  • 81. Data: 2011-01-24 21:47:35
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni sie po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Bartek" <bk*n@v.atonet.pl>

    "Adam" <a...@g...com> wrote:

    > W lato nie dziala. W zime w cieple dni - dziala tak se. W mroz
    > zapiernicza jak szalona. Ale z reguly to nie dziala bo nikt nie ma
    > prawidlowo nawiewnikow, duzo osob zatyka wszystkie szpary, wstawia
    > wentylatory (ktore sa potem wylaczone i zaburzaja przeplyw) w
    > lazienkach, tudziez nawet hamsko zatyka "zaluzjami". W efekcie mamy
    > zaduch, smrod i plesn, czy grzybka :) Wentylacja mechaniczna zapewnia
    > stale ta sama zadana wymiane powietrza niezaleznie od pogody. Ot i
    > "tylko" tyle :)

    A ile widziales domów, gdzie jest zaduch, plesn lub grzybek? :)
    Ja znam jeden, i to z opowiadan kumpla, który kupil dom z 1936 roku
    (poniemiecki) bez izolacji poziomej, w którym ktos zrobil ocieplenie ze
    styropianu.

    --
    Bartek

  • 82. Data: 2011-01-24 21:56:43
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 22:47, "Bartek" <b...@...atonet.pl> wrote:

> [...]
    > Ja znam jeden, i to z opowiadan kumpla, który kupil dom z 1936 roku
    > (poniemiecki) bez izolacji poziomej, w którym ktos zrobil ocieplenie ze

    A chocby kostka mojego kumpla ktoremu po ociepleniu styropianem
    pojawil sie w/w problem, z ktorym walczy od roku (montuje dodatkowe
    nawiewy w oknach). W naroznikach w sypialni i salonu pojawily mu sie
    czarne kropki z grzybkow.

    A w mieszkaniach.. Blok w ktorym mieszkalem. Absolutnie kazdy mial
    problem z wilgocia bo w zimie wszystkim szyby "plakaly" :) Miasto
    wszystkim zamontowalo takie zajebiste nawiewniki w postaci dziury w
    murze na wylot + kratka z zaluzja. Wialo tamtedy zimno jak powalone.

    Polecam poczytac chocby watki z forum muratora:

    http://www.google.pl/#hl=pl&source=hp&biw=1280&bih=6
    15&q=grzyb+na+scianie+site%3Aforum.muratordom.pl&aq=
    f&aqi=&aql=&oq=&fp=716d75e0a27c4f33

    Znajdz mi tam jednego uzytkownika, ktory ma wentylacje mechaniczna :)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 83. Data: 2011-01-24 22:02:06
    Temat: Re: Jaki parametr fizyczny zmieni się po zainstalowaniu rekuperatora?
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Użytkownik "Maciej S." <m...@c...pl> napisał w wiadomości

    > To dlaczego niby wentylacja mechaniczna ma bardziej wysuszać powietrze,
    > skoro w grawitacyjnej powietrze z domu też wypada?

    Bo wg jej użytkowników zapewnia większą wymianę powietrza, czyli więcej
    wilgoci usuwa.

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 84. Data: 2011-01-24 22:05:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    > zaduch, smrod i plesn, czy grzybka :) Wentylacja mechaniczna zapewnia
    > stale ta sama zadana wymiane powietrza niezaleznie od pogody. Ot i
    > "tylko" tyle :)

    Tylko skad ta nagla zmiana. Teraz jako glówny argument za went mech pada ze
    zapewnia mniej wymian jak grawitacyjna. Jeszcze rok temu bylo odwrotnie w
    dyskusjach- mech zapewnial komfort dzieki temu ze wiecj powietrza wymienia
    od grawitacyjnej.
    Rok zaledwie minal a takie zmiany.;)

    Kris

  • 85. Data: 2011-01-24 22:17:30
    Od: "Kris" <k...@w...pl>

    > wilgoci usuwa.

    Niektórzy twierdza odwrotnie

  • 86. Data: 2011-01-24 22:27:08
    Od: Adam <a...@g...com>

    On 24 Sty, 23:05, "Kris" <k...@w...pl> wrote:

> [...]
    > dyskusjach- mech zapewnial komfort dzieki temu ze wiecj powietrza wymienia

    A skad. Ja zawsze pisalem o mrozach, bo wtedy tez daje sie odczuc
    najwieksze zalety reku. No i w lato, kiedy went. grawitacyjna nie
    dziala. A to ze went. mechaniczna dziala lepiej, sprawniej i bardziej
    kontrolowanie od grawitacyjnej wynika z jej budowy i zasady
    dzialania ;-)

    Ale.. EOTuje sie totalnie od tego watku, nie chce mi sie pisac na ten
    temat juz :-)
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 87. Data: 2011-01-24 22:31:27
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    > Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
    >
    > Niektórzy twierdza odwrotnie

    Bo zależy co się chce udowodnić.

  • 88. Data: 2011-01-24 22:35:15
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Użytkownik "M" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Parametry fizyczne powietrza (wilgotność, gęstość, ciepło właściwe,
    > temperatura itd. itp) nie mają tu znaczenia, więc pytasz o nie tylko po
    > to, by trollować.

    Solary sie przejadly i nie da sie udowodnic stawianych tez, banki i kredyty
    przy watlej wiedzy ekonomicznej tez obgadane, wiec czemu teraz nie
    wentylacja mechaniczna? :-))

    Pozdro.. TK

  • 89. Data: 2011-01-24 22:36:41
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
> [...]

    najwieksze zalety reku. No i w lato, kiedy went. grawitacyjna nie
    dziala. A to ze went. mechaniczna dziala lepiej, sprawniej i bardziej
    -------------------

    Po co mi w lato wentylacja grawitacyjna? Nadmienie, ze wtedy temperatura w
    moim ulubionym pokoju wynosi 22-25 stopni, a wilgotnosc 55-65%.

    --
    Jan Werbinski O0oo....._[:]) bul, bul, bul

  • 90. Data: 2011-01-24 22:38:07
    Od: "Maniek4" <r...@l...pl>

    Uzytkownik "Adam" <a...@g...com> napisal w wiadomosci
    .googlegroups.com...
    c39g2000yqi.googlegroups.com...

    Hihihi.

    > W lato nie dziala.

    Dziala, dziala. Szkoda, ze nie zaprosilem Cie do mycia kratek wentylacyjnych
    po obsadzaniu parapetow latem.

    Pozdro.. TK