  • 1. Data: 2009-04-20 15:16:16
    Temat: Jaki grunt pod farbe lateksowa?
    Od: JP <b...@l...pl>

    Witam;

    Czy pod farby Lateksowe (Dekoral) mozna uzyc jako gruntu:
    "Atlas Uni-Grunt
    Szybkoschnaca emulsja gruntowa"

    Pytam poniewaz taki mam jeszcze w domu, a czytajac obie etykiety ie mozna
    wywnioskowac jednoznacznej odpowiedzi.

    Sorawdzal ktos jak sie zachowuje ten grunt na scianie z w/w farba?

    JP

  • 2. Data: 2009-04-21 06:33:45
    Temat: Re: Jaki grunt pod farbe lateksowa?
    Od: "Druid29" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik "JP" <b...@l...pl> napisał w wiadomości
    2...
> [...]
    > wywnioskowac jednoznacznej odpowiedzi.
    >
    > Sorawdzal ktos jak sie zachowuje ten grunt na scianie z w/w farba?

    Grunt zachowuje się dobrze i pomimo, że wielu odradza stosowanie Uni-gruntu
    pod farby, ja z tym nie miałem problemu. Uni-grunt dobrze wsiąka i wzmacnia
    podloże, a malowanie farbą lateksową bezproblemowe (u mnie to była Tikkurila
    Rapsody/Harmony i Beckers Elegant).
    Jedynie trzeba uważać, gdy do zagruntowania są poprawki na gładzi gipsowej
    lub bardzo cienka warstwa gładzi - Unigrunt zanim wyschnie, może rozmyć taką
    warstewkę. Dlatego wykonawca, który u mnie robił gładzie, mieszał Unigrunt z
    farbą akrylową (chciał Dekoral, nie pamiętam nazwy, biało-granatowe
    opakowanie)

    Pozdrawiam,
    Druid29