  • 1. Data: 2010-05-31 07:37:03
    Temat: Jaka roślinka na skarpę
    Od: TomC <t...@g...com>

    Witam,
    Mam dość stromą skarpę, na której rośnie trawa, cały dzień
    nasłoneczniona w skutek czego ciężko się kosi i usycha,
    chciałbym ją zamienić na jakąś roślinę/y które były by w miarę
    samodzielne, nadawały do słońca i okryły tą skarpę tak aby było w
    miarę tanio i mało roboty.

    Ktoś coś może zaproponować?

    Z góry dziękuję

  • 2. Data: 2010-05-31 08:56:11
    Temat: Re: Jaka roślinka na skarpę
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    TomC pisze:
> [...]
    > chciałbym ją zamienić na jakąś roślinę/y które były by w miarę
    > samodzielne, nadawały do słońca i okryły tą skarpę tak aby było w

    Rosa rugosa, mam Nozomi i pomarszczoną. Stare odmiany, odporne na mrozy
    i choroby, pięknie pachną, szybko się rozprzestrzeniają, sadzonki są
    tanie, rośliny po posadzeniu samoobsługowe, zadarniające, można robić
    przetwory z płatków i owoców.
    --
    Basia

  • 3. Data: 2010-05-31 10:46:57
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > rośliny po posadzeniu samoobsługowe, zadarniające, można robić przetwory z

    A eśli nie chce krzaczorów, które z roku na rok po przekwitnięciu będą coraz
    bardziej szpetne?
    Dąbrówka rozłogowa. Dobrze zadarni i nie ma kłopotu z koszeniem.

  • 4. Data: 2010-05-31 10:54:04
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    skryba ogorodowy pisze:

    > A eśli nie chce krzaczorów, które z roku na rok po przekwitnięciu będą coraz
    > bardziej szpetne?
    > Dąbrówka rozłogowa. Dobrze zadarni i nie ma kłopotu z koszeniem.

    Jeśli nie chce, to ma spory wybór bylinek. Szpetność róż, to kwestia
    dyskusyjna, jedna z naszych ma już z dziesięc lat, przycinam ją i jest
    jak nowa. No, ale kwesta gustu i preferencji, na naszych piachach rosa
    rugosa ma się znakomicie.
    --
    B.

  • 5. Data: 2010-05-31 12:06:04
    Od: TomC <t...@g...com>

    1. Jaka jest wydajność takiej dąbrówki? tzn z jakim rozstawem sadzić i
    jak szybko rośnie z jakim efektem
    2. Jak wygląda kwestia rozmnażenia/sadzenia róży z dużego
    wieloletniego krzaka? warto się bawić, czy się da, uciąć gałązki i
    ukorzenić?? czy lepiej kupić sadzonki.
    Mi się nie śpieszy, a z racji że potrzebuje tego sporo to koszta
    rosną.

  • 6. Data: 2010-06-01 06:31:50
    Od: "jurek" <news.tpnet.pl>

> [...]
    > dyskusyjna, jedna z naszych ma już z dziesięc lat, przycinam ją i jest
    > jak nowa. No, ale kwesta gustu i preferencji, na naszych piachach rosa

    A może miscanthus sacchariflorus. Umocni skarpę. Zagłuszy chwasty, a
    praktycznie
    od początku lata do wiosny jest ozdobą. Bardzo intensywnie rozrastająca się
    trawa.
    Pozdrawiam
    JF

  • 7. Data: 2010-06-01 06:43:51
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    TomC pisze:
    > 1. Jaka jest wydajność takiej dąbrówki? tzn z jakim rozstawem sadzić i
    > jak szybko rośnie z jakim efektem

    U mnie sama się zalęgła kolo kompostownika i zaczęła zagłuszać
    pierwiosnki, które tam posadziłam, rośnie szybko, a jaki rozstaw nie wiem.

    > 2. Jak wygląda kwestia rozmnażenia/sadzenia róży z dużego
    > wieloletniego krzaka? warto się bawić, czy się da, uciąć gałązki i
    > ukorzenić?? czy lepiej kupić sadzonki.

    Kupiliśmy sadzonki, długo polowałam na tę starą odmianę, której
    szukałam. Szybko się rozrasta, więc rozstaw dość duży. Wiem, że ludzie
    rozmnażają z krzaka z powodzeniem.
    --
    Basia

  • 8. Data: 2010-06-01 06:49:24
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    https://ssl.allegro.pl/item1030160027_roza_jadalna_r
    ozowa_passion_rokoko.html
    Tę odmianę też polecam, tylko, że tu sprzedawca chce zdzierską cenę, u
    ogrodnika płaciłam 8 zł za półmetrowe, rozrośnięte sadzonki.
    --
    B.

  • 9. Data: 2010-06-01 10:38:35
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "jurek" <news.tpnet.pl> napisał w wiadomości

    > A może miscanthus sacchariflorus. Umocni skarpę. Zagłuszy chwasty, a
    > praktycznie
    > od początku lata do wiosny jest ozdobą. Bardzo intensywnie rozrastająca
    > się trawa.

    Zamiast kosić niską trawę będzie kosił wysoką.
    Na stromej skarpie to faktycznie frajda.

    Pozdrawiam wysiłkowo
    skryba

  • 10. Data: 2010-06-01 10:40:49
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    > Jeśli nie chce, to ma spory wybór bylinek. Szpetność róż, to kwestia
    > dyskusyjna, jedna z naszych ma już z dziesięc lat, przycinam ją i jest jak
    > nowa.

    Przycinanie tej właśnie róży na płaskim terenie nie stanowi problemu
    ale na stromej skarpie nie życzę nikomu.

    Pozdrawiam zjazdowo
    skryba