  • 21. Data: 2009-03-29 14:16:41
    Temat: Re: Jaka wiertarko-wkretarka
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

    Użytkownik "Irokez" <h...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gqnu5p$a9e$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > To zapomnij o tym Einhellu i kup coś sieciowego SDS z udarem pneumatycznym
    > na wzór wspomnianego BOSCH-PBH 2200RE.
    > Te małe tanie akumulatorowe to drewno, metal, jak ma udar to cegiełka i
    > koniec. Akumulatorowa do betonu to niestety kosztuje jak już Kris
    zauważył.
    > Nie mam pojęcia jak sobie daje rady młotek Topex, może jednak...
    >
    > --
    > Irokez

    Nie ma jak bruzdownica - tarcze z nasypem diamentowym, a do otworów
    młotowiertarka, nawet TOPEX, SDS+ i odpowiednie wiertła widiowe z podwójną
    spiralą.

  • 22. Data: 2009-03-29 14:20:32
    Od: "Panslavista" <p...@w...pl>

> [...]
    > droogi i w firmie ma to uzasadnienie bo ciężko pracuje.
    >
    > Inna sprawa że właśnie NOFX wspomniał o otworku na szafke w betonie, więc
    > jak kupi tego Einhela to... szafkę postawi na podłodze a ściany nie ruszy.
    > I tu dochodzimy do sedna że marketówka akumulatorowa do betonu o
    niewiadomo
    > jakiej jakości jest droższa od sieciowego młotka SDS Boscha który mi
    > dzielnie służy pare lat i ma za sobą dziury w płycie, pręty zbrojeniowe i
    > otwory fi ponad 20mm i metr długości.
    >
    > Nadal twierdzę, że na takie okazje to tandem sieciowy SDS, plus małe tanie

    Mój TOPEX radzi sobie dobrze - wiertła rurowe i koronowe z widią idą w
    beton jak w masło, np. pod puszki i gniazda... oraz przejścia w scianach.pod
    rury instalacji elektrycznych i hydraulicznych.

  • 23. Data: 2009-03-29 15:01:46
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    Irokez wrote:
    > wstawiłem walające się Sanyo R14 i zamiata do dziś. Mam w robocie jakąś
    > Makitę na 12V i cienkie toto, zabawka.. tylko lżejsza co jest zaletą jak
    Ale zes porownanie zrobil...
    Porownaj 12V Makite i 12V Toya ;)
    A co do aku to niestety koszt nowego do tej Toya to wlasnie koszt nowej
    wkretarki.
    Ja juz zajechalem 3 wkretarki i fakt taki np Einhell wytrzymal z poltora
    roku (najdluzej). Ale praca z nim to tylko praktycznie wiercenie w
    plycie wiorowej o i to trzaba bardzo uwazac bo sprzeglo tamze jest
    beznadziejne i czesto mozesz zniszczyc material. Nie wspomne o
    beznadziejnej rekojesci od ktorej po 10 srubach robia sie odciski.
    Jezeli to ma byc wkretarka na pare lat to polecam jednak zainwestowac
    okolo 450 zl i kupic sobie niebieskiego Bosha z LiOn.
    Jest bardzo leciutki (az dziwnie sie na poczatku czulem), ma jakies 30N
    i dodatkowo LED-a. Wejdzie wszedzie. I wszystko do niego dokupisz nawet
    po latach.
    A ze nie ma udaru ?
    Tutaj Mozesz sobie kupic pseudo wiertarke z udarem za 50 zl jak masz
    pustaka w domu albo za 150 mlota udarowego jak masz twardy zelbet.
    I faktycznie na lata wystarczy :)

    Artur Lew
    arturdotlewatgmaildotcom

  • 24. Data: 2009-03-29 15:07:41
    Od: Artur Lew <n...@p...onet.pl>

    NOFX wrote:
    > Co powiecie np o tym modelu:
    > http://allegro.pl/item594769939_wiertarko_wkretarka_
    einhell_as_18_2_2aku_2biegi.html
    Dokladnie taka zajechalem.
    Z wad to:
    * praktycznie brak sprzegla (przy tym samym ustawieniu nie ejst
    powtarzalne w tym samym materiale)
    * wyskakujacy 2 bieg, trzeba go trzymac kciukiem przy ciut wiekszych
    wkretach (tj jakies 4 x 50 ;) )
    * akumulatory padaja dosc szybko, po poltora roku wytrzymuje gora 30
    minut, mi dodatkowo jeden padl calkowicie
    * padla bo zepsul pstryczek w ktorym zawarta jest cala elektronika a
    niestety nie uda Ci sie tam wcisnac nowego potencjometru (swoja droga to
    z oszczednosci tam jest drabinka rezystorowa a nie potencjometr ;))

    > Wczoraj byłem w Castoramie i chłop mi powiedział ze akumulatorowa nie
    Zapamietaj ze w kazdym ze sklepow tego typu rady sprzedawcy czesto
    mozesz sobie o kant... bo czego chcesz wymagac od czlowieka ktory jest z
    ulicy i czesto po przeszkleniu z BHP tylko?

    A odpowiadajac na Twoje pytanie to ja powyzszym modelem wiercilem w
    scianie, w dosc twardej cegle i plytkach. Przy otworze 6 mm spokojnie

  • 25. Data: 2009-03-29 16:18:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >W betonie

    no to teraz zalezy od ciebie, jak duzo masz sily i cierpliwosci

    o akumulatorowce zapomnij, jak pisal irokez, wiertarka na 230v i dobre wiertla
    do betonu, dobre to takie minimum kilkanascie zeta za sztuke i wtedy przy
    niemarkowej wiertarce z udarem dasz rade cos wywiercic, oczywiscie im lepsze
    wiertla i im lepsza wiertarka, tym latwiej bedzie ci to zrobic, niemniej o tanim
    badziewiu mozesz zapomniec

    przy betonie, jak wilka plyta, pierwsze skrzypce graja wiertla

  • 26. Data: 2009-03-29 19:54:36
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    >>>>
    > A do sporadycznego używania to niżej dałem przykłady.
    > A w ogóle czy na pewno potrzebuje akumulatorówkę? Taki pegasus na prąd to
    > 40-50zł.

    I takie coś jest dla niego najlepsze moim zdaniem- zresztą sam mu to na
    początku proponowałem

    Kris

  • 27. Data: 2009-04-04 21:54:31
    Od: "Marex" <m...@g...pl>

    Irokez <h...@o...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "NOFX" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    ion.jsp?OID=-
    15307&fview=1

    > Druga sprawa, jesli chcesz wiercić w cegle to nie tym, bo nie ma udaru i
    > jest to typowa wkretarka.
    > Tu masz na przykład fajna z udarem:

    http://allegro.pl/item591104249_wkretarka_gsb_36v_li
    _z_2_akumulator_2_6ah_bos
    ch
    > .html
    > No to taniej na przykład

    http://allegro.pl/item588171674_wiertarko_wkretarka_
    dewalt_dc725_18v_z_udarem
    > tml
    >
    > A jak najtaniej to na przykład bardzo tanio młotek jak chcesz robic sciany
    > co jakis czas (przynajmniej z opisu młotek, jak działa nie wiem)

    http://allegro.pl/item588656249_mloto_wiertarka_akum
    ulatorowa_24v_mlot_sds_gw
    2_
    > l.html
    > albo wiertarka z bzykajacym udarem ot takim na cegiełki i te nowe bloczki
    co
    > się teraz stosuje (którą właśnie mam tylko z napisem TOYA i ostatnio w
    beton
    > sie woolno wbijałem, ale zaparłem się i dałem rady, jak więcej otworów niz
    1
    > stanowczo nie polecam jednak ;) ).

    http://allegro.pl/item591215952_wkretarka_24v_z_udar
    em_walizka_osprzet_gwaran
    > tml
    >

    > Jak masz wiercic beton pod szafki (wielka płyta) to niestety ale musisz
    > kupić coś z porządnym udarem. Jak masz nowy domek z tych gazobetonów co
    > ołówkiem sie dziury robi to cokolwiek starczy
    >
    > Jak juz pisałem, mam tego bzykacza TOYA na małe prace dorywcze w domu i na
    > ogrodzie.
    > Na remont (bruzdy w ścianach, otwory w betonie itp) wyciagam takie coś (8
    > stów prawie kiedys dałem za to, ale byłem zdesperowany jak druga mała
    > wiertarka się spaliła na ścianie, najpierw Einhell potem mały Bosch):
> [...]
    wa-BOSCH-PBH-2200-
    RE.html
    > i nie ma to tamto, ona dosłownie sama ciągnie.
    >

    > Pozdrofka

    Witam! podczepie sie pod temat, bo jednak chodzi mi po głowie wkretarka
    ( mam część prac na działce ogrodowej pozbawionej dostepu do prądu..)Także
    k/domu są prace, np.naprawy ogrodzenia, wkrety do drewna 5x70 i to w duzych
    ilościach.Poza tym przy i - w domu wciąż potrzeba czymś
    mocniejszym "zakręcić".Czy akumulatory Ni-Mh są krótsze w zywotnosci od
    droższych ZLi-teon i czy te ostatnie też łatwo padają po eoku, dwóch?? Czy
    znacie sprzęt z takimi akumulatorowy w grancach do 500 zł. Te oferty z UK z
    gwarancją nie przxyciagają, bo tamta gwarancja nie jest respektowana na
    kontynencie..
    Pozdr. Marex

  • 28. Data: 2009-04-05 10:35:04
    Od: "Irokez" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Marex" <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znacie sprzęt z takimi akumulatorowy w grancach do 500 zł. Te oferty z UK
    > gwarancją nie przxyciagają, bo tamta gwarancja nie jest respektowana na

    Myślę, że te akumulatory to jeden diabeł w takim sprzęcie.
    Ale chyba jak się nie mylę najwięcej prądu jest w stanie oddać Ni-Cd potem
    NiMn a na końcu LiIon - nie pojemność, ale maksymalny prąd co się przekłada
    na moment obrotowy. Jak sie mylę to poprawcie.
    Patrz na funkcjonalność jakiej potrzebujesz i na moc jaką jest w stanie
    oddać sprzęt jeśli chcesz wkrecać takie wkręty.
    Czyli coś co jest na 18-24V i fajnie jak ma szybką ładowarkę 1-2 godzinną.

    --
    Irokez