  • 71. Data: 2011-01-24 20:08:59
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:3216218d-209f-49e0-a5a3-1b2519f1d146@o14g2000yq
    e.googlegroups.com...

    > Jacy mlodzi - Janek ma brode. Widzialem na filmie!

    :-DDDDDDDDDDDDD

    Mlodzi starzem, nie wiekiem.

    Pozdro.. TK

  • 72. Data: 2011-01-24 20:10:21
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    googlegroups.com...
    On 24 Sty, 19:13, "Jan Werbinski" <j...@t...bez.maj.la> wrote:

    > Tylko ze w pomieszczeniach pozbawionych wentylacji grawitacyjnej, a
    > przewietrzanych jedynie okazjonalnym otwarciem drzwi sa takie same
    > parametry
    > powietrza. Tam nie trace ciepla przez wentylacje. Co mi da rekuperator?

    To tam nie musisz tez wentylowac mechanicznie.

    > Po co mi precyzyjnie kontrolowany stopien wentylacji pomieszczen? Jaki

    Zeby zmniejszac niepotrzebnie duza wentylacje, ktorej ogrzanie
    kosztuje. Grzejesz pradem i naprawde o tym nie wiesz? Przeciez grzejac
    pradem w nawet malym domu rekuperator ekonomicznie zwraca sie bardzo
    szybko, po paru latach.

    No ale zapomnialem, ze Ty preferujesz "domy" 25-50m2, tam rzeczywiscie
    wystarczy okazjonalnie otworzyc drzwi zewnetrzne zeby zwentylowac pol
    kubatury takiego domku ;)
    pozdr.
    ===========================

    Zeby dojsc do wniosków przyjmijmy ze wentylacja otwieranymi z rzadka
    drzwiami zapewnia przy braku wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej
    wlasciwe parametry powietrza. W dodatku dzieki niewielkiej wymianie
    powietrza nie wplywaja z nim zanieczyszczenia z zewnatrz, co sprawia ze
    filtracja nie jest potrzebna.

    To jaki sens ma rekuperator?

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    Prywatna http://www.janwer.com/

  • 73. Data: 2011-01-24 20:12:03
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl> napisal w wiadomosci

    > No nie przesadzaj. Jak wentylacja grawitacyjna ma zapewnic wilgotnosc
    > powietrza? Zasada jest ta sama co w mechanicznej: zasysane powietrze z
    > zewnatrz jest suche. I dlatego dzis znów mam 30% wilgotnosci w domu. Przy
    > wentylacji grawitacyjnej jest jednak duzo mniej wymian powietrza w ciagu
    > doby i latwiej te wilgotnosc utrzymac.

    A ja w pomieszczeniach bez wentylacji mam np 45% wilgotnosci. Po co mi
    rekuperator

    --

    ?

  • 74. Data: 2011-01-24 20:22:31
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Maciej S." <m...@c...pl>

    > tak nie jest - to co w rurę wylotową wpadnie to z domu ginie.

    To dlaczego niby wentylacja mechaniczna ma bardziej wysuszać powietrze,
    skoro w grawitacyjnej powietrze z domu też wypada?

    MS

  • 75. Data: 2011-01-24 21:10:51
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...

    > W prawidlowo dzialajacej? Powinno byc wrecz odwrotnie, tj. zbyt duza
    > ilosc wymian powietrza (szczegolnie w mrozy :)

    To ja juz zglupialem. Zwolennicy went-mech zawsze tu pisali ze ci z
    grawitacyjna to w smrodzie, zaduchu itp zyja. Nawet tu w tym watku nacocito
    pisze ze dzieki went mech ma swieze powietrze. A ty piszesz ze went wymienia
    mniej powietrza od grawitacyjnej. Nie chce mi sie szzukac w archiwum ale
    chyba w zeszlym roku nawet Ty przekonywales ze grawitacja to zaduch, wilgoc
    itp bo nie zapewnia odpowiedniej ilosci wymian. A teraz sie okazuje ze
    grawitacyjna nie dosc ze dziala to jeszcze za bardzo.;))

    Kris

  • 76. Data: 2011-01-24 21:15:49
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    > Pudło. Po ilości kurzu w nosie i na powierzchniach sądzę że jest ich
    > niewiele. Nie ma się skąd kurzyć. Chyba że by nie było odkurzane z dwa
    > miesiące.

    toz ja nie mowie ze u ciebie. Nie ma obowiązku miec spitolona wentylacje
    grawitacyjną :)

  • 77. Data: 2011-01-24 21:18:56
    Od: Budyń <b...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > To dlaczego niby wentylacja mechaniczna ma bardziej wysuszać powietrze,
    > skoro w grawitacyjnej powietrze z domu też wypada?

    bo sądzę, w przeciwieństwie do adama, ze mechaniczna zwiększa wymiane
    powietrza w stosunku do grawitacyjnej - głównie dlatego ze grawitacyjne są
    pozatykane itp.

    Wiec jesli duza wymiana do większa utrata wilgoci - do pwenego miejsca to
    zysk bo za duzo wilgoci w domu nie chcemy, ale potem jak za sucho to dla
    budynku dobrze ale dla ludzi mniej.

    b.

  • 78. Data: 2011-01-24 21:20:27
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-24 21:10, Jan Werbinski pisze:

    > Zeby dojsc do wniosków przyjmijmy ze wentylacja otwieranymi z rzadka
    > drzwiami zapewnia przy braku wentylacji grawitacyjnej i mechanicznej
    > wlasciwe parametry powietrza.

    Nie zapewnia. Chyba, że nie mieszkają tam ludzie. Im mniejsza kubatura
    tym gorzej. Człowiek musi się pocić, oddychać, są bakterie, zarodniki
    grzybów, roztocza, etc. Sprawna wentylacja pozwala na usuwanie tego na
    zewnątrz.

    Parametry fizyczne powietrza (wilgotność, gęstość, ciepło właściwe,
    temperatura itd. itp) nie mają tu znaczenia, więc pytasz o nie tylko po
    to, by trollować.

    EOT.

    M.

  • 79. Data: 2011-01-24 21:24:10
    Od: M <M...@o...pl>

    W dniu 2011-01-24 21:08, Maniek4 pisze:
    > Uzytkownik "Adam"<a...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    > :-DDDDDDDDDDDDD
    >
    > Mlodzi starzem, nie wiekiem.

    Dla mnie ciekawostką jest fakt, że Werbiński kąpie 4-osobową rodzinę w
    80l wody na dobę (ciepła woda na wszystkie potrzeby bytowe 4 osób), do
    tego nie widzi potrzeby wentylacji. IMHO powinien przejść się do
    laryngologa, bo chyba ma coś z górnymi drogami oddechowymi (a w
    szczególności z nosem). :-)

    M.

  • 80. Data: 2011-01-24 21:36:36
    Od: Adam <a...@g...com>

    wiadomoscinews:c91b64dd-95af-40d2-bc89-9f51d78cb627@
> [...]
    > itp bo nie zapewnia odpowiedniej ilosci wymian. A teraz sie okazuje ze
    > grawitacyjna nie dosc ze dziala to jeszcze za bardzo.;))

    W lato nie dziala. W zime w cieple dni - dziala tak se. W mroz
    zapiernicza jak szalona. Ale z reguly to nie dziala bo nikt nie ma
    prawidlowo nawiewnikow, duzo osob zatyka wszystkie szpary, wstawia
    wentylatory (ktore sa potem wylaczone i zaburzaja przeplyw) w
    lazienkach, tudziez nawet hamsko zatyka "zaluzjami". W efekcie mamy
    zaduch, smrod i plesn, czy grzybka :) Wentylacja mechaniczna zapewnia
    stale ta sama zadana wymiane powietrza niezaleznie od pogody. Ot i
    "tylko" tyle :)
    pozdr.

    --
    Adam