  • 31. Data: 2009-09-10 19:49:47
    Temat: Re: Jak? grubo?ci? ociepliae ?ciany domu???
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci
    news:h8bkih$1ri6$1@news2.ipartners.pl...

    > Uzytkownik "Maniek4" <b...@w...pl> napisal w wiadomosci
    > news:h8bfm4$n7g$1@news.interia.pl...
    ,> W swoich rocznych wydatkach zauwazasz 2000zl oszczednosci. Czy mialy na
    to wplyw ceny serwisu i ubezpieczenia ? Nie. Te czynniki sa niezalezne. Tak
    samo jak ucieczka ciepla przez okno nie zalezy od budowy sciany. Bo tam
    gdzie jest okno nie ma sciany i na odwrót. Teraz wyobraz sobie, ze ktos ci
    mówi: samo zmnijeszenie zuzycia paliwa przez samochód niewiele daje bo
    trzeba by jednoczesnie obnizyc koszt ubezpieczenia i serwisu. Bez tego sie
    nie oplaca. Zgodzisz sie z tym ?

    Trudno sie z tym z zgodzic bo Ty albo nie rozumiesz albo udajesz.
    Krzemo to tlumaczyl na przykladzie, ja i Maniek.
    A Ty ciagle swoje.
    Twoje rozumowanien na Twoim w analogi do Twojego przykladu jest takie;
    .Jak kupie samochód(styro) co spala 50% mniej paliwa(dam 50%grubszy) to
    koszty utrzymania samochodu(ogrzewania) spadna mi o 50%.
    A to nieprawda

    Kris

  • 32. Data: 2009-09-10 21:26:55
    Temat: Re: Jaką grubością ocieplić ściany domu???
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

    Uzytkownik "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl> napisal w wiadomosci

    > Nie zmniejszaja. Jak ktos ma 200m2 sciany netto to niezaleznie jaka ma
    > wentylacje za ucieczke ciepla przez sciane zaplaci tyle ile wynika z jej
    > parametrów a nie z parametrów okien.
    >
    > Chyba trzeba to wytlumaczyc na przykladzie. Wyobraz sobie, ze masz
    > samochód za który placisz rocznie:

    [...]

    Nie no prosze Cie....
    Jestes przedszkolanka czy co? Masz mnie za idiote piszac rzeczy po ktorych
    sie zalamalem??
    Przepraszam, moze zbyt surowo Cie oceniam, ale podstawowke to ja juz dawno
    skonczylem...

    >Zgodzisz sie z tym ?

    No wiec chodzi mniej wiecej o to, ze w kazdym domu sa sciany, w nich okna i
    drzwi, jest posadzka, wentylacja i jest dach. Sa tez rury CO i CWU ulozone
    czesto bezposrednio na posadzce tylko w otulinie, wiec grzeja tez ziemie. W
    sumie okazuje sie, ze tych mozliwych do ocieplenia scian jest nie tak wcale
    duzo a koszty ogrzewania to wypadkowa wszystkich czynnikow, nie tylko scian.
    Kazda przeznaczona dodatkowa kwota na styropian relatywnie przynosi mniejszy
    zysk a raczej mniejsza korzysc z pozniejszych oszczednosci. A jezeli sie z
    tym nie zgadzasz to zapoznaj sie z prawem malejacych przychodow, jednym z
    podstawowych praw ekonomi, a moze zrozumiesz co mam na mysli. Oczywiscie, ze
    kazdy z czynnikow ma swoj bardziej lub mniej staly udzial, ale zmieniajac
    tylko jeden, w wiekszosci pewnie wcale nie najwiekszy, to tak naprawde
    mozemy nawet nie zauwazyc roznicy. Osobiscie nie neguje dobrego ocieplenia i
    nie watpie, ze kazde dodatkowe ocieplenie moze miec pozytywny wplyw. Ale jak
    we wszystkim jest gdzies granica oplacalnosci i tyle. Jaka ona jest to
    sprawa kazdego domu z osobna, zalezna od ilosci i wielkosci okien, dachu,
    trybu zycia, wykonania, wentylacji, ilosci przemarzajacych kominow i pewnie
    paru innych jeszcze rzeczy. Pisanie, ze 30cm styropianu to dzisiejsze
    optimum nie uwzgledniajac pozostalych indywidualnych czynnikow konkretnego
    domu nalezalo by raczej rozpatrywac pod katem stanu psychicznego tworcy
    takiej tezy a nie jako rozsadny wybor.
    Posluze sie przykladem mojego domu: powierzchnia scian zewn. ok. 300m^2,
    okien i drzwi na szybkiego ok. 45m^2 o oporze kilka razy mniejszym od pewnie
    najgorszej sciany. Dach to 400m^2 w tym 4 okna dachowe i cztery kominy bez
    mozliwosci rozsadnego ocieplenia, posadzka na dole bez garazu to troche
    powyzej 130m^2. Jak myslisz o ile mniej bede placil za gaz jezeli zamiast
    12cm przykleil bym 30cm styropianu pozostawiajac inne czynniki bez zmian i o
    ile podrozy to inwestycje? Czy bedzie oplacalne?

    Pozdro.. TK

  • 33. Data: 2009-09-10 21:46:29
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik William Bonawentura napisał:
> [...]
    parametrów okien.

    > Chyba trzeba to wytlumaczyc na przykladzie. Wyobraz sobie, ze masz samochód za

    samochód kosztował 20000zł

    > Teraz chcac zaoszczedzic sprzedajesz go i kupujesz taki, który spala 6l/100km.
    Wydajesz rocznie:

    > 3000 zl na beznyne
    > 2000 zl na ubezpieczenia
    > 2000 zl na serwis

    samochód kosztował 40000zł

> [...]
    przez samochód niewiele daje bo trzeba by jednoczesnie obnizyc koszt ubezpieczenia i
    serwisu. Bez tego sie nie oplaca. Zgodzisz sie z tym ?

    Dobrze postawione pytanie brzmi ? Czy to Ci się opłaca ?

    pozdrawiam
    rafał

  • 34. Data: 2009-09-10 22:18:40
    Od: Adam Szendzielorz <a...@g...com>

    On 10 Wrz, 23:46, "rrr." <d...@w...or> wrote:

    > samochód kosztował 20000zł
    [...]
    > samochód kosztował 40000zł
    [...]
    > Dobrze postawione pytanie brzmi ? Czy to Ci się opłaca ?

    Stopa zwrotu wynosi 10 lat -> potem juz na tym zarabiasz. Wiec czy sie
    oplaca.. Niech kazdy zdecyduje sam :) A pisanie o lokatach to durnota
    - zyski i tak zje inflacja, a energia bedzie drozec caly czas (stopa
    zwrotu bedzie sie skracac).

    Maniek -> widze ze styro to dla Ciebie czuly punkt i co taki watek to
    uderzasz z tymi samymi argumentami -> ze to tylko CZESC strat w domu -
    ale o tym przeciez kazdy wie, w tym watku pytajacy pyta tylko o
    styropian - skad wiesz czy on tam nie ma juz w dachu 40cm poliuretanu,
    reku z GWC i okna siedmiokomorowe / trzyszybowe co maja U lepsze niz
    Twoja sciana ??? ;-))
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 35. Data: 2009-09-10 23:21:59
    Od: "rrr." <d...@w...or>

    Użytkownik Adam Szendzielorz napisał:

    > [...]
    > [...]
    >
    > Stopa zwrotu wynosi 10 lat -> potem juz na tym zarabiasz.
    Jasne, tylko czy za 10 lat nie będziemy chcieli nowego samochodu ?

    Wiec czy sie
    > oplaca.. Niech kazdy zdecyduje sam :) A pisanie o lokatach to durnota
    > - zyski i tak zje inflacja,
    Zależy co i jak lokujesz a brak zrozumienia PV i FV pieniądza
    rzeczywiście zdecydowanie ułatwia myślenie, choć niekoniecznie prowadzi
    do prawdziwych wniosków.
    a energia bedzie drozec caly czas (stopa > zwrotu bedzie sie skracac).

    Być może jutro nieślubne dziecko Tesli, Volta i Einsteina wynajdzie
    energię łatwą, czystą i tanią ? Twoje twierdzenie nie ma żadnych podstaw.
> [...]
    > styropian - skad wiesz czy on tam nie ma juz w dachu 40cm poliuretanu,
    > reku z GWC i okna siedmiokomorowe / trzyszybowe co maja U lepsze niz
    A tu masz abolutną rację.

    > --
    > Adam Sz.

    pozdrawiam
    rafał

  • 36. Data: 2009-09-11 08:29:33
    Temat: Re: Jak? grubo?ci? ocieplia ?ciany domu???
    Od: "Maniek4" <b...@w...pl>

> [...]
    >styropian - skad wiesz czy on tam nie ma juz w dachu 40cm poliuretanu,
    >reku z GWC i okna siedmiokomorowe / trzyszybowe co maja U lepsze niz

    Adam przyjacielu, argumenty ciagle te same, dyskutanci tez a zrozumienia
    jakby dalej brak. Rok temu rozmawialismy o polowie cienszym ociepleniu jak
    proponowane dzis, nie wydaje Ci sie to co najmniej smieszne? Poza tym chyba
    nie kazdy wie ze to tylko czesc strat stawiajac jako priorytet wiecej
    ocieplenia jak grubosc konstrukcyjna sciany.
    Masz racje ze nie wiemy co pytajacy ma w scianach, nie wiemy tez nic o jego
    domu. Byc moze dodatkowe ocieplenie sie oplaca a byc moze w ogole jest bez
    sensu, bo jest ze szkla. Ja nie wiem, ale wszyscy wiedza ze sie oplaca a to
    jak mi sie zdaje dziala w obie strony. Poza tym nie pisalem o braku
    ocieplenia a o dodatowym ponad uznana jeszcze pewnie rok temu za przyzwoita
    norme. W tym roku pewnie juz nie. :-) Tez uwazasz ze obligatoryjnie 30cm
    stryropianu to dobry pomysl?
    Zreszta ja nikogo nie namawiam a proponuje myslenie i tyle.

    Pozdro.. TK

  • 37. Data: 2009-09-11 09:58:32
    Od: Gonzo <g...@n...nn>

    Adam Szendzielorz wrote:
    > oplaca.. Niech kazdy zdecyduje sam :) A pisanie o lokatach to durnota
    > - zyski i tak zje inflacja, a energia bedzie drozec caly czas (stopa
    > zwrotu bedzie sie skracac).
    No wiec jesli energia bedzie drozec caly czas to kupuj kontrakty
    terminowe na gaz.
    Sory, ale ocieplenie to inwestycja i jest pewna granica oplacalnosci -
    smiesza mnie tacy co "inwestuja" w 30cm steropianu.

  • 38. Data: 2009-09-11 11:27:43
    Od: "Janusz Pawlinka" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@n...nn> napisał w wiadomości
> [...]
    > Sory, ale ocieplenie to inwestycja i jest pewna granica oplacalnosci -
    > smiesza mnie tacy co "inwestuja" w 30cm steropianu.

    No i jest jeszcze kwestia zakupów/prac dodatkowych, które przy takiej
    okazji należałoby zapewne poczynić, a które wydłużają czas zwrotu
    z takiej inwestycji:

    Pomijając już takie drobiazgi jak droższe (bo większe) parapety
    czy listwy startowe, to:
    a) trzeba byłoby zrobić coś ze ścianą fundamentową - tam też dawać
    grubszy styropian, ew. inaczej układać bloczki M6 ? Bo chyba nie
    zostawi się 30 cm nawisu (pomijając kwestię estetyki, to taki nawis
    jest IMHO bardziej narażony na uszkodzenia)
    b) zapewne trzebaby zmienić technologię kładzenia ocieplenia - ja
    osobiście miałbym obawy, żeby mocować taki blok 30 cm styropianu
    tylko na klej po obwodzie + packi w środku. Czyli kołkowanie co
    pociąga za sobą dodatkowe koszty: materiał + robocizna.
    c) przez okna będzie wpadało do domu mniej światła (grubsza ściana
    zewn) czyli (pomijając kwestię mniejszych zysków ciepła od słońca)
    trzeba
    będzie szybciej zapalać lampy ;) -> większe zużycie prądu, ew. zmienić
    okna na większe (czyli raz że droższe a dwa, że powodujące zwiększoną
    ucieczkę ciepła z domu)

    Tak więc nie za bardzo można przeliczać zyski tylko z ceny zakupu
    odpowiednio większej ilości m3 styropianu.
    Janusz Pawlinka

  • 39. Data: 2009-09-11 14:22:12
    Od: "William Bonawentura" <n...@m...nie.pl>

> [...]
    > 12cm przykleil bym 30cm styropianu pozostawiajac inne czynniki bez zmian i o
    > ile podrozy to inwestycje? Czy bedzie oplacalne?

    Wyszlo mi, ze rocznie zaoszczedzilbys 1200zl wydajac dodatkowo 5400zl. Czyli zwrot
    dopiero w 5 roku. Oplacalnosc musisz okreslic sam. Rozwaz tez 15cm. Doplacisz 900 zl
    a zarobisz 400zl rocznie.

  • 40. Data: 2009-09-11 14:42:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Czyli zwrot dopiero w 5 roku. Oplacalnosc musisz okreslic sam. Rozwaz tez
    > 15cm. Doplacisz 900 zl a zarobisz 400zl rocznie.

    Zdradz prosze jakie zalozenia przyjeles do obliczen- procent ciepla ucieka u
    Ciebie przez sciany a jaki innymi "drogami"
    Podaj te dane dla "golych" murów i dla murów ocieplonych 30cm warstwa styro.
    Bo caly czas interesuje mnie ile procentowo ciepla ucieka ptylko przez
    sciany.

    Krzysiek