  • 11. Data: 2010-06-01 10:49:00
    Temat: Re: Jaka roślinka na skarpę
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "TomC" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    news:ce092b82-132e-432e-803c-e899867b959f@e6g2000vbm
    .googlegroups.com...
    1. Jaka jest wydajność takiej dąbrówki? tzn z jakim rozstawem sadzić i
    jak szybko rośnie z jakim efektem
    2. Jak wygląda kwestia rozmnażenia/sadzenia róży z dużego
    wieloletniego krzaka? warto się bawić, czy się da, uciąć gałązki i
    ukorzenić?? czy lepiej kupić sadzonki.
    Mi się nie śpieszy, a z racji że potrzebuje tego sporo to koszta
    rosną.

    Jeśli za pare lat zmieni się Tobie koncepcja nasadzeń na tej skarpie to
    dąbrówkę wyrwiesz i załatwione. Jednak gdy przyjdzie Tobie karczować Rose
    rugose z tej skarpy, to lepiej żeby koło Ciebie wtedy nie było nikogo za
    blisko. Już widzę ten wylany pot, podrapane członki, chmurę gradową na czole
    i ewentualne "wiązanki" fruwające dookoła.

    Pozdrawiam praktycznie
    skryba

  • 12. Data: 2010-06-01 10:53:06
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Rosa rugosa, mam Nozomi i pomarszczoną. ....rośliny po posadzeniu
    > samoobsługowe, zadarniające, można robić przetwory z płatków i owoców.
    > --

    Jakie one tam bezobsługowe? A cięcie ich na skarpie, wątpliwa przyjemność.
    Doradzasz obrywanie płatków lub owoców na skarpie?
    Chcesz by Cię ten człowiek przeklął w przyszłości?

    Pozdrawiam perspektywicznie
    skeyba

  • 13. Data: 2010-06-01 11:51:44
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    skryba ogorodowy pisze:

    > Jakie one tam bezobsługowe? A cięcie ich na skarpie, wątpliwa przyjemność.
    > Doradzasz obrywanie płatków lub owoców na skarpie?
    > Chcesz by Cię ten człowiek przeklął w przyszłości?

    Skrybo,
    a jak tam na wydmach z tymi rosami rugosami? Stromo, piaszczyście. I
    są, i mają się dobrze.
    Ale masz rację, nie chcę być przeklętą, niech więc sadzi dąbrówki :)
    --
    pozdrawiam ugodowo, B.

  • 14. Data: 2010-06-01 12:18:06
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

    Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości

    > Rosa rugosa, mam Nozomi i pomarszczoną. Stare odmiany, odporne na mrozy i
    > choroby, pięknie pachną, szybko się rozprzestrzeniają, sadzonki są tanie,
    > rośliny po posadzeniu samoobsługowe, zadarniające, można robić przetwory z
    > płatków i owoców.
    > --
    > Basia

    A jak sadziłaś różę pomarszczoną???
    Chcę z niej zrobić żywopłot za płotem. Co 1,5, co 2 m?
    Tniesz ją jakoś mocniej?

    Bardzo mnie to interesuje.

    Pozdrawiam serdecznie, Monika

  • 15. Data: 2010-06-01 12:31:10
    Od: Bbjk <b...@q...pl>

    Vilar pisze:

    > A jak sadziłaś różę pomarszczoną???
    > Chcę z niej zrobić żywopłot za płotem. Co 1,5, co 2 m?

    Z żywopłotem dobry pomysł.
    U nas jest chaotycznie, co jakiś metr, może 1,20. Nie w rządkach, tylko
    w kępach.

    > Tniesz ją jakoś mocniej?

    Większość jest młodziutkich, więc na razie nic nie robię, jest jedna
    mocno stara i duża, tę przycięłam dość radykalnie, bo była mało
    atrakcyjna i wychudzona, teraz widzę, że ma milion pąków kwiatowych.
    Kilka róż jest dwuletnich, z nimi nic nie robię, poza obcinaniem
    przekwitłych kwiatów, a i to niezbyt systamatycznie. To nie dotyczy róż
    szlachetnych, czy jak się nazywają, te tnę wg instrukcji w książkach.
    --
    pozdrawiam też, B.

  • 16. Data: 2010-06-02 11:09:29
    Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl>

> [...]
    > i to niezbyt systamatycznie. To nie dotyczy róż szlachetnych, czy jak się
    > nazywają, te tnę wg instrukcji w książkach.

    Wielkie dzięki :-), MK

  • 17. Data: 2010-06-18 20:59:36
    Od: "Anka" <s...@f...edu.pl>

    Użytkownik "TomC" <t...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    Witam,
[...]

    Z góry dziękuję
    ------

    Mozesz grupki roslinek skalnych, skalnice w róznych kolorach, floks
    szydlasty, rozchodniki, rojniki.
    Jesli chcesz miec swiety spokoj powsadzaj kępki barwinka, jest niezwykle
    ekspansywny i w ciągu sezonu wszystko zarośnie, zimozielony, kwitnie wiosną
    na niebiesko..
    Mozesz tez skomponpwac różne trzmieliny, albo irgę płożącą
    Pozdrawiam Anka.

  • 18. Data: 2010-06-19 03:08:08
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Anka" <s...@f...edu.pl> wrote in message news:hvgmns$qof$1@h1.uw.edu.pl...

    Jałowce i barwinek.

  • 19. Data: 2010-06-19 07:32:32
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>

    Użytkownik "Anka" <s...@f...edu.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wiosną na niebiesko..
    > Mozesz tez skomponpwac różne trzmieliny, albo irgę płożącą

    Irgę płożącą odradzam zdecydowanie. Wszelkie fruwające papierki i foliowe
    torby będą się na irdze zaczepiać i oszpecą skarpę a ma ona być prawie
    bezobsługowa ze względu na jej znaczną pochyłość . Plewić chwasty i trawę,
    która się wysieje między irgą to katorga i tortura.

    Pozdrawiam praktycznie
    skryba

  • 20. Data: 2010-06-19 07:34:06
    Od: "skryba ogorodowy" <z...@o...pl>