  • 41. Data: 2011-01-24 12:06:53
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> napisal w wiadomosci
    news:4d3cba2c$0$2436$65785112@news.neostrada.pl...
    > To ja nie rozumiem po co te rekuperatory? Zeby tynki pekaly i miec
    > choroby?

    Tak. Mozesz sie juz poklepac po ramienu. Znuf.

  • 42. Data: 2011-01-24 12:09:05
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 12:59, "Budyn" <b...@g...pl> wrote:
    > Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w
    wiadomoscinews:020fa334-1eca-471c-a56f-bee26f388d17@
    i18g2000yqn.googlegroups.com...

    > Drogo jakos... a gdybys tam chlodnice samochodowa wsadzil?

    Zupelnie nie te parametry. Chlodnica chlodzi ciecz o temp. 90stC, a
    nie 5stC :) Poszukaj watku na forum muratora o GWC wodnym - byly
    obliczenia, byly namiary i wyceny roznych firm ktorym to ludzie
    zlecali. Sa tez fotki z odpalonej instalacji z takim GWC :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 43. Data: 2011-01-24 12:53:01
    Od: "Budyn" <b...@g...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > Zupelnie nie te parametry. Chlodnica chlodzi ciecz o temp. 90stC, a
    > nie 5stC :)

    wazna jest róznica temperatur, ale zgadzam sie trzeba to policzyc

    >Poszukaj watku na forum muratora o GWC wodnym - byly
    > obliczenia, byly namiary i wyceny roznych firm ktorym to ludzie

    cholera, tam jest 100stron, daj linka na której to jest :-)

    b.

  • 44. Data: 2011-01-24 12:56:38
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomoscinews:1d649082-7a62-4dbf-962f-31cd49af55df@
    s5g2000yqm.googlegroups.com...

    > wazna jest róznica temperatur, ale zgadzam sie trzeba to policzyc

    Owszem. Ale prawdopodobnie chlodnica samochodowa przy tak niskich
    temperaturach bedzie za slaba. Ja tego nie potrafie obliczyc bo to juz
    wyzsza szkola jazdy (nim mi dysk nie padl to mialem fajny poradnik
    dot. projektowania tego typu wymiennikow i to bylo dobrych 16 stron
    samych wzorow :-)

    > cholera, tam jest 100stron, daj linka na której to jest :-)

    Kurcze nie wiem! Ja to czytalem rok temu, mialem oznaczone co gdzie
    jest ale po padzie dysku jestem "czysty" :-) Trzeba poswiecic jedna
    nocke na przeczytanie calosci ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 45. Data: 2011-01-24 13:01:10
    Od: "Adam Rogalski" <r...@i...spam.pw.edu.pl>

    poszukajcie na skróty w wyszukiwarce:
    firma juwent,
    użytkownik: Piczman

    Pozdrawiam
    Adam R

  • 46. Data: 2011-01-24 13:13:28
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 14:01, "Adam Rogalski" <r...@i...spam.pw.edu.pl> wrote:
    > poszukajcie na skróty w wyszukiwarce:
    > firma juwent,
    > użytkownik: Piczman

    On widze wymiennik ma za 500 pln. Plus troche rurek miedzianych (to
    juz mozna spokojnie samemu zrobic). Bedzie sie trzeba wgryzc w
    szczegoly i na wiosne te GWC skonczyc :)
    pozdr.

    --
    Adam

  • 47. Data: 2011-01-24 13:30:12
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: janusz_kk1 <j...@o...pl>

    Dnia 24-01-2011 o 10:54:02 Budyń <b...@g...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "janusz_kk1" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > dlatego o tym mysle :-) Ale ja nie moge żwirowego (bezprzeponowego) bo
    > mam za wysoko wodę gruntową.
    Możesz, robi się górkę :) np taras przy domu i już masz podniesione
    ile trzeba.

    A z przeponowego wilgoci niet.
    Zgadza się, a mogą być nawet szkodniki bo wilgoć w lecie się skrapla w
    rurach
    i jej nadmiar trzeba odprowadzać, aby coś tam w rurach nie zaczeło
    'rosnąć' :)

    Ja mam GWC zrobione przy domu od strony południowej, miałem za duży wykop
    pod fundamenty
    i to wykorzystałem (miałem go zamiar robić później), mam go od ławy aż po
    samą powierzchnię,
    od góry zaizolowany styro i folią. Drenaż ław robi mi też za odwodnienie
    GWC.

    --
    Pozdr
    JanuszK

  • 48. Data: 2011-01-24 14:12:59
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    Nie. Tu obieg wody (roztworu wody z glikolem) jest zamkniety,
    wymieniane jest jedynie cieplo.

    Ale to nie jest tak że im większe różnice temperatur na wejściu/wyjściu
    powietrza z i do domu (a GWC ma te róznice zmniejszać) to wysuszanie
    powietrza i usuwanie wilgoci z powietrza wywiewanego jest większe?

    MS

  • 49. Data: 2011-01-24 14:57:07
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości
    > Ale to nie jest tak że im większe różnice temperatur na wejściu/wyjściu
    > powietrza z i do domu (a GWC ma te róznice zmniejszać) to wysuszanie
    > powietrza i usuwanie wilgoci z powietrza wywiewanego jest większe?

    tak nie jest - to co w rurę wylotową wpadnie to z domu ginie.

    b.

  • 50. Data: 2011-01-24 15:12:57
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 15:12, "Maciej S." <m...@c...pl> wrote:

    > Ale to nie jest tak e im wi ksze r nice temperatur na wej ciu/wyj ciu
    > powietrza z i do domu (a GWC ma te r znice zmniejsza ) to wysuszanie
    > powietrza i usuwanie wilgoci z powietrza wywiewanego jest wi ksze?

    Strumienie nie mieszaja sie. Dlatego w zime wpuszczajac suche
    powietrze, a wypuszczajac wilgotne - osuszasz je :) Zeby je podniesc -
    musisz przed wpuszczeniem na salony go poprostu nawilzyc, co robi
    zwirowy GWC. U mnie wilgotnosc jest w normie - nigdy nie spadla do
    15-20%. Zreszta - wentylacja grawitacyjna robi wiekszy ruch i wymienia
    wiecej powietrza na te suche z zewnatrz. Ja sobie przynajmniej moge
    regulowac, a nawet sterowac moca wentylatorow w zaleznosci od
    wilgotnosci (czujnik wilgoci polaczony z rekuperatorem i moglbym
    utrzymywac stala wilgotnosc).
    pozdr.

    --
    Adam Sz.