  • 1. Data: 2013-08-13 15:17:38
    Temat: Jaki rygiel elektromagnetyczny do furtki?
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W furtce u babci odmówił współpracy kilka lat temu stary rygiel
    elektromagnetyczny produkcji rzemieślniczej z lat 70-tych. Działał
    niezawodnie niezależnie od pogody. Po prostu wytarły się w nim dźwignie
    i go wywaliłem (a teraz żałuję). Od tego czasu wymieniałem już rygle dwa
    razy i zawsze w zimie były z nimi problemy. Albo zamarzł i się nie
    otwierał, albo jeszcze gorzej - zamarzł i się nie zamykał. Smarowanie
    pomagało na krótko.
    Macie jakiś sprawdzony model, żeby w zimie chciał działać?
    Jest mi obojętne, czy będzie to typ "długi" taki:
    http://www.e-lunar.pl/_var/gfx/cc305a18320b8b41307ef
    0708f34b9c1.jpg
    czy "krótki" taki:
    http://www.eltrox.pl/zdjecia/zaczepy/elektra_r1_1.jp
    Ogrodzenie jest aktualnie w przebudowie i mogę założyć jaki będzie.
    Z góry dzięki za konstruktywne rady.
    Furtki niestety nie da się uchronić przed opadami ani przed wiatrem,
    więc rygiel musi być na to odporny.
    Jacek

  • 2. Data: 2013-08-13 22:21:33
    Temat: Re: Jaki rygiel elektromagnetyczny do furtki?
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Zmienić na zworę elektromagnetyczną. Brak elementów ruchomych.

  • 3. Data: 2013-08-13 23:03:22
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 13.08.2013 22:21, zapinio pisze:
    > Zmienić na zworę elektromagnetyczną. Brak elementów ruchomych.
    czy mógłbyś wyjaśnić jak to działa?

    ToMasz

  • 4. Data: 2013-08-13 23:14:00
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-08-13 20:21, zapinio <z...@g...com> wrote:
    > Zmienić na zworę elektromagnetyczną. Brak elementów ruchomych.

    Pierwsza lepsza - 460 mA @ 12 V = 5.25 W nie licząc cos fi => 48 kWh
    rocznie => ok. 28 zł rocznie. Trochę drogo, i otwiera się sama jak nie
    ma prądu (w furtce pewnie można przeżyć).

  • 5. Data: 2013-08-13 23:25:25
    Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>

    On 2013-08-13 21:03, ToMasz <n...@n...neostrada.pl> wrote:
    > czy mógłbyś wyjaśnić jak to działa?

    Pole magnetyczne cewki przyciąga drzwi/furtę do tejże po podaniu prądu,
    uniemożliwiając/utrudniając ich otwarcie.

  • 6. Data: 2013-08-15 11:35:09
    Od: "zapinio" <z...@g...com>

    Jak za drogo prąd z sieci to można zamontować panele słoneczne.
    Zwrócą się za 30 lat to znaczy nigdy.

    (podziwiam skrupulatność liczenia kosztów...zawsze można jeszcze
    przyoszczędzić np. jedząc wyłącznie surowe ...ogromna oszczędność na
    gotowaniu, zamiast drzwi płaszczpałatka ...zmniejszone koszta zuzycia zamka,
    zamiast żony (konieczność ciągłego utrzymania) wyrób żonopodobny itd.)

  • 7. Data: 2013-08-15 16:35:50
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2013-08-13 22:21, zapinio pisze:
    > Zmienić na zworę elektromagnetyczną. Brak elementów ruchomych.
    IMO zupełnie bez sensu zwłaszcza do furtki pod gołym niebem,
    Jacek

  • 8. Data: 2013-08-15 23:16:36
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-08-15 16:35, Jacek pisze:
    > IMO zupełnie bez sensu zwłaszcza do furtki pod gołym niebem,
    > Jacek
    Może być pod gołym niebem tylko kto będzie pilnował żeby nie ukradli

    --
    sjs

  • 9. Data: 2013-08-16 09:30:44
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 15 sierpnia 2013 11:35:09 UTC+2 użytkownik zapinio napisał:
    > Jak za drogo prąd z sieci to można zamontować panele słoneczne.
    Drogo czy niedrogo ale jak sie taka furtkę otwiera z zewnątrz? Rygiel
    elektromagnetyczny załączony, wracam z zakupów i chcę wejść na posesje to w jaki
    sposób otworzyć furtkę?

  • 10. Data: 2013-08-16 12:40:08
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2013-08-16 09:30, Kris pisze:
    > Drogo czy niedrogo ale jak sie taka furtkę otwiera z zewnątrz? Rygiel
    elektromagnetyczny załączony, wracam z zakupów i chcę wejść na posesje to w jaki
    sposób otworzyć furtkę?

    Na kilka sposobów
    - pilotem,
    - kodem
    - dzwonisz do znajomych lub rodziny i ono cię wpuszczają >:

    --
    sjs