  • 1. Data: 2010-08-24 21:06:58
    Temat: Jaki piec na drewno ? (na duże szczapy)
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

    Witam ponownie,

    Wybaczcie że nie do końca z tematyką grupy, ale pewnie lepszej
    nie znajdę (na pl.rec.dom jest więcej mieszczuchów ;) niż "domowników") ;)

    Muszę wymienić piec (stary strasznie już zasyfiony i bardziej na węgiel
    niż na drewno - mały właz, malutkie kawałeczki drewna można wrzucić)

    Najlepiej na taki, żeby w miarę duże szczapy drewna wchodziły.
    (mam dość grube kawałki, o długości od 30cm do 50cm) ...

    Chyba dolnego-palenia - większa szansa na utrzymanie komina
    w czystości ... - ale jestem otwarty na propozycje.

    Macie coś sprawdzonego ?
    (no i nie za drogi, bo w starą chałupę nie bardzo chcę inwestować)

    Dzięki,
    Aleksander.

  • 2. Data: 2010-08-28 07:50:08
    Temat: Re: Jaki piec na drewno ? (na duże szczapy)
    Od: Kudlaty <p...@g...com>

    On 24 Sie, 23:06, "Aleksander" <f...@f...fake> wrote:
> [...]
    >
    > Macie coś sprawdzonego ?
    > (no i nie za drogi, bo w starą chałupę nie bardzo chcę inwestować)

    obecnie nic taniego nie ma.
    Producenci kotłow przeginaja z cena i z marza.
    Co do twojego problemu to raczej budowa swojego wlasnego kotla lub
    pojscie w cene i kupno do zgazowywania. Przynajmniej sie nie nameczysz
    noszeniem drewna oraz porannego rozpalania.

  • 3. Data: 2010-08-29 09:33:51
    Od: "Aleksander" <f...@f...fake>

> [...]
    > pojscie w cene i kupno do zgazowywania. Przynajmniej sie nie nameczysz
    > noszeniem drewna oraz porannego rozpalania.

    Dzięki Kudłaty za posta,

    Masz jakieś typy ? Dobra, może swoje kosztować, byle
    zwróciło się to w jakości / łatwości palenia bez
    dymienia itd :)

    Ja myślałem o Buderusie Lovano S111... ale ponoć wymaga
    bardzo dobrego ciągu (wysoki dobry komin)...

    Pozdrawiam,
    Aleksander.

  • 4. Data: 2010-08-29 17:18:06
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał w wiadomości

> [...]
    > dymienia itd :)
    >
    > Ja myślałem o Buderusie Lovano S111... ale ponoć wymaga
    > bardzo dobrego ciągu (wysoki dobry komin)...

    Mam od kilku lat Vigasa, w rodzinie jest jeszcze Atmos. Oba OK. - Vigas przy
    tej samej mocy ma większą komorę od Atmosa.
    Kocioł na drewno to nie prom kosmiczny - każdy inny o budowie zbliżonej do
    któregoś z nich (to są dwie różne konstrukcje) i odpowiednie masie (chodzi o
    grubość blach) będzie spełniał swoje zadanie.
    Ale pocieszę Cię, koszt kotła przy paleniu drewnem to dopiero połowa
    inwestycji. Jeśli sam nie umiesz i nie masz dojścia do tanich
    rzemieślników - to reszta będzie Cię drogo kosztować. Kluczowy jest bufor -
    jeśli go nie miałeś w planach - to lepiej odpóść sobie palenie drewnem.
    Druga sprawa do wykonanie odpowiedniego układu mieszjącego na powrocie
    kotła, można go zmontować samemu lub kupić gotowy, trzecia sprawa to komin -
    musi mieć odpowiedni przekrój - przeważnie większy niż do kotła węglowego o
    tej samej mocy.
    Tak właściwie to kolejność inna - 1. komin, 2. bufor, 3. laddomat

    Pzdr
    TG