  • 1. Data: 2009-05-26 09:24:11
    Temat: Jaki kolor komina (cegła klinkierowa)?
    Od: "pit" <anty******@onet.eu>

    Witam,

    Jaki byłby odpowiedni kolor cegły klinkierowej na komin wiedząc, że dachówka
    będzie w kolorze miedzanym a elewacja budynku w jasnych tonacjach.

    dzięki

  • 2. Data: 2009-05-26 09:36:32
    Temat: Re: Jaki kolor komina (cegła klinkierowa)?
    Od: "K.K." <z...@h...oraz.pl>

    > Jaki byłby odpowiedni kolor cegły klinkierowej na komin wiedząc, że
    > dachówka będzie w kolorze miedzanym a elewacja budynku w jasnych
    > tonacjach.
    IMHO najlepszy byłby naturalny i zadbałbym już na etapie stawiania by
    długo taki pozostał, czyli impregnacja cegły i z zaprawą wapienną na
    kilometr od tej cegły, chyba że wapienne wykwity wygląd uatrakcyjnią.
    'Przedawkowanie' cementów może prowadzić do podobnych (d)efektów.

  • 3. Data: 2009-05-26 09:43:13
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 26 Maj, 11:24, "pit" <anty***...@onet.eu> wrote:
    > Witam,
    >
    > Jaki byłby odpowiedni kolor cegły klinkierowej na komin wiedząc, że dachówka
    > będzie w kolorze miedzanym a elewacja budynku w jasnych tonacjach.
    >
    > dzięki

    Też miałem dylemat i w końcu kupiłem najbardziej klasyczny kolor
    (zgniłopomarańczowy). Myśle że ten kolor zawsze będzie pasować do
    wszystkiego i wcale cegły nie muszą być cieniowane. Polecam do tego
    czarną fugę/zaprawę.
    Taki kilnier wygląda niepozornie i nieatrakcyjnie na tle innych na
    wystawia ale komin moim zdaniem prezentuje sie znakomicie.
    http://picasaweb.google.pl/QbaBron/Budowa#5238367332
    482536162
    Pzdr
    QbaB

  • 4. Data: 2009-05-26 10:39:57
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "QbaB" <Q...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]

    Taki kilnier wygląda niepozornie i nieatrakcyjnie na tle innych na
    wystawia ale komin moim zdaniem prezentuje sie znakomicie.

    I zaprawę grafitowa proponuije. U mnie ta zaprawa murowali i od razu ładne
    fugi murarz robił więc nie było konieczności póżniejszego fugowania.
    Zaprawa miała nazwę chyba "zaprawa grafitowa" producenta nie pamietam.

    Krzysiek

  • 5. Data: 2009-05-26 13:27:57
    Od: QbaB <Q...@g...com>

> [...]
    > fugi murarz robił więc nie było konieczności póżniejszego fugowania.
    > Zaprawa miała nazwę chyba "zaprawa grafitowa" producenta nie pamietam.

    Ja mam czarną zaprawę i nawet zostało mi ze 2 worki. Mimo że ma 2 lata
    to się wcale nie zbryliła. Co chwila ja gdzieś przekładam aż w końcu
    pewnie wyrzucę.
    Jak ktoś chce to oddam (za piwo :) )
    Czarna była droższa od innych i kosztowała chyba ok 25 zł/worek
    podczas gdy najtańsza szara ok 16 zł. Grafitowa była gdzies pośrodku.
    Zużycie chyba 1kg na cegłę.

    Pzdr
    QbaB

  • 6. Data: 2009-05-26 13:56:17
    Od: "Darek" <d...@o...pl>

    >http://picasaweb.google.pl/QbaBron/Budowa#523836733
    2482536162

    tak z ciekawości z czego budujesz dom? Co to jest za cegła?

    Pzdr
    Darek

  • 7. Data: 2009-05-27 06:03:13
    Od: QbaB <Q...@g...com>

    On 26 Maj, 15:56, "Darek" <d...@o...pl> wrote:
    2482536162

    > tak z ciekawości z czego budujesz dom? Co to jest za cegła?
    >
    > Pzdr
    > Darek

    Pustak keramzytowy. Jak na razie jestem bardzo zadowolony. Jest twardy
    a jednocześnie dosyć łatwy w prowadzeniu instalacji (elektryk wbijał
    gwoździe pomiędzy ziarna keramzytu, a hydraulik kuł to bez problemu i
    bez niespodzianek pt ukruszyło sie pół pustaka). Gruboziarnista
    struktura daje pewność znakomitej przyczepności dla tynku i klejów.
    Gdybym budował drugi raz wybrałbym to samo (o ile zdecydowałbym się
    znowu na ścianę 2 warstwową ale raczej tak).
    pzdr
    QbaB

  • 8. Data: 2009-05-27 08:03:40
    Od: Mat <m...@g...com>

> [...]
    >
    > Jaki byłby odpowiedni kolor cegły klinkierowej na komin wiedząc, że dachówka
    > będzie w kolorze miedzanym a elewacja budynku w jasnych tonacjach.

    Ja osobiście wybrałem saharę
    http://lh5.ggpht.com/_tG1FEYk1FSY/SQ3j8GszNpI/AAAAAA
    AAD44/IoGWrRxFB4g/s576/img_0088.jpg
    .

    Powinna pasować jeśli elewacja będzie w podobnym kolorze - u mnie
    grafit i połączenie wyszło tak:
    http://lh3.ggpht.com/_tG1FEYk1FSY/Sar9DQzLsfI/AAAAAA
    AAFcA/BIuqUR4bomU/s800/IMG_0451.JPG

    Do tego dekarz zrobił czapki z blachy w tym samym kolorze. Zaprawa
    ciemna.

    Masz gdzieś kolor tej dachówki ?

    Pzdr
    Mat

  • 9. Data: 2009-05-27 09:04:16
    Od: "pit" <anty******@onet.eu>

    Taka dachówka będzie :
    http://www.allegro.pl/item623346873_dachowka_ceramic
    zna_roben_monza_plus_miedziana.html

    Thx

  • 10. Data: 2009-05-27 09:33:07
    Od: Mat <m...@g...com>

    On 27 Maj, 11:04, "pit" <anty***...@onet.eu> wrote:
    > Taka dachówka będzie :http://www.allegro.pl/item623346873_dachowka_cerami
    czna_roben_monza_p...

    > Thx

    I tu pojawia się dylemat - czy komin w kolorze dachu, czy kolorze
    elewacji - bo też są 2 szkoły :-)

    Można w sumie i z saharą - będzie domek bardzo na jasno:
    http://www.ekro.com.pl/MTO/Kryglo/Dachowki/dachowka%
    20bialo.jpg
    Oczywiście idealnie jeśli kolor elewacji byłby w kolorze komina.

    Można dać coś zbliżonego do dachu czyli np :
    http://www.roben.pl/25841.xml?param=picture_1

    Mat