  • 1. Data: 2010-12-25 18:06:56
    Temat: Jaka wełna na poddasze cd..
    Od: "KS" <o...@o...pl>

    Witam Ponownie,

    Przepraszam że trochę śmiecę zakładając nowy wątek, ale wydaje mi się że do
    poprzedniego mało kto juz zaglądnie.
    Przed swiętami kupiłem po rolce wełny Megarock 180mm i Uni-maty 180mm.
    (takie polecił mi sprzedawca)
    Moje subiektywne wrażenie co do obydwu produktów jest następujące.
    Obydwie rolki po rozwinięciu i odczekaniu około 2 dni mają grubość +_ 140mm
    (na opakowaniu pisze 180mm).
    Isover jakby lepiej trzyma się kupy w kierunku wzdłóznym, tzn jak pociągne
    za ten pas wełny to trudniej go rozerwać.
    Obydwie wełny równie łatwo rozwarstwić, a ich grubość mozna w b. duzym
    zakresie zmieniać przez uniesienie (naciagniecie w kierunku poprzecznym).
    Jak im wychodzi te 180 mm to nie mam pojęcia.
    Rolka Megarocka przed rozwinięciem miała znacznie większą objętość od
    unimaty co wg mnie powoduje że ma mniejszy potencjał do zmiany na minus
    grubości w czasie.
    Generalnie wydaje mi się że grubość w przypadku wełny w rolce jest
    parametrem bardzo teoretycznym. (chyba że ja miałem pecha).
    Uwazam że te brakujące 4cm na nominalne 18 cm to stanowczo za duża odchyłka
    i będzie mieć duzy wpływ na opór cieplny przegrody..
    Wobec powyższego zastanawiam sie nad zastosowaniem innego materiału, np
    wełnyw w płytach.
    Oczekuję większej stabilnosci grubości zarówno w stosunku do grubosci
    nominalnej jak i w czasie.
    Co o tym sądzicie?
    Jakie jest Wasze zdanie co do stosowania wełny w płytach między krokwiami?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 2. Data: 2010-12-25 20:10:56
    Temat: Re: Jaka wełna na poddasze cd..
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "KS" <o...@o...pl> wrote:
> [...]
    > Moje subiektywne wrażenie co do obydwu produktów jest następujące.
    > Obydwie rolki po rozwinięciu i odczekaniu około 2 dni mają grubość +_

    Ja bym zareklamował tę wełnę. Moja 150mm miała 15cm chyba godzinę po
    rozwinięciu rolki (Rockwool w rolkach, ta cieplejsza, nie wiem czy to
    megarock czy inna).

    --
    Bartek

  • 3. Data: 2010-12-25 20:15:14
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-25 19:06, KS pisze:

    > Jakie jest Wasze zdanie co do stosowania wełny w płytach między krokwiami?

    Juz pisałem, ale widzę, że nie czytasz. Wełnę układa się koniecznie w
    DWÓCH warstwach. Pomiędzy krokwie dajesz wełnę z rolki. Dalej robisz
    ruszt i układasz wełnę w płytach. Podstawowa zaleta takiego systemu to
    to, że nie trafiasz łączeniami jednej warstwy na łączenia drugiej.

    Skoro masz teraz 14cm (jak piszesz) to dokup jeszcze w płytach 10cm,
    zrób ruszt i będzie OK.

    M.

  • 4. Data: 2010-12-25 21:17:50
    Od: "kiki" <k...@k...net>

    "KS" <o...@o...pl> wrote in message
    > Witam Ponownie,
    >
    > Przepraszam że trochę śmiecę zakładając nowy wątek, ale wydaje mi się że
    > do poprzedniego mało kto juz zaglądnie.

    Olej rodzaj wełny, to nie ma zadnego znaczenia. I tak trzeba ją lekko ubić
    żeby na stykach, zakładach i w ogóle mniej przewiewała.
    Nie łudź się, że samoistnie rozprężona wełna zapewni ci ciepło, bo to nie
    prawda.

  • 5. Data: 2010-12-26 08:05:25
    Od: "KS" <o...@o...pl>

> [...]
    > nie trafiasz łączeniami jednej warstwy na łączenia drugiej.
    >
    > Skoro masz teraz 14cm (jak piszesz) to dokup jeszcze w płytach 10cm, zrób

    Czytam i wiem jak się to zwykle robi. Tylko że nie spodziewałem się tego że
    wełna w rolce nie będzie miała inną grubość niż miała mieć.
    Poza tym, obawiam się że z czasem też zmieni swoją grubośc, chociazby z
    powodu grawitacji.
    Z tego co rozumiem to głównym zadaniem wełny jest zapobieganie ruchom
    powietrza, bo to ono jest izolatorem.
    W momencie w którym w częsci przestrzeni przeznaczonej na izolacje będzie
    tylko powietrze to wełna nie spełni swojej funkcji, powietrze będzie miało
    możliwość ruchu, czyli transportu ciepła.
    Z tego powodu zastanawiam się aby zastosować między krokwie też płyty.
    I pytam czy ktoś tak robił i ewentualnie jakie ma doświadczenia?

    Pozdrawiam
    K.S.

  • 6. Data: 2010-12-26 11:02:41
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2010-12-26 09:05, KS pisze:

    > Z tego powodu zastanawiam się aby zastosować między krokwie też płyty.
    > I pytam czy ktoś tak robił i ewentualnie jakie ma doświadczenia?

    Jak masz rozstaw krokwi taki, jak wymiar płyt to tak. W przeciwnym
    wypadku masz dużo cięcia i odpadów.

    M.

  • 7. Data: 2010-12-27 00:47:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "KS" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Moje subiektywne wrażenie co do obydwu produktów jest następujące.
    > Obydwie rolki po rozwinięciu i odczekaniu około 2 dni mają grubość +_

    Ukladalem toprocka i po rozwinieciu dosc szybko miala deklarowana grubosc.
    Twoj przyklad potwierdza tylko teze, ze lepiej stosowac jak najcieplejsze
    materialy.

    Pozdro.. TK

  • 8. Data: 2010-12-27 06:47:01
    Od: "Tomek" <m...@o...pl>

    > I pytam czy ktoś tak robił i ewentualnie jakie ma doświadczenia?
    >
    > Pozdrawiam
    > K.S.

    Ja mam z płyt Superrock 15 cm między krokwie i
    w poprzeg Toprock. Ja swoje docinki z płyt wykorzystąłem, potrzebne są
    papiaki nabite wzdłuż krokwi i sznurek rozpięty między nimi a podtrzymujący
    wełnę między krokwiami.
    Do ocieplania stropu na strychu używąłem Domrock, ale odradzam to dziadostwo
    nawet wrogowi. Dwie poprzednie wełny były OK>
    T.