcac zaoszczedzic sprzedajesz go i kupujesz taki, który spala 6l/100km.
    Wydajesz rocznie:

    3000 zl na beznyne
    2000 zl na ubezpieczenia
    2000 zl na serwis

    W swoich rocznych wydatkach zauwazasz 2000zl oszczednosci. Czy mialy na to wplyw ceny
    serwisu i ubezpieczenia ? Nie. Te czynniki sa niezalezne. Tak samo jak ucieczka
    ciepla przez okno nie zalezy od budowy sciany. Bo tam gdzie jest okno nie ma sciany i
    na odwrót. Teraz wyobraz sobie, ze ktos ci mówi: samo zmnijeszenie zuzycia paliwa
    przez samochód niewiele daje bo trzeba by jednoczesnie obnizyc koszt ubezpieczenia i
    serwisu. Bez tego sie nie oplaca. Zgodzisz sie z tym ?