  • 21. Data: 2018-01-05 13:46:15
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: yabba <g...@g...com>

    W dniu 2018-01-05 o 13:33, Jacek pisze:

    > Ja na razie przećwiczyłem kilka tanich routerów oraz ciut droższego
    > ASUSa Rt Ac 1200+G.
    > Moja niechęć do mnożenia punktów dostępowych wynika z tego, że żona
    > będzie marudzić: dlaczego w kuchni ma się łączyć z X a w pokoju z Y.
    > Mi to za wiele nie przeszkadza.

    Możesz mieć dwie sieci z takim samym SSID i hasłem.

    yabba

  • 22. Data: 2018-01-05 14:02:22
    Od: Maciek <d...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 5 Jan 2018 08:46:43 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jeśli producent zadbał o wprowadzenie do sprzętu potrzebnych danych
    > (nie zawsze to robi), to nastąpi dopasowanie urządzenia do regulacji
    > krajowych. Czyli wyznaczenie listy kanałów, oraz -- co w tym przypadku
    > istotne -- ustalenie mocy transmisji. Argentyna dopuszcza wyższą niż
    > na przykład Polska.

    O, nie wiedziałem, sprawdzę w swoim.

    --
    //\/\aciek
    docktor(a)poczta.onet.pl

  • 23. Data: 2018-01-05 14:14:12
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Jan 2018 13:33:49 +0100, Jacek

    > dlaczego w kuchni ma się łączyć z X a w pokoju z Y.

    Przecież ustawiasz takie same parametry (SSID i hasło), tylko na
    przeciwległym kanale i działa. Mam tak zrobione u siebie, nie z
    konieczności, tylko bo mogę. W sensie główny router stoi w pracowni, a przy
    TV w salonie jest też (stary) router tylko służący wyłącznie jako switch
    lanowy. Ale że ma WiFi, to sobie tak wzmocniłem sygnał.

    Zaciągnij sobie w ogóle WiFi analyzer (o ile masz smarkfona na andku):

    https://play.google.com/store/apps/details?id=com.fa
    rproc.wifi.analyzer&hl=pl

    i sprawdź czy nie siedzisz na tym samym kanale np. z trzema innymi
    sąsiadami (stąd pytałem wcześniej czy zmieniałeś kanały). ;P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 24. Data: 2018-01-05 14:27:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 05.01.2018 o 14:14, Myjk pisze:
    > Przecież ustawiasz takie same parametry (SSID i hasło),
    Dzięki, nie wiedziałem, że tak się da ;-)
    > Zaciągnij sobie w ogóle WiFi analyzer (o ile masz smarkfona na andku):
    Mam i korzystam przy ustawianiu antenek i miejsca, gdzie daję router.
    Z sąsiadami nie mam problemu, bo tu zabudowa jest rozproszona i widzę
    maksymalnie trzech, ale z poziomem sygnału -80-90 dB.
    Jacek

  • 25. Data: 2018-01-05 14:45:35
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Jan 2018 14:27:24 +0100, Jacek

    > Mam i korzystam przy ustawianiu antenek i miejsca, gdzie daję router.
    > Z sąsiadami nie mam problemu, bo tu zabudowa jest rozproszona i widzę
    > maksymalnie trzech, ale z poziomem sygnału -80-90 dB.

    Nie ważne, może siać i przeszkadzać. Nic nie szkodzi zmienić na inny kanał.
    W tej apce pokazuje na jakich kanałach działają poszczególne sieci.

    Jeśli masz możliwość pociągnięcia kabla, ja bym na Twoim miejscu pocisnął
    na AP koniecznie z WiFi 5GHz -- TP linka wtykanego w kontakt widzę za 120
    zł.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 26. Data: 2018-01-05 16:05:42
    Od: adam <a...@a...pl>

    Dovado
    Tanie to to nie jest, ale po moich próbach innego nie chcę. Dom mam
    spory, jakość we wszystkich kątach zadowalająca. Ale co dla jednego jest
    zadowalające, dla drugiego niekoniecznie musi być.

  • 27. Data: 2018-01-05 19:58:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Big Jack pisze:

    > Z ciekawości sprawdziłem Argentynę. Rzeczywiście, jest lepiej niż z
    > ustawioną Polską, ale i tak nic lepszego od Kanady nie znalazłem
    > (różnica między Argentyną a Kanadą to nawet więcej niż 10 punktów dBm)

    Jakoś mi ta Argentyna utkwiła w pamięci, dawno temu przy jej pomocy
    rozwiązałem problem łączności w dużym domu na odludziu. Ale fakt,
    Kanada może być lepszym wyborem. Oczywiście jest to tylko odpowiedź
    wprost na pytanie -- router z *silnym* radiem. Nie mniej ważne jest
    też *czułe* radio. A także regionalne ustawienia po drugiej stronie,
    czyli w urządzeniach komunikujących się z routerem -- bo przecież tu
    wszystko jest symetryczne.

    --
    Jarek

  • 28. Data: 2018-01-05 20:11:47
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 05.01.2018 o 14:45, Myjk pisze:
    > ja bym na Twoim miejscu pocisnął
    > na AP koniecznie z WiFi 5GHz

    Transfery szybsze, ale zasięg przez ściany mniejszy. Także z głową, bo
    to nie jest remedium na wszystkie problemy.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 29. Data: 2018-01-05 20:47:43
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Fri, 5 Jan 2018 20:11:47 +0100, Mateusz Bogusz

    > Transfery szybsze, ale zasięg przez ściany mniejszy. Także z głową, bo
    > to nie jest remedium na wszystkie problemy.

    Mam odmienne obserwacje. "Piątka" znacznie lepiej
    sobie u mnie radzi przez ściany a nawet stropy
    niż "dwójka". I nie są to lekkie konstrukcje.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 30. Data: 2018-01-05 22:22:35
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 05 Jan 2018 20:47:43 +0100, Myjk wrote:
    > Fri, 5 Jan 2018 20:11:47 +0100, Mateusz Bogusz
    >
    > Mam odmienne obserwacje. "Piątka" znacznie lepiej sobie u mnie radzi
    > przez ściany a nawet stropy niż "dwójka". I nie są to lekkie
    > konstrukcje.

    Na tym samym sprzęcie? To dziwne... Moje AP nadaje równocześnie w obu
    częstotliwościach, i u mnie jest tak jak pisze Mateusz: 2.4 GHz
    przechodzi bez problemu przez 60cm kamienia i jestem w stanie złapać je
    na laptopie nawet 30m od domu. 5 GHz natomiast nie potrafi w ogóle wyjść
    z domu. Zawsze wydawało mi się to zgodne z luźnymi przebłyskami fizyki
    które zostały mi z liceum, iż "im wyższa częstotliwość, tym szersze pasmo
    i tym mniejszy zasięg".

    Być może zachowanie zależy od materiału, sposobu odbijania się fal itp...

    Mateusz