  • 51. Data: 2018-01-07 20:49:01
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-07 o 15:04, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Tak na szybko, z tych instalacji które widziałem lub sam kładłem: Ikea,
    > Auchan, Leroy, Obi i sporo innych. Poza tym różne szkoły, domy kultury,
    > urzędy miasta itd.
    > Na hali sprzedaży w byle Auchan jest kilkadziesiąt AP. W magazynach bywa
    > sporo więcej. Magazyny celne pod Częstochową miewają kilkaset.
    > Jakoś wszystko działa, a klienty nawet nie wiedzą, że się przełączyły na
    > inny AP. Jak magazynier zap*** wózkiem widłowym z terminalem, to w
    > czasie przejazdu na drugi koniec magazynu kilkanaście razy przeskakuje
    > na kolejne AP. Problemów nikt nie zgłasza.

    Odnoszę nieodparte wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz. A na pewno nie
    o konfiguracji repeaterów.

    --
    Pete

  • 52. Data: 2018-01-07 21:04:52
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

> [...]
    > czasie przejazdu na drugi koniec magazynu kilkanaście razy przeskakuje
    > na kolejne AP. Problemów nikt nie zgłasza.

    Co niby mają zgłaszać, skoro wtedy, kiedy potrzebują skorzystać z
    terminala, ten łączy się z kolejnym punktem?

    U mnie też teoretycznie wszystko działało i oglądając strony internetowe
    można było nie zauważyć, że komputery się przełączają. Dla połączeń VPN
    natomiast powodowało to zrywanie sesji i konieczność ponownego
    zalogowania się.

  • 53. Data: 2018-01-07 21:16:22
    Od: "Adam Sz." <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 7 stycznia 2018 21:05:30 UTC+1 użytkownik Uzytkownik napisał:

> [...]
    > można było nie zauważyć, że komputery się przełączają. Dla połączeń VPN
    > natomiast powodowało to zrywanie sesji i konieczność ponownego

    Wyjaśnijmy to:

    1. Jeżeli taki access point działa jako router (i robi jako NAT) - wtedy
    trzyma informacje o nawiązanych sesjach "w sobie" i jak się przełączysz na
    inne urządzenie to wszystkie nawiązane połączenia padną

    2. Jeżeli jest to tylko i wyłącznie access point bez funkcji routera -
    czyli działa jak zwykły switch (tylko zbiera sygnał do routera, który
    znajduje się gdzieś dalej) to żadne sesje na kompie ci się nie zerwą w
    momencie przełączenia.

    Tak więc jest to kwestia poprawnego ustawienia trybu działania routera.

    Miałeś pewnie błędnie na każdym ustawiony router, włączony NAT i DHCP.
    pozdr.

    --
    Adam Sz.

  • 54. Data: 2018-01-07 21:24:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sun, 07 Jan 2018 21:04:52 +0100, Uzytkownik wrote:
> [...]
    > można było nie zauważyć, że komputery się przełączają. Dla połączeń VPN
    > natomiast powodowało to zrywanie sesji i konieczność ponownego

    Coś miałeś nie tak. Przez wiele lat miałem w domu 2 AP (dom na czterech
    poziomach) i tak jak to opisał Adam sprzęty przełączały się całkowicie
    bezboleśnie. VPNy (IPSec) trzymały się bez problemu, a również połączenia
    VoIP czy nawet zwykłe ściąganie dużych plików.

    U ciebie to być może kwestia jakiegoś dziwnego drivera karty wifi, który
    sprawiał że karta wykonywała szybki down/up przy przełączeniu? Zgaduję,
    bo sam nigdy problemu w takiej konfiguracji nie miałem.

    Mateusz

  • 55. Data: 2018-01-07 22:01:20
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-07 o 21:16, Adam Sz. pisze:

> [...]
    >
    > Tak więc jest to kwestia poprawnego ustawienia trybu działania routera.
    >
    > Miałeś pewnie błędnie na każdym ustawiony router, włączony NAT i DHCP.

    Jaja sobie robisz?

    Oczywiście, że nie było uruchomionego NAT i DHCP. To były urządzenia,
    które można było skonfigurować jako router, AP oraz tzw. repeater/brama
    i ustawiałem jako repeater/bramę w trybie w pełni transparentnym, czyli
    NAT, adresy DHCP i DNS przydzielane były przez główny router.
    Kombinowałem jeszcze z różnymi ustawieniami, komputery także i na auto i
    na stałe IP i nic to nie dawało.

  • 56. Data: 2018-01-07 22:34:36
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-07 o 20:49, Pete pisze:
    > (...)
    >
    > Odnoszę nieodparte wrażenie, że nie wiesz o czym piszesz. A na pewno nie
    > o konfiguracji repeaterów.

    Tylko Access-switche lub same AP.
    Czasem, jak problem z pociągnięciem kabla, to robiło się mosty AP do
    AP-client, ale zawsze osobnych urządzeniach - takie wymagania Cisco.

    Czasem jeszcze stosowało się wzmacniacze kablowe, ale to co innego.

    Chyba, że rzeczywiście nadal się nie rozumiemy.
    Chodziło o pokrycie dużego obszaru siecią z wielu AP o tym samym SSID.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 57. Data: 2018-01-07 22:35:53
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 06.01.2018 o 16:03, KIKI pisze:

    > Wybierz router z tej listy, żaden inny i zainstaluj Tomato.
    >
    > http://tomato.groov.pl/?page_id=69
    >
    > Ale wersji Tomato jest kilka.

    mam tende n60 z "tomaem" i jest tak: jak trzeba przejść przez strop
    deskowany (jak jestem na strychu, w lini prostej 3m) to YT działa, ale
    tak jakby niechętnie i raczej wolno. natomiast przed domem (w cholere
    daleko) wifi jest widziane, telefon rezygnuje z LTE, ale transferu brak.
    czyli do celu pokrycia dużego obszaru nie polecam

    ToMasz

  • 58. Data: 2018-01-07 22:37:37
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Saturday, January 6, 2018 at 4:03:50 PM UTC+1, KIKI wrote:

    > Wybierz router z tej listy, żaden inny i zainstaluj Tomato.
    >
    > http://tomato.groov.pl/?page_id=69
    >
    > Ale wersji Tomato jest kilka.

    Ja dawno temu kupilem 2 uzywane Linksys WRT54GL, zainstalowalem Tomato 1.28 i jeden
    dziala na wsi (jest na gorze, zasieg w calym domu + przed brama wjazdowa ~20m od
    domu), drugi w mieszkaniu (tu ma blizej, ale sasiad moze sie podlaczyc przez 2-3
    sciany zelbetowe).

  • 59. Data: 2018-01-08 10:17:28
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-07 o 22:34, Adam pisze:

> [...]
    >
    > Chyba, że rzeczywiście nadal się nie rozumiemy.
    > Chodziło o pokrycie dużego obszaru siecią z wielu AP o tym samym SSID.

    Teraz wszystko jasne. Miałem wątpliwości, bo wielu tutaj proponowało
    postawić repeater i w tym kierunku odebrałem Twoje wyjaśnienia.

    --
    Pete

  • 60. Data: 2018-01-08 10:22:12
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-01-07 o 22:35, ToMasz pisze:

    > mam tende n60 z "tomaem" i jest tak: jak trzeba przejść przez strop
    > deskowany (jak jestem na strychu, w lini prostej 3m) to YT działa, ale
    > tak jakby niechętnie i raczej wolno.

    spróbuj 'położyć' jedną antenę.

    natomiast przed domem (w cholere
    > daleko) wifi jest widziane, telefon rezygnuje z LTE, ale transferu brak.
    > czyli do celu pokrycia dużego obszaru nie polecam

    Czyli to problem z wifi w telefonie a nie routera.

    --
    Pete