  • 121. Data: 2011-01-27 11:01:39
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 26-01-2011 o 23:00:56 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > To juz calkowicie bez sensu.
    Powyżej napisałem dlaczego tak robię.

    > I co złego sie dzieje zima u posiadaczy went grawitacyjnych
    Nic, przecierz do pracy można jezdzić rowerem zamiast samochodem
    wkońcu też się jedzie :) tutaj też się wietrzy :) widzisz różnicę?

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 122. Data: 2011-01-27 11:36:48
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > I co złego sie dzieje zima u posiadaczy went grawitacyjnych
    >Nic, przecierz do pracy można jezdzić rowerem zamiast samochodem
    >wkońcu też się jedzie :) tutaj też się wietrzy :) widzisz różnicę?

    Oczywiście jest i widzę różnice pomiędzy jazda samochodem a rowerem- rowerem
    przyjemniej;)))
    Ale nie widze róznicy pomiędzy went grawitacyjna a mechaniczna. W domach w
    których bywam jest przewaznie grawitacyjna i nie ma ŻADNEGO dyskomfortu. W
    kilku miejscach byłem gdzie jest mechaniczna i nie zauwazyłem różnicy. Moze
    po np imprezie na 15 osób łatwiej wywietrzyc czy w trakcie imprezy łatwiej
    wentylowac ale to sa okazjonalne sytuacje. A w trakcie normalnej
    eksploatacji te róznice moim zdaniem sa niezauważalne. No ale to moje zdanie
    moja opinia a w domach z mechaniczną wentylacja bywam okazjonalnie.
    A z kosztami to tez różnie bywa, coraz mniej już jest opini że went mech
    pozwala na oszczędności. sami uzytkownicy jak czytam pisza juz raczej o
    komforcie bo odczuwalnych oszczednosci czy zwrotu kosztów w krótkim czasie
    sie nie spodziewają. Ale to inny temat już.
    Werbiński pisze dużo bzdur ale tu zadał w miarę sensowne pytanie: co zmienia
    went mech w stosunku do went grawitacyjnej? Wilgotność? tu są rozbiezne
    opinie. Itd. Padaja opinie że went mech mozna łatwiej sterowac niz
    grawitacyjna. To pewnie fakt, ale np światło w kiblu tez można włączać przy
    pomocy laptopa(went mech) z salonu lub tradycyjnie włącznikim przy
    drzwiach(grawitacyjna). Dwie rózne metody a efekt ten sam- zapalone
    światło(przewietrzony dom)

    Krzysiek

  • 123. Data: 2011-01-27 11:48:56
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    .
    >To nie wiem, może Marek? ten co się obraził :)

    To był Jarek P.Pomyliłem Was. Sorry.

    http://lh3.ggpht.com/_UD9j3sBeSEQ/TDiyZYHJtPI/AAAAAA
    AADSo/B8Fm5M5KcJk/s640/JP100510.jpg

    Krzysiek

  • 124. Data: 2011-01-27 13:51:12
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni si? po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Jan Werbinski <ja&#65533;@tralala.bez.maj.la> napisał(a):

    > UĹźytkownik "Kris" <k...@w...pl> napisaĹ&#65533; w wiadomoĹ&#65533;ci
    >
    > MoĹźna teĹź tak zaprojektowaÄ&#65533; dom, Ĺźe w lecie wystarczy nie
    otwieraÄ&#65533; okien a
    > by
    > byĹ&#65533;o chĹ&#65533;odno.
    Rozwiązaleś odwieczną zagadkę i daleś odpowiedż na pytanie dlaczego tam gdzie
    jest zabudowa jednorodzinna jest świeże powietrze. Po prostu miejscowi okien
    nie otwierają.

  • 125. Data: 2011-01-27 18:50:39
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    o.googlegroups.com...

    > OK - to daj fotke swojego dachu. Albo projekt :) Albo chociaz napisz,
    > jak masz rozwiazane kanaly wentylacyjne - ile ich masz i jak sie
    > koncza? Ile masz kominow? Tylko szczerze :)

    Adam, co to zmieni? Moze ja lubie kominy, a Wy wciskacie, ze wentylacja
    grawitacyjna to kominy.

    Pozdro.. TK

  • 126. Data: 2011-01-27 19:20:07
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Sty, 19:50, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Adam, co to zmieni? Moze ja lubie kominy, a Wy wciskacie, ze wentylacja
    > grawitacyjna to kominy.

    No widzisz. Bo wentylacja to kominy. Tak sie robilo od zawsze i dalej
    tak sie robi. Wiec po co tak stanowczo piszesz, ze "Dajcie spokoj z
    tymi kominami!! Przeciez do wentylacji nie trzeba budowac kominow...
    " ? ;) Pokaz mi kogos kto ma wentylacje grawitacyjna i nie ma
    komina :) Zeby powstal ciag musi byc komin.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 127. Data: 2011-01-27 19:35:15
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 27-01-2011 o 12:36:48 Kris <k...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > w których bywam jest przewaznie grawitacyjna i nie ma ŻADNEGO
    > dyskomfortu. W kilku miejscach byłem gdzie jest mechaniczna i nie
    No właśnie nie zauważyłeś różnicy a jest, bo człowiek to takie bydlę,
    że się szybko przyzwyczaja i nie czuje różnicy, zreszta ja sie też na tym
    złapałem, dopiero obejrzenie dokładne okien i jednego parapetu uświadomiło
    mi że mimo częsciowej wentylacji, że jest niedobrze, rosa na dolnej częsci
    okna się robi a parapet wilgotny, czyli norma wymiany niewyrobiona.
    Przy czym ja moge normę wymiany osiągnąć a nawet zmierzyć, ci z went
    grawitacyjną
    nie i nie wiedzą ile wymieniają. Co do oszczędności, wystarczy policzyć w
    OZC
    dla PRAWIDŁOwEJ wymiany powietrza jaka jest różnica w stratach energi dla
    grawiacyjnej
    a jaka dla mechanicznej. To że wiekszość tu czytających tych strat na
    rachunkach nie widzi
    to nie znaczy że mają extra ocieplenie tylko że mają niewystarczającą
    wentylację grawitacyjną.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 128. Data: 2011-01-27 20:14:33
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    c.googlegroups.com...

> [...]
    > " ? ;) Pokaz mi kogos kto ma wentylacje grawitacyjna i nie ma
    > komina :) Zeby powstal ciag musi byc komin.

    Kanal wentylacyjny i wywiewka wentylacyjna nad dachem. Zaden komin.
    A ze sie nie robi? Jak sie nie robi? Kupe nowych domow w kolo ma wywiewki
    wentylacyjne i komin jako taki potrzebny nie jest. Inna sprawa to kominy
    spalinowe, te musza byc tak czy tak. Mozna tez zaprojektowac dom w ten
    sposob, ze wystarczy praktycznie w ogole jeden komin, choc ja za wzorem Jana
    Werbinskiego nie zamierzam isc i przywiazywac sie do baniaka w srodku domu
    to i do jednego komina przywiazywac sie nie bede. Wystarczy tylko swiadomosc
    problemu, ale to nie jakas koniecznosc, zeby porownawczo stosowac jako
    argument za wentylacja mechaniczna. Po prostu kominy jakie opisujesz wcale
    nie musza byc.
    Ale skoro spytales to odpowiem. Mam cztery kominy, mialo byc piec, ale jeden
    okazal sie niekonieczny i zakonczylismy go ze stropem na strychu. Sluzy do
    prowadzenia niektorych kabli, rury od odkurzacza i wentylacji garderoby pod
    dach. Jeden z kominow to typowa wentylacja dwoch pomieszczen i z tego mozna
    byloby zrezygnowac na korzysc wywiewki. Na dzis mozna uznac, ze obecny stan
    to blad. Drugi komin to wentylacja lazienek, wywiewka kanalizacyjna i kanal
    na instalacje hydrauliczna. Tu wolalem zeby komin byl. To tez najwyzszy
    punkt domu z ktorego latwo zrobic uziom, oraz zalozyc anteny. Za kominem mam
    do tego celu specjalnie zrobiony wylaz dachowy. Trzeci komin to komin
    spalinowy do kominka, nie ma o czym gadac. Czwarty komin to komin spalinowy
    z kotlowni, wentylacja kotlowni i garazu. Na dzis blad, bo zaden kociol do
    niego podlaczony nie jest. To raczej postep a nie blad budowlany. Dwa kominy
    na dzis zastapilbym wywiewkami, jeden zostaje jako filar do anten, drugi do
    kominka. Gdybym budowal stan surowy dzis to sprawy kominowe rozwiazalbym
    inaczej, wtedy o tym malo kto mowil. A ze czytaja nas rowniez Ci co dopiero
    zaczynaja lub zaczna to niech wiedza. :-)

    Pozdro.. TK

  • 129. Data: 2011-01-27 20:33:43
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

> [...]

    >OZC
    >dla PRAWIDŁOwEJ wymiany powietrza jaka jest różnica w stratach energi dla

    A jaka jest prawidlowa wymiana powietrza wg. OZC o jakiej swiat od czasow
    wyjscia z jaskin nie slyszal?

    >a jaka dla mechanicznej. To że wiekszość tu czytających tych strat na
    >rachunkach nie widzi
    >to nie znaczy że mają extra ocieplenie tylko że mają niewystarczającą
    >wentylację grawitacyjną.

    A ja z duzym prawdopodobienstwem gwarantuje kazdemu, ze po zatkaniu
    wszystkich kanalow wentylacyjnych na cala zime nie zauwaza roznicy w ilosci
    spalanego opalu. Wiecej wyciaga wlaczony okap na czas korzystania z kuchni
    niz traci sie przez wentylacje jaka by nie byla.
    Jakies dwa lata temu okazalo sie, ze w moim starym mieszkaniu nie dzialala
    wentylacja. Wszystkie kanaly byly niedrozne. Po przypadkach zaczadzenia
    administrator strasznie sie przejal i zarzadzil modernizacje tego
    dziadostwa. Zima po modernizacji ilosc spalanego opalu byla na poziomie
    standardowym. Na oko nie zmienilo sie nic poza mniejsza wilgocia w
    mieszkaniu. Tyle opalu ile kupowalo sie przez wiele lat tyle samo idzie i
    dzis.

    Pozdro.. TK

  • 130. Data: 2011-01-27 20:36:55
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 27 Sty, 21:14, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Ale skoro spytales to odpowiem. Mam cztery kominy, mialo byc piec, ale jeden

    O w morde.. To odpowiedz sobie teraz szczerze, gdybys od samego
    poczatku zalozyl, ze bedziesz mial wentylacje mechaniczna i tylko
    jeden kanal spalinowy do kominka. Ile bys oszczedzil rezygnujac z tych
    trzech pozostalych kominow? Ja tak mam - jeden maly komin (jeden kanal
    spalinowy do kominka, jeden "wentylacyjny" na okablowanie z dachu -
    anteny WiFi, tv etc i trzeci wentylacyjny... nieuzywany, zaslepiony i
    niepotrzebny). Dodatkowe oszczednosci eksploatacyjne wynikaja z braku
    tego mega-mostka cieplnego dla pomieszczen znajdujacych sie na
    poddaszu.

    Co do zamiennikow - zdajesz sobie jednak sprawe, ze taka wywiewka
    wentylacyjna w dachowce dwie stowy kosztuje ? :) Dobrych kilka takich
    by trzeba dac. No i IMHO nie zawsze uzyskasz tym prawidlowy ciag
    (szczegolnie dla pomieszczen na poddaszu). W mojej okolicy nikt nie
    zastepuje kominow tymi wywiewkami. Wszyscy buduja wielkie kominy..
    Oczywiscie ci, ktorzy nie maja wentylacji mechanicznej.

    Tak tylko lekko naciskam, jak mamy byc obiektywni to przedstawic
    trzeba wszystkie za i przeciw, po obu stronach :) Jak czasem slysze
    argumenty, ze went. mechaniczna z rekuperatorem to 20k pln, a
    grawitacyjna jest za darmo, to mnie poprostu sciska;) Prawda taka, ze
    mozna zblizyc sie do mechanicznej z porzadnym rekuperatorem za 4-5k
    pln, planujac wszystko juz w fazie projektu. Plus GWC ~2k pln i mamy
    zapewniona prawidlowa, przyjemna wentylacje, chlodek w lato i
    jakiestam oszczednosci w ogrzewaniu (calkiem niemale).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.