  • 11. Data: 2009-04-03 08:51:49
    Temat: Re: Jaki klej do fliz?
    Od: "J23" <i...@p...onet.pl>

    news:19f2wzdh6yhkm$.uuban26hxl01.dlg@40tude.net...

    > Zgadza się.

    > Nie można mieszać dwóch rodzajów kleju ze sobą.
    >
    > (...)
    >
    > Przyczyn może być wiele. Mogłeś źle rozmieszać klej, w złych proporcjach.
    > Czasem zaś nie trzeba wcale trzymać sie zaleceń producenta.

    Sąsiad który trochę płytek kładł tez kiedyś
    się "nadział" na ten klej. I on poradził jak go wykorzystać,
    Próbowałem i rzadszym i gęściejszym, klej zachowywał się tak samo.

> [...]
    > nałożenia, chyba że w pomieszczeniu było 50 stopni. Różne kleje mają różne
    > dodatki, przez co niektóre mają długi czas urabiania jak np. ten Ceresit
    > ZK
    > i można korygować jeszcze przez dobre dwie godziny od położenia. W takim
    > wypadku można dodać troche mniej wody, klej nie będzie aż tak rzadki,
    > szybciej zwiąże i płytka nie będzie spływać po ścianie. Gdyby wszystko
    > było
    > zrobione poprawnie, płytka nie powinna Ci płynąć po ścianie. Chyba, że to
    > duże i ciężkie płytki - takie zawsze trzeba podpierać.

    No tego czasu to ja nie mierzyłem, morze rzeczywiście minęło nieco
    wiecej czasu. A płytki były małe i lekkie. Przy tym ZK nie było mowy
    o położeniu więcej niż jednej warstwy bo się nie dało.
    Smarowanie obydwu powierzchni tez niewiele dawało.

    > Czasem tak, czasem nie. Najlepiej sprawdzić po dwóch dniach. Niektóre
    > kleje
    > kleją dość słabo, niektóre tak mocno że prędzej oderwiesz je od podłoża
    > niż
    > od płytki, niektóre po wyschnięciu są sypkie i kruche...

    Klej tym się powinien różnic od zwykłej zaprawy cementowej
    że ma lepszą przyczepność do płytki i nie trzeba smarować
    (ani moczyć) płytki tak jak to "drzewiej" bywało. Jakość kleju to
    kwestia "frakcji piasku" oraz ilości dodatków które poprawiają
    przyczepność do płytki.
    Jeśli klej odchodzi od podłoża to kwestia kiepskiego
    przygotowania podłoża. Znam sytuację gdzie komuś niemal
    nagłowę spadła cała ściana płytek. Klej owszem trzymał się płytek
    ale nie trzymał sie podłoża.

    Pzdr
    J23

  • 12. Data: 2009-04-05 19:58:49
    Od: belgrano <a...@g...net.pl>

    On 2 Kwi, 10:26, lleeoo <l...@p...onet.pl> wrote:

    > Strzelam w ciemno że jesteś z Krakowa :-)
    > Ułatwienie dla reszty Polski chodzi o płytki ścienne

    Dokładnie:-))))