  • 171. Data: 2011-01-28 19:34:38
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:faa8e39f-da14-4098-b484-

    > Bo ja nie po to kupilem reku zeby mi sie zwracal :) A czy sie zwraca..
    > Mi w tym momencie prawdopodobnie zwraca sie momentalnie, bo ogrzewam
    > glownie pradem w G11 po 0,47 pln / kWh ;) KWh na sezon poszlo mi
    > dokladnie tyle ile obliczyl OZC. Traktuje wiec jego wyliczenia jako
    > bardzo dokladne. Z wentylacja grawitacyjna zuzycie mialo byc wyzsze o
    > ok 4-5 tys kWh co daje przy moim obecnym ogrzewaniu - 2350 pln /
    > sezon, czyli reku zwraca sie po dwoch latach ;)

    Kurde blaszka, ja za caly sezon pewnie zamkne sie taka kwota majac
    wentylacje grawitacyjna.

    Pozdro.. TK

  • 172. Data: 2011-01-28 19:37:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 20:31, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > No niezle. Gdybys nie ocieplil domu, albo grzal pradem z agregatu
    > benzynowego to zwrocilby sie jeszcze szybciej. :-))

    No. Ale co z tego ? Myslisz, ze specjalnie grzeje G11 zeby mi sie
    rekuperator zwrocil? Nie :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 173. Data: 2011-01-28 19:39:59
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 28 Sty, 20:34, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Kurde blaszka, ja za caly sezon pewnie zamkne sie taka kwota majac
    > wentylacje grawitacyjna.

    No spoko, od przyszlego sezonu mam zamiar zjechac do max 1,5k pln za
    ogrzewanie PC. Mozliwe ze bede sobie popalal jeszcze drewnem bo mam do
    wziecia uwaga... 60m3 drewna za jakies 20 pln / m3 co mogloby
    wystarczyc na jakies 4-5 sezonow grzania, tylko kurde problem w tym ze
    trzeba go samemu zaladowac / przywiezc i rozladowac z jakichs ~5km :)
    Wiec mogloby wyjsc jeszcze taniej :D
    pozdr.

    --
    Adam

  • 174. Data: 2011-01-28 19:43:34
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    d.googlegroups.com...
    On 28 Sty, 12:52, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:

    >Ale moj przyklad jest prawdziwy, realny. Masz fakty - zuzycie, koszt
    >pradu, koszt instalacji. Zwraca sie szybko? Zwraca. I to nie jest
    >temat do dyskusji, bo to FAKTY poparte rachunkami z zeszlego sezonu.

    Znaczy co? Grzales mniej kominkiem, czy byly wieksze mrozy?
    Moze nie dzialal Ci rekuperator a to by znaczylo, ze wentylacji nie miales w
    ogole i ze smrodu nie zgniles. W tym roku masz wiecej wymian powietrza i
    spadly Ci rachunki? Jakos nie wiele zrozumialem z tego poparcia rachunkami w
    zeszlym roku.

    Pozdro.. TK

  • 175. Data: 2011-01-28 19:46:50
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    .googlegroups.com...

    >Wtedy (pompa w przyszlym sezonie) sie nie zwroci pewnie nigdy ale
    >wtedy juz bedzie zwrocona :D :D

    Widze, ze sporo rzeczy Ci sie musi zwrocic. Poczynajac od grubego
    ocieplenia, okien trzyszybowych, przez kominek i rekuperator dochodzimy do
    juz zwroconej pompy ciepla. I to wszystko juz sie zwrocilo?

    Pozdro.. TK

  • 176. Data: 2011-01-28 19:52:56
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr " <c...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > Nie dwa wentylacyjne lecz jeden do kotłowni taki jak ten który mam i next
    > na
    > właśnie grawitację za podobną kwotę. Ten już postawiony również byłby
    > zbędny,
    > gdyby nie obawy o prąd, często nam go wyłączają i należało się
    > zabezpieczyć
    > kominkiem.
    No własnie to pisalem- piszesz o kominach dymnych ktore nic nie maja
    wspólnego z wentylacja grawitacyjną
    > Komin 1900 + 700 za postawienie bez obróbek blacharskich.

    A 120kształtek wentylacyjnych to koszt 250zl a z nich zrobisz 4 kanaly
    wentylacyjne po 8 metrów wysokości.

    Kris

  • 177. Data: 2011-01-28 19:59:02
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...

    > 5k pln, nie 10k pln. Nie budowalem kominow, nie mam nawiewnikow w
    > zadnym z okien etc. Juz to liczylem ;>
    > Faktycznie moze wyjsc nieco mniej - do tej pory wydalem 6,5k pln na
    > reku + ok 2k pln na rury, anemostaty i czerpnie/wyrzutnie. Dodajmy
    > jeszcze 500 pln na "pierdoly" w stylu tu pianka, tam troche welny i
    > mamy 9k pln. Wiec faktycznie blizej mi w koszcie tej instalacji do 4k
    > pln niz 5k pln ;-)

    Ale dodales zuzucie energii przez ciagle pracujaca pompe GWC i wentylatory?
    Bo glupio jakos tak porownywac magiczne obliczeniowe nie chcace wyjsc gdzie
    indziej 5tys kWh strat grawitacji? A dla czego nie chcace wyjsc gdzie
    indziej? Bo 5000 kWh to w moim przypadku gaz za ok. 1000zl. Mieszczac sie w
    sezonie w kwocie dwa tys. z kawalkiem nie sposob nie zauwazyc, ze to wynik z
    ksiezyca. Innymi slowy gdybym zainstalowal reku to wg. prezentowanego toku
    myslenia zaplacilbym blisko polowe tego co dzis. Niestety obliczajac same
    tylko przegrody bez uwzglednienia wentylacji wychodzi, ze zaplace wiecej.
    Mam czasem wrazenie, ze zupelnie nie zastanawiacie sie nad tym co
    przeklepujecie z jakichs tam dziwnych obliczen i to tym gorzej, bo macie
    wiedze o skladowych.

    Pozdro.. TK

  • 178. Data: 2011-01-28 20:03:01
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Dnia 28-01-2011 o 00:00:26 Maniek4 <r...@l...pl> napisał(a):

    >Dlaczego? ja mam trzy duże okna w wykuszu to są włąśnie fiksy,
    >znacznie lepiej wyglądają od zywykłych bo rama cienka a z zewn
    >je bez trudu umyję. To po co miałem dopłacać do nich :)

    Ale widzisz, caly paradoks sprowadza sie do tego, ze ja tez moge miec fixy
    gdzies tam. Przeciez wietrzac dom nie otwieram wszystkich okien na raz. :-)

    Pozdro.. TK

  • 179. Data: 2011-01-28 20:09:11
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    k.googlegroups.com...
    On 28 Sty, 13:49, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

    > Dwa kominy wentylacyjne miały kosztowac 5000zł?
    > Z czego te kominy miały byc zrobione?

    >Oj Kris, Kris, przesadzasz w druga strone.
    .Policz ile tej klinkierki wiecej trzeba na dodatkowe trzy kominy (jak
    >u Manka). Pelny TYTAN N kosztuje 5,4 pln netto:

    A etna kosztuje 2.5, ja wyrwalem za chynba 2.2 zl na poczatku 2008roku jak
    robiłem kominy

    http://www.crh-klinkier.pl/send2.php?file=pdf/cennik
    /CRH_cennik_netto.pdf

    Podajesz link do cen katalogowych, w relau pewnie wyrwiesz za 3,5zł

    >Zalozmy ze ze znizkami kupisz za 5 pln brutto. Na komin z trzema
    >..kanalami wentylacyjnymi (14x14) potrzebujesz... 8(albo 9, 10?) cegiel
    >na warstwe.
    Na same wentlacyjne mniej bo komin dymny jest obok wiec wentylacyjne to
    nijako poszerzenie dymnego.

    >Niech to co wystaje ponad dachowke ma 1,5mb. Ilosc warstw -
    > 20, ilosc cegiel -> 160. Razy trzy kominy = 480.

    Razy 2 u mnie i drugi komin mniejszy bo mniej kanalów wentylacyjnych. Juutro
    policze dokładnie albo na faktury spojrze ile cegieł klinkierowych mam na
    kominie.

    >Razy 5 pln sztuka =
    albo razy 2zł bo za tyle najtanszy klinkier tez dostaniesz;)))
    >2400 pln. Do tego zaprawa 1kg = 1 cegla czyli , tj. 20 workow po 20
    >pln = 400 pln. Suma materialow na *sama cegle klinkierowa z zaprawa* =
    >2800 pln. Nie licze juz robocizny ale pisanie w tym wypadku ze nic
    >wiecej bys nie zaplacil jakbys mial 1 czy 4 kominy to
    >nieporozumienie :)

    Ja mam dwa kominy nie cztery(ile widziales domów z czterema kominami?)
    I nawet jak bym z nich zrezygnował to cena za robocizne stanu surowego
    byłaby bez zmian. Gość liczył 5000zł kondygnacja 5000zł strop+ 5000zł
    dzialowki i ściana kolankowa. Kominy, ew schody itp były w cenie.

    >Wiesz ile niektorzy kasuja za samo fugowanie? ;-)

    Jakie fugowanie? gościu murował zaprawa do klinkieru która miała juz
    odpowiedni kolor(grafit chyba) i nic poźniej nie trzeba było fugować

    >Teraz musisz to obrobic - taki jeden komin to niecaly metr na 40cm,
    >czyli samej tasmy opierzeniowej potrzebujesz 8,5 metra, czyli dwie
    >rolki po 200 pln kazda. Do tego robota dekarza, giecie blach,
    >uszczelniacz dekarski. Wypadaloby sie jakos do tych kominow czasem
    >dostac? Dodatkowe wylazy, stopnie kominiarskie, drabinki.

    I tak bym to robił bo miałem kominy dymne, wiec koszt jesli juz to za
    wentylacyjne wzrósl symbolicznie.

    >5k pln na takie trzy kominy to wersja minimalna jak ma sie znajomego
    >murarza i samemu sie to zafuguje ;)

    Przesadzasz i to bardzo.

    Kris

  • 180. Data: 2011-01-28 20:09:51
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Aha... kominki wentylacyjne na dachu też wcale nie straszą swoim wyglądem.
    >
    > https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
    j#5567115911768073298
    > https://picasaweb.google.com/robercikus/DomekWWysowe
    j#5567115918853398466

    O tym wlasnie pisalem. Wyglada super i jakie tam oszczednosci na kominach?
    Nic poza to w domu nie potrzeba.

    Pozdro.. TK