  • 11. Data: 2017-04-12 18:32:38
    Temat: Re: Jaki gazowy przeplywowy podgrzewacz wody do bloku?
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-04-12 o 09:59, WS pisze:

    > Obecnie mam Junkersa WRP 275-1KB, staaary, sypie sie, wymienilem juz ~ 2 lata temu
    przepalona wezownice na uzywke...

    > Aktualnie robie remont lazienki i szukam nowego.
    > Co kupic?
    >
    > Zalozenia: moc okolo 19kW, zaplon bateryjny, palnik atmosferyczny (podpiete do
    wspolnego blokowego komina), ma grzac wode do 1 kabiny prysznicowej + 1 umywalki

    > Junkers WRDP 11-2B ? Jakies przeciwwskazania?
    >
    > moze Junkers W 11 KB Hydro Smart (tanszy troche, ale 17kW mocy) ?
    >
    > WS

    Obecnie na rynku raczej trudno znaleźć coś lepszego jak WRDP 11-2B

    Przynajmniej 8-10 lat powinien posłużyć.

    Aczkolwiek nie znajdziesz już tak trwałych piecyków jak kiedyś były
    Junkersy czy Termety.

    Niestety obecnie większość piecyków przewidzianych jest na okres gwarancji.

  • 12. Data: 2017-04-12 20:25:14
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-04-12 o 14:30, KIKI pisze:
    > https://allegro.pl/listing?string=G-19-02&order=p&bm
    atch=base-relevance-floki-5-nga-hou-1-1-0203

    o taki kiedyś u rodziców zakładałem zamiast starego zdezeloanego
    "junkersa" i działa bez żadnych problemów. Tylko co jakiś czas (niecały
    rok) 2 baterie R20 wymienia się.

    --
    Irokez

  • 13. Data: 2017-04-13 08:47:49
    Od: j <m...@p...onet.pl>

    W dniu 12.04.2017 o 13:49, WS pisze:

    > praktycznie mie ma opcji zmainy na osobne - 10cio pieterowy blok, czyli 10
    dodatkowych kominow trzeba by upchac - to ~1/4 powierzchni lazienki ;)

    > WS

    Jak 10 pięter do chyba macie wentylację mechaniczną, a wtedy nie można
    stosować gpw. Jaka kubatura łazienki?

  • 14. Data: 2017-04-13 09:11:53
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 13, 2017 at 8:47:58 AM UTC+2, j wrote:

    > Jak 10 pięter do chyba macie wentylację mechaniczną, a wtedy nie można
    > stosować gpw. Jaka kubatura łazienki?

    Wentylacja grawitacyjna, ~ 10m3

  • 15. Data: 2017-04-13 12:51:30
    Od: j <m...@p...onet.pl>

    W dniu 13.04.2017 o 09:11, WS pisze:

    > Wentylacja grawitacyjna, ~ 10m3

    Dziwię się zarządcy, że nie chce wprowadzić ciepłej wody z PECu.
    Jeżeli nie masz ciągów zwrotnych i chcesz zamontować GPW zamontuj też
    czujnik czadu. Pomyśl też o przepływówce lub bojlerze, mógłbyś
    zrezygnować z gazu.

  • 16. Data: 2017-04-13 13:53:02
    Od: KIKI <h...@u...dl>

    On 13.04.2017 12:51, j wrote:

> [...]
    > Jeżeli nie masz ciągów zwrotnych i chcesz zamontować GPW zamontuj też
    > czujnik czadu. Pomyśl też o przepływówce lub bojlerze, mógłbyś

    W bojlerze elektrycznym nie wykąpiesz się sam, a co dopiero rodzina.
    Czasem mam przrwę techniczną w kotłowni i włączam grzałkę. Wody brakuje,
    wolno się nagrzewa i strasznie drogo kosztuje.

  • 17. Data: 2017-04-13 16:01:18
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Thursday, April 13, 2017 at 12:51:32 PM UTC+2, j wrote:

    > Dziwię się zarządcy, że nie chce wprowadzić ciepłej wody z PECu.

    ja tez, mamy wymiennikownie CO wiec CWU tez by sie raczej dalo dolozyc do tego (?)

    > Jeżeli nie masz ciągów zwrotnych i chcesz zamontować GPW zamontuj też
    > czujnik czadu.

    Czujnik mam od dawna, junkersa od "zawsze" (a wlasciwie to 2, bo w kuchni tez jest,
    obecnie wurzucam), szukam nowego bo stary sie sypie powoli...

    >Pomyśl też o przepływówce lub bojlerze, mógłbyś
    > zrezygnować z gazu.

    mysle o przeplywowym, ale mocy brak, obecnie mam 1 faze, 20A zabezpieczenie
    przedlicznimkowe, mam zgode na 3f 7kW z zabezpieczeniami 3x16A, jak zrobie to moze
    (?) uda sie pozniej zwiekszyc... sam przeplywowy podgrzewacz do lazienki to z 15kW
    minimum :(

  • 18. Data: 2017-04-13 20:24:15
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 12.04.2017 o 14:23, KIKI pisze:
    > Zagraniczne koncerny stosują nieuczciwą politykę wobec nas Polaków. Ich
    > wyroby nie są nic lepsze, a części termeta dostaniesz bez mafijnego
    > układu z instalatorami.
    > Jest to też polska firma, którą należy wspierać.
    Miałem 2 Termety z 2002 i 2007 r. (u babci i u siebie). Oba cierpiały na
    defekty elektroniki. Z tego, co widziałem, to Termet pakował włoską
    elektronikę do swoich piecyków. Ten z 2007 jeszcze działa, ale czasami
    zdarza mu się "zgłupieć" i się wyłącza.
    Czy coś się tu zmieniło na plus?
    Jacek