  • 11. Data: 2011-01-23 17:41:31
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:ihhkhq$9ra$1@inews.gazeta.pl...
    > Dlaczego manipulujesz. Piszesz że nie wiesz czy Ci się zmienily rachunki
    > za
    > gaz ale są niższe. Ale już nie piszesz że w wariancie optymalnym rachunki
    > za
    > prąd podskoczyły o ponad 200 złotych rocznie.

    co to jest wariant optymalny?

    b.

  • 12. Data: 2011-01-23 18:21:42
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

> [...]
    > za
    > prąd podskoczyły o ponad 200 złotych rocznie.

    Wprowadziłem się do nowego domu, więc nie wiem czy mi rachunki za gaz
    wzrosły czy zmalały. Jeśli nawet te 200zł rocznie to są koszty użytkowania
    rekuperacji to jest to śmieszna cena w porównaniu z korzyściami jakie
    wynikają z jej użytkowania.

  • 13. Data: 2011-01-23 21:21:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Cieplo?

    Portfel?

    TK

  • 14. Data: 2011-01-23 21:55:08
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Wilgotność spadnie do ok. 15-20% (przy temp zewn. ok 0 stopni, przy mrozie
    > procentów będzie jeszcze mniej). Zawartość tlenu
    > raczej się nie zmieni ;)

    Kudlaty kiedys pisal, ze wilgotnosc ma 40 - 60% uzywajac rekuperatora...

    > odwodnienia, a tynki gipsowe wreszcie przestaną śmierdzieć.

    ze co??

    Pozdro.. TK

  • 15. Data: 2011-01-23 21:55:41
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Portfel?

    Krokodyl?

  • 16. Data: 2011-01-23 21:58:05
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości

> [...]
    > wzrosły czy zmalały. Jeśli nawet te 200zł rocznie to są koszty użytkowania
    > rekuperacji to jest to śmieszna cena w porównaniu z korzyściami jakie

    Skoro nie wiesz czy rachunki spadly czy nie to nie wiesz tez jakie bylyby
    korzysci z nieuzywania rekuperacji ale relatywnie wiekszej kubatury domu jak
    podejzewam.

    Pozdro.. TK

  • 17. Data: 2011-01-23 21:59:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Skoro nie wiesz czy rachunki spadly czy nie to nie wiesz tez jakie bylyby
    > korzysci z nieuzywania rekuperacji ale relatywnie wiekszej kubatury domu
    > jak podejzewam.

    A liczył ktos rekuperacje z uwzględnieniem gruntowego wymiennika ciepła? To
    mogłoby znacząco podniesc skutecznosc systemu.

    b.

  • 18. Data: 2011-01-23 22:04:12
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > Krokodyl?

    Raczej waz.

    Pozdro.. TK

  • 19. Data: 2011-01-23 22:06:04
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > A liczył ktos rekuperacje z uwzględnieniem gruntowego wymiennika ciepła?
    > To mogłoby znacząco podniesc skutecznosc systemu.

    W stosunku do kosztow chyba jednak nie takie pewne.

    Pozdro.. TK

  • 20. Data: 2011-01-23 22:13:17
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 23 Sty, 22:59, Budyń <b...@g...pl> wrote:

    > A liczył ktos rekuperacje z uwzględnieniem gruntowego wymiennika ciepła? To
    > mogłoby znacząco podniesc skutecznosc systemu.

    Szczegolnie w lato, ha :)
    Ja jeszcze nie mam odpalonego ale 100mb PE25 juz zakopane i
    dociagniete w okolice czerpni. Bedzie GWC wodne z wymiennikiem glikol
    <> powietrze. Koszt jeszcze ok 1k pln, mysle ze za tyle uda sie zlecic
    zrobienie porzadnego wymiennika :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.