  • 171. Data: 2011-01-30 10:33:18
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:797e1c73-ade2-4494-9e7f-3c8e219ddfd3@x18g2000yq
    e.googlegroups.com...

    > No spoko, od przyszlego sezonu mam zamiar zjechac do max 1,5k pln za
    > ogrzewanie PC. Mozliwe ze bede sobie popalal jeszcze drewnem bo mam do
    > wziecia uwaga... 60m3 drewna za jakies 20 pln / m3 co mogloby
    > wystarczyc na jakies 4-5 sezonow grzania, tylko kurde problem w tym ze
    > trzeba go samemu zaladowac / przywiezc i rozladowac z jakichs ~5km :)
    > Wiec mogloby wyjsc jeszcze taniej :D
    > pozdr.

    Nie rób tego!
    Palac tanim drewnem wydasz na prad do rekuperatora duzo wiecej niz na cale
    ogrzewanie domu! Rekuperator nigdy sie nie zwróci!!!

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 172. Data: 2011-01-30 10:33:42
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> wrote in message
    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Po co?
    > Jaki mierzalny parametr fizyczny powietrza różni sprawną wymianę od
    > niesprawnej?
    > Powiedz, żebym mógł zmierzyć u siebie.
    >

    > --
    > Jan Werbiński O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatna http://www.janwer.com/
    > Nasza siec http://www.fredry.net/

    W moim domu rodzinnym grawitacyjna głowę urywała w bezwietrzne dni...
    A gdy powiał dowolny wiatr mogłoby dziecko zassać...

  • 173. Data: 2011-01-30 10:35:52
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Czy ktos z forumowiczow z wentylacja grawitacyjna dysponuje
    > anemometrem? Nie ma prostszego sposobu zeby zmierzyc wymiane powietrza
    > - wlozyc tylko w kazdy z kanalow, zsumowac i mamy m3/h przy danej
    > temperaturze na zewnatrz. W prosty sposob mozna bedzie policzyc ile
    > trzeba dostarczyc energii zeby to powietrze ogrzac. Moze ta droga
    > dojdziemy do jakiegos porozumienia :-))

    Odpowiednia wymiana powietrza od nieodpowiedniej rózni sie czym? Jak jest
    taka wilgotnosc i poziom tlenu, jak pisalem to wystarczy, czy mam
    zwiekszyc/zmniejszyc wymiane?

  • 174. Data: 2011-01-30 22:03:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > To ja Ty możesz napisać nie co wyżej o tym, że wentylacja grawitacyjna
    > gwarantuje mniej wilgoci?

    Mam udowadniac cos co sam napisales?

    > Czy masz dobrą czy złą to sie dopiero okaże. Tak za około 10 lat wyjdzie
    > czy faktycznie wszystkie pomieszczenia miały zapewnioną efektywną
    > wentylację. W nowych domach nic sie od razu nie dzieje. Poczekaj aż trochę
    > kurzu osiądzie na ścianach który będzie stanowił doskonałą pożywkę dla
    > ewentualnych różnego rodzaju wykwitów.

    Cale zycie przezylem w mieszkaniu z wentylacja grawitacyjna i zyje.
    Wiekszosc ludzi zyje i zylo podobnie. Jak bedzie nie wiem, ale dotychczasowe
    doswiadczenia ludzkosci tego nie potwierdzaja.

    Pozdro.. TK

  • 175. Data: 2011-01-30 22:05:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Nie wydaje mi się. W samochodach przeważnie jeździmy sami, ale to tak na
    > marginesie.
    > Wentylacje można wyłączyć i otworzyć okna bez względu na to ile mamy m3 do
    > dyspozycji.
    > Z resztą czasami widać kolesi w BMW z opuszczonymi szybami i łokciem na
    > zewnątrz. Tylko nie wiedziałem że to są przeciwnicy wentylacji
    > grawitacyjnej

    A gdzie tam. To kolesie ktorym zabraklo kasy na dodatkowe wyposazenie
    samochodu w postaci rekawicy z magnesem do trzymania reki na dachu. :-)

    Pozdro.. TK

  • 176. Data: 2011-01-30 22:09:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

    > Sprawna wymiana powietrza we wszystkich pomieszczeniach z zapewnieniem
    > komfortu i zdrowia dla przebywających tam ludzi

    Wiec stwierdzam organoleptycznie, ze u mnie jest sprawna.

    > Nie, dla 2 osobowej rodziny, w tej chwili nie ma to sensu

    Skad wiesz skoro "nie zainwestowales i robisz dobra mine dezawuujac
    rozwiazanie ktore z pewnoscia nie jest wymyslem marketingowcow z branzy
    budowlanej?"

    Pozdro.. TK

  • 177. Data: 2011-01-31 15:04:58
    Od: "emarcin" <e...@t...pl>

    > Cale zycie przezylem w mieszkaniu z wentylacja grawitacyjna i zyje.
    > Wiekszosc ludzi zyje i zylo podobnie. Jak bedzie nie wiem, ale
    > dotychczasowe doswiadczenia ludzkosci tego nie potwierdzaja.

    Ważne jest nie tylko "czy" ale "jak".
    Jako alergik, od kilkunastu lat, oceniam atmosferę otaczającą mnie
    "dokładniej".
    Niestety nie mogę mieć powietrza dostarczanego przez rekuperator z gruntowym
    wymiennikiem - szukam alternatyw i niestety dośc trudno taki układ zastąpić.

    Pozdrawiam emarcin

  • 178. Data: 2011-01-31 21:35:39
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 30 Jan 2011 11:33:42 +0100, Panslavista napisał(a):

    > W moim domu rodzinnym grawitacyjna głowę urywała w bezwietrzne dni...
    > A gdy powiał dowolny wiatr mogłoby dziecko zassać...

    Mam w swoim obecnym prawie tak samo. Od 25 lat. Nie ma wykwitow ani innych
    tego typu smrodów. I nie zamienię jej na inną.

  • 179. Data: 2011-01-31 22:37:44
    Od: "Panslavista" <p...@i...pl>

    > Mam w swoim obecnym prawie tak samo. Od 25 lat. Nie ma wykwitow ani innych
    > tego typu smrodów. I nie zamienię jej na inną.

    Warunek - strome dachy.

  • 180. Data: 2011-02-01 00:19:23
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 31 Jan 2011 23:37:44 +0100, Panslavista napisał(a):

    > Warunek - strome dachy.

    ...więc wysokie kominy. Więc dobry "ciąg".
    Tak mam.