  • 71. Data: 2018-01-09 15:44:00
    Temat: Re: Jaki router z silnym radiem
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 15:20:53 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > że do każdego pokoju mam podciągnięte też gigabitowe kable. Bo WiFi to
    > się nadaje co najwyżej do oglądania pudelka na lapku czy komórce.
    A u mnie po wifi gry na xbox360 ładnie chodziły jeszcze z pół roku temu jak grywałem,
    teraz córka ma PS4 i tez po wifi używa i działa. Do tego dwa telewizory, netflixa
    córa używa i działa, ja czasami coś z YouTube zapodam i też problemów nie ma.
    Dodatkowo 3 laptopy i 3 telefony- wszystko na raz pewnie nigdy nie działało bo takiej
    potrzeby nie było ale w różnych konfiguracjach dział bez problemu
    Nigdzie nie dawałem kabla lan i teraz nie żałuję tej decyzji bo po wifi wszystko
    ładnie hula. Kablem tylko funbox podpięty(i p[o wifi sprżety jak wyżej pisałem), od
    niego 20 metrowy kabel lan do drugiego budynku. w tym drugim budynku router wifi i
    tez kilka sprzętów po wifi tam działa. Nic bezpośrednio dopinane kablem. wszystko po
    wifi
    U mnie wifi z Funboxa na piętrze, betonowy strop ale na parterze ładnie tez sprzęty
    łapią
    Ten drugi router na nieużytkowym poddaszu, strop dla odmiany drewniany i 20cm wełny
    mineralnej i na parterze tez diała.
    Pewnie Twoim fachowym zdaniem taka partyzantka działac nie prawa nie ma ale uwierz mi
    ze działa już od 8 lat. Tylko routery zmieniałem co dwa lata zależy co tam
    TPSA/Orange dawała akurat

  • 72. Data: 2018-01-09 16:02:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 9 stycznia 2018 15:26:00 UTC+1 użytkownik Kżyho napisał:

    > Ale Ty mnie proszę naprawdę nie ucz podstawowych topologii sieciowych :)))
    > Ja naprawdę wiem, jak się takie rzeczy zestawia. Jakby to powiedzieć -
    > jestem z branży i nawet wykształcenie jakieś w tym kierunku konkretnym

    To tym bardziej się dziwie ze u Ciebie nie działa.
    Może tzw "zboczenie zawodowe" i komplikujesz rzeczy proste
    Ja amator pewnie nie wiem co tam można w routerach poprzestawiać więc nie
    poprzestawiałem i działa już 8lat;)
    Ogólnie mam zasadę ze żadnych alternatywnych softóew do telefonów, routerów nie
    wgrywam, z reguły nie zmieniam nawet ustawień tzw. "fabrycznych" na kompach windowsy
    z automatycznymi aktualizacjami itp.
    No ok- do routera hasło zmieniłem z "admin" na inne;)

  • 73. Data: 2018-01-09 16:33:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Kżyho napisał:

    > Routery głównie nadają w poziomie. Sygnał w pionie nadają słabo,
    > a już szczególnie w dół.

    A może by tak z routerem zrobić to samo, co z armatą? Kula armatnia
    leci torem parabolicznym po płaszczyźnie równoległej do płaszczyzny
    kół. Jeśli armatę postawi się bokiem na kołach, to da się strzelać
    zza winkla. To może z routerem też się tak da -- ułożyc go na boku
    żeby nadawał głównie w pionie (szczególnie w dół), za to w poziomie
    słabo?

    --
    Jarek

  • 74. Data: 2018-01-09 16:45:22
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 15:19, Kris pisze:

    > Mam tak
    > U szwagra zrobiłem jakies półtora roku temu tak:
    > Modem funbox od Neostrady na piętrze, podłączony do "netu" właczone wifi
    > w ten modem w jedno wejście lan wpięty kabel sieciowy i pociągnięty na dół na
    parter. Tam podłączony ten kabel do portu lan kolejnego sprzętu od Orange- jest to
    outer wifi sagemcom Fast 3764
    > W tym de\rugim wyłączone dhcp, i ssid nadany taki sam jak w tym na piętrze
    > Od półtora roku to hula bez żadnych problemów urządzenia się przełączają bez
    ingerencji użytkowników
    > Sprzęty które wyżej wymieniłem można chyba teraz kupić w cenie ok 30zł sztuka więc
    jest to jedne z tańszych a działających rozwiązań

    Ale to piszesz o czym innym.

    Ja pisałem o repeaterze Wi-Fi. Czyli połączenie pomiędzy urządzeniami
    Wi-Fi, a nie LAN.

  • 75. Data: 2018-01-09 16:52:09
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 9 Jan 2018 15:25:59 +0100, Kżyho

    > Ale rzecz w tym, że niestety na domowych sprzętach działa to różnie,
    > bardzo zależnie też od konkretnego otoczenia.

    Ale, zapytam przezornie, zadbałeś żeby się kanały nie gryzły? To podstawowa
    przyczyna przełączania się. Jak mi chamy z Orange włączyły (aktualizacją
    oprogramowania routera) "darmowy internet WiFi" to odrazu zauważyłem, bo
    zaczęło rwać połączenie (jako że kanały się pokrywały).

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 76. Data: 2018-01-09 20:28:54
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Tue, 09 Jan 2018 15:20:52 +0100, Kżyho wrote:
    > Routery głównie nadają w poziomie. Sygnał w pionie nadają słabo, a już
    > szczególnie w dół.

    Toć przecież w naszych warunkach grawitacja nie ma zauważalnego wpływu na
    fale elektromagnetyczne... więc czy dół czy góra im wszystko jedno.
    Wystarczy antenkę ustawić inaczej. Mój AP na początku też miał słaby
    zasięg na piętrze - wystarczyło antenkę ustawić pod kątem 45 stopni i
    śmiga wspaniale od kilku lat.

    Być może dany model routera nie ma widocznych antenek - no ale wtedy
    wystarczy, jak to słusznie zauważył Jarek, armatę na bok położyć (bez
    brzydkich skojarzeń).

    Mateusz

  • 77. Data: 2018-01-09 22:52:02
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    W dniu 09.01.2018 o 15:16, Kżyho pisze:
    > Koledzy podrzucali tam już alternatywne, podobne rozwiązania.
    > Ja polecę jako jedno z rozwiązań to:
    > https://unifi-sdn.ubnt.com/
    > kupisz sobie 2 APki pod to - jeden na parter, drugi na piętro i już.
    > Jak to nie ogarnie, to możesz dołożyć kolejne.
    > Kontroler sieci darmowy w formie softu lub maszyny wirtualnej, ale
    > według zeznań moich kolegów, nie jest wymagane, żeby działał cały czas -
    > wystarczy zainstalować to sobie na kompie na czas konfiguracji. A potem
    > APki ogarną się bez tego.

    Haha. Pamiętam, za czasów W8.1 był taki ficzer, że gdy programowałeś na
    WP 7.1/7.5 to do VS instalowało się wirtualną kartę sieciową do
    komunikacji z aplikacją zdeplojowaną na telefon. Problem był, kiedy w
    tej samej sieci pojawił się drugi komputer z tak samo postawionym
    środowiskiem - cała sieć oparta na tych talerzach wtedy padała.
    Niezależnie jak dużo ich było :-D

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 78. Data: 2018-01-09 23:27:18
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2018-01-09 o 14:44, Kżyho pisze:

    > Tylko w takich zastosowaniach, to jest trochę inna zasada działania i
    > inny sprzęt przecież. Montujesz wiele APków, które spina w jedną całość
    > kontroler sieciowy (sprzętowy lub w formie maszyny wirtualnej czy
    > serwera). Nazywa się to zwykle roamingiem WiFi i mało kto takie coś w
    > domu sobie instaluje, bo po prostu potrzeba trochę kasy na te wszystkie
    > zabawki, a i maszynę wirtualną z kontrolerem trzeba by zwykle trzymać na
    > jakimś komputerze działającym 24/7 (fizyczne kontrolery są drogie i
    > zwykle są niczym innym jak dedykowanym rodzajem serwer(k)a.

    Nie potrzeba nic specjalnego. Wystarczy zachować jedną podsieć, jeden
    DHCP i jeden SSID.
    Czyli w innych routerach (z których wykorzystujemy tylko "dupy stronę")
    blokujemy DHCP i w zasadzie wszystko, zostawiając tylko radio.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 79. Data: 2018-01-10 11:18:24
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

    W dniu 2018-01-09 o 15:44, Kris pisze:

> [...]
    mi ze działa już od 8 lat. Tylko routery zmieniałem co dwa lata zależy co tam

    WiFi mocno zależy od konkretnych uwarunkowań w danym miejscu. Więc czy
    coś działa dobrze czy w ogóle to trochę jak wróżenie z fusów nie robiąc
    wcześniej jakichś testów praktycznych po prostu.
    Nie napisałem, że nie będzie działać. Pewnie będzie. Ale tu już
    dochodzimy do kwestii jakości tego działania czy też wymagań.
    Też korzystam z WiFi, żeby nie było, ale responsywność nawet głupich
    stron WWW po WiFi a po kablu jest jednak inna i po kablu śmiga to
    wszystko sprawniej. Fizyki nie oszukasz. Tak samo kwestia transferów -
    nawet wypasione WiFi jest daleko w tyle za transferami osiąganymi na
    gigabitowym kablu. A to już np. ma spore znaczenie, jak np. robisz sobie
    backupy na NASa czy podobne akcje, które wymagają przenoszenia sporej
    ilości danych.

    Pzdr

    --
    /__/_* /

  • 80. Data: 2018-01-10 11:19:21
    Od: Kżyho <k...@c...pl>

> [...]
    > zza winkla. To może z routerem też się tak da -- ułożyc go na boku
    > żeby nadawał głównie w pionie (szczególnie w dół), za to w poziomie

    Tak, da się, ale łatwiej dać antenki w poziom ;)

    Pzdr
    --
    /__/_* /