  • 61. Data: 2011-01-24 19:04:29
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 19:56, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Hihi. :-))
    >
    > Wiedzialem, wiedzialem, ze jedno zdanie nie przejdzie bez echa... :-)))

    Tzn. ktore? Trzeba prostowac nieprawde ;)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 62. Data: 2011-01-24 19:12:40
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    > No to albo pisał bzdury, albo dodatkowo obficie nawilża. U mnie wilgotność
    > w salonie zimą waha się między 20 a 40% a nie mam wentylacji mechanicznej.
    > W salonie stoi 300l akwarium, z któego woda wyparowuje w tempie ok.
    > 30l/tydzień, używam nawilżacza praktycznie 24/h dobę (ok. 10l dziennie
    > schodzi).

    Ja zwrocilem na to uwage, bo byl to okres grupowego zachwytu wentylacja
    mechaniczna. Wiekszosc zwolennikow podawalo wlasnie ten parametr jako jeden
    z podstawowych korzysci lub nie korzysci bo za sucho, a tu Kudlaty i jego
    dane burzace mit o nizszej wilgoci. Byc moze wazna tez jest pora roku a to
    co podawal nie dotyczylo okresu duzych mrozow. Nie sadze, zeby pisal bzdury
    bo co to mialoby na celu? Zreszta sprawial wrazenie intelektualnie
    rozwinietego.

    > Wiem, że u niektórych śmierdzą. Tynki gipsowe wiążą bardzo dużo wilgoci,
    > gdy spada temperatura, wilgoć wyraźnie czuć. Przy tynkach cem-wap. tego
    > problemu nie ma i dlatego m.in. sporo ludzi wybiera cem-wap.
    > Zimą, gdy się grzeje, takie tynki wysychają błyskawicznie.

    Prawde mowiac nie raz slyszalem mniej wiecej o tym co piszesz. Ja mam
    cementowo wapienne wygladzone gladzia i efektu o ktorym piszesz nie
    zauwazylem.

    Pozdro.. TK

  • 63. Data: 2011-01-24 19:21:35
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    > W prawidlowo dzialajacej? Powinno byc wrecz odwrotnie, tj. zbyt duza
    > ilosc wymian powietrza (szczegolnie w mrozy :)

    To pewnie po uchyleniu okien.

    Pozdro.. TK

  • 64. Data: 2011-01-24 19:40:49
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    f.googlegroups.com...

    > Tzn. ktore? Trzeba prostowac nieprawde ;)

    Tak ogolnie. Wystarczy jedno zdanie by rozgorzala w tym temacie dyskusja.
    :-))

    Pozdro.. TK

  • 65. Data: 2011-01-24 19:43:02
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 20:40, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Tak ogolnie. Wystarczy jedno zdanie by rozgorzala w tym temacie dyskusja.
    > :-))

    No.. Ale to w koncu watek o rekuperatorze :)
    Ale masz racje, juz sie odcinam. Co kto chcial przekazac, przekazal
    juz w poprzednim niedawnym watku dot. rekuperacji. Nikt nikogo nie
    przekonal wiec szkoda czasu na pisanie :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 66. Data: 2011-01-24 19:55:41
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    b.googlegroups.com...

> [...]
    > juz w poprzednim niedawnym watku dot. rekuperacji. Nikt nikogo nie
    > przekonal wiec szkoda czasu na pisanie :-)

    Mlodzi na grupie sie podniecaja. My nieco mniej. :-))

    Pozdro.. TK

  • 67. Data: 2011-01-24 19:58:08
    Od: "nacocito" <n...@c...to>

    > Użytkownik "nacocito" <n...@c...to> napisał w wiadomości
    >
    > Jaki parametr fizyczny ma świeże powietrze o którym piszesz?
    >
    > U mnie nieświeże powietrze ze słabo działającej wentylacji grawitacyjnej
    > (i to tylko w niektórych pomieszczeniach) ma 45-65% wilgotności i 20,9%
    > tlenu. Co mi poprawi rekuperator?

    Zadając takie pytania uważam że Twoje powietrze jest jednak słabo
    zjonizowane ;)

  • 68. Data: 2011-01-24 20:02:13
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 20:55, "Maniek4" <r...@l...pl> wrote:

    > Mlodzi na grupie sie podniecaja. My nieco mniej. :-))

    Jacy mlodzi - Janek ma brode. Widzialem na filmie!
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 69. Data: 2011-01-24 20:04:36
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Zawartość obcych cząstek? To sie ciężko definiuje ale łatwo mierzy ...
    > nosem.

    Pudło. Po ilości kurzu w nosie i na powierzchniach sądzę że jest ich
    niewiele. Nie ma się skąd kurzyć. Chyba że by nie było odkurzane z dwa
    miesiące.

    Tym niemniej zainstalowałem filtr katechinowy i cząstek stałych w
    klimatyzatorze. Był dołączony, to czemu nie?

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 70. Data: 2011-01-24 20:05:58
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości

    > Zadając takie pytania uważam że Twoje powietrze jest jednak słabo
    > zjonizowane ;)

    Mam jonizator. Kupiłem jeszcze za PRL. Mogę sobie zjonizować. Nie wpłynie to
    chyba na ilość tlenu i wody. Kurz się pewnie będzie inaczej osadzał?