  • 1. Data: 2010-04-09 07:41:44
    Temat: Jaka typowa wysokość balustrady tarasowej balkonowej ?
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Witam
    Jaką wysokośc balustrady przyjęło się stosować na tarasach?
    100cm od gotowego tarasu? Więcej?

    Konkretnie chodzi mi o balustradę drewnianą, np taką:
    http://allegro.pl/item975927033_balustrady_drewniane
    .html

  • 2. Data: 2010-04-09 11:07:56
    Od: trud <t...@o...eu>

    Dnia Fri, 9 Apr 2010 09:41:44 +0200, Rom napisał(a):

> [...]
    > 100cm od gotowego tarasu? Więcej?
    >
    > Konkretnie chodzi mi o balustradę drewnianą, np taką:

    od 100 do 120

    --
    pozdrawiam
    trud

  • 3. Data: 2010-04-09 12:29:13
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Nie rób jaj. 110 cm wymagane jest dla poręczy w przemyśle, a w domu będzie
    to wyglądało paskudnie.
    Ja mam na przykład 90 cm, ale to dom z lat 80tych. Może teraz regulują to
    jakies przepisy?
    Jacek

  • 4. Data: 2010-04-09 13:25:31
    Od: "Rom" <o...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
    > w domu będzie to wyglądało paskudnie.

    Paskudnie? Czyli bedzie to za małao czy za duzo?
    Taras bedzie miał ok 14mb balustrady.....

  • 5. Data: 2010-04-09 14:40:41
    Temat: Re: Jaka typowa wysoko?? balustrady tarasowej balkonowej ?
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Rom napisal:
    > Paskudnie? Czyli bedzie to za ma?ao czy za duzo?
    > Taras bedzie mia? ok 14mb balustrady.....

    Są regulacje prawne dotyczące odbiorów, OIDP.

    Z własnego doświadczenia wiem, że 100 cm jest tak
    w sam raz, aby:
    a) móc oprzeć się o balustradę bez kucania,
    b) nie grozi w razie potknięcia się tyłem
    przepadnięcie przez zbyt niska balustradę.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 6. Data: 2010-04-09 15:20:28
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Po prostu idz sam, albo z domownikami i "przymierz" sie do jakichs gotowych
    barierek.
    U mnie początkowo chciałem 110 cm, ale jak się zorientowałem, że bedzie mi
    zasłaniac trochę widok na ogród i że nie jest to huta, ani kopalnia to dałem
    90.
    Zależy też od wzrostu mieszkańców.
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-10 01:02:23
    Od: "Tornad" <t...@h...com>

> [...]
    > 100cm od gotowego tarasu? Więcej?
    >
    > Konkretnie chodzi mi o balustradę drewnianą, np taką:

    Tu w Hameryce przepisy mowia, ze wysokosc balustrady nie moze byc nizsza do 3
    stop czyli 90 cm. Szpinle czyli balaski nie moga byc rozmieszczone rzadziej
    niz 5 cali scisle w takiej odleglosci aby przestrzen pomiedzy nimi nie byla
    szersza od 4 cali czyli okolo 10 cm. Jest to uzasadnione tym, aby dziecko nie
    moglo miedzy balaski wlozyc glowy bo moze ja sobie ukrecic...
    I trzeci wymog, wytrzymalosciowy, jest taki aby grubas wazacy 300 funtow
    czyli okolo 140 kg, ktory np w pijanym widzie padnie na te balustrade czy
    bedzie chcial ja przewrocic, to ona nie powinna sie odksztalcic czyli odchylic
    od pionu na wiecej niz 1 cal.
    Pzdr.
    Tornad

  • 8. Data: 2010-04-11 21:30:35
    Od: Niemand <j...@a...pl>

    Użytkownik Rom napisał:
    > Witam
    > Jak? wysoko?c balustrady przyj?o si? stosowa? na tarasach?
    > 100cm od gotowego tarasu? Wi?cej?

    w budynkach mieszk jedorodz 90cm, przeswit 12, w wielorodz, publicznych
    110cm, w innych (fabryki, kladki komiarskie) -110cm, 20cm przeswitu